СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Технологическая карта урока на тему "Великобритания", 6 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

технологическая карта урока на тему "Великобритания". Тип урока: вводный урок- решения учебной задачи

Просмотр содержимого документа
«технологическая карта урока на тему "Великобритания", 6 класс»

Технологическая карта урока


Учитель: Короткова Анна Александровна

Предмет: Английский язык

Класс: 5

Тема урока: Великобритания

Тип урока: вводный урок- решения учебной задачи


Тема


Цель и задачи

Цель: Организовать деятельность учащихся по изучению

Задачи:

Обучающие:

  1. Формировать лексические навыки, навыки ознакомительного, изучающего и поискового чтения, формировать навыки работы в группе

  2. Совершенствовать грамматические навыки: настоящее продолженное время

Развивающие:

  1. Развивать навыки и умения в таких видах речевой деятельности,

как чтение, говорение.

  1. Развивать умения систематизировать новые знания и на их основе

составлять короткие монологические высказывания.

Воспитывающие:

  1. Воспитывать интерес к стране изучаемого языка, ее культурным и географическим особенностям.


Планируемый результат

Предметные умения

УУД

  1. Читать адаптированные тексты с выборочным пониманием значимой информации (базовый уровень).

  2. Читать адаптированные тексты с полным пониманием значимой информации (повышенный уровень).

  3. Делать обобщения на основе анализа изученного грамматического материала.

  4. Знать географические особенности страны изучаемого языка;

  5. Уметь составить буклет о Великобритании.


Личностные: формирование коммуникативной

компетенции в общении и сотрудничестве со сверстниками, формирование и развитие интереса к иностранному языку.

Регулятивные: осуществление регулятивных

действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной

деятельности на иностранном языке.

Познавательные:

Обшеучебные

- пользоваться наглядными средствами предъявления языкового материала;

- готовность к принятию и решению учебных и познавательных задач;

- развитие познавательной инициативы (умение задавать вопросы, участвовать в учебном сотрудничестве); освоение

ознакомительного, поискового чтения

Логические

- умение логически рассуждать;

Коммуникативные:

- уметь договариваться о распределении ролей в совместной деятельности, осуществлять взаимный контроль;

- формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности;

- умение с помощью вопросов выяснять недостающую информацию;









Основные понятия

Название страны изучаемого языка, ее флаг, символы.

Организация пространства

Межпредметные связи

Формы работы

Ресурсы

География, история, биология

Индивидуальная, групповая, фронтальная

-Учебник

-Аудиоприложение на CD MP3

-Схемы-опоры

-Презентация

-Раздаточный материал

















Work stages

Maintenance of a stage

1.

Organizational stage of educational occupation

Time

the used resources


Organizational moment

Purpose: to join in foreign-language communication, having reacted to a remark of the teacher it agrees communicative

to task.

1 minute




УУД

Welcomes pupils:

"Good morning, children! I’m glad to see you .Sit down, please!"

Answer remarks: "Morning, teacher! Glad to see you too." "Hello"


Communicative: to listen, answer and react to a remark of adequately speech situation.

Regulatory: to use the speech for regulation of the action.


2.

Demonstration of possession of an old way.

Purpose: to repeat earlier studied material


10 minutes

Presentation

Activity of the teacher

Activity of the students

УУД

Will organize work on repetition of "the present continuous tense".

Controls process.

Together with children designates criteria of exposure of an assessment for the done work.

Suggests to make mutual testing.

Option 1 (if there are a little mistakes): in couples to carry out the help in correction of mistakes.

Option 2: (if there are a lot of mistakes) together with a class once again shows the decision.

Explain the rule.

Listen to answers of schoolmates.

Express consent or disagreement.

Perform the offered tasks.

Together with the teacher agree about criteria of exposure of an assessment.

Change leaflets and check works. In couples to carry out the help in correction of mistakes.

Regulatory: mutually control, self-checking

Informative: to carry out check by the set criteria, to carry out the help in correction of mistakes.

4.

Exit to statement of an educational task

Purpose: to set the educational task.

Time

the used resources

2 minutes

Presentation

Activity of the teacher

Activity of the students

УУД

After watching the video message, asks pupils to remove a topic of the lesson.

Will organize conversation which helps trained to formulate problems of occupation.


Guess a topic of the lesson. Make assumptions.

Carry out the choice of the most significant tasks depending on specific conditions of a lesson.

Regulatory: forecasting; self-checking; self-control; planning; forecasting;

Informative: problem formulation;

Communicative: planning of educational cooperation with the teacher and peers;




4.

Solution of an objective

Purpose: inclusion in purposeful action, training of pupils for digestion of new material.

















Protection of projects

Time

the used resources

16 minutea

manipulative material

Activity of the teacher

Activity of the students

УУД

Will organize work of pupils on studying of new material. Explains tasks.

During the work gives help to pupils














Will organize verification of the made booklets and monological statements. (7 minutes)

Independently in small groups perform the received tasks:

1) make a Great Britain map of parts and proceeding from the read text to sign symbols for each part.

2) proceeding from the read text, find the capitals of Wales, England, Northern Ireland and Scotland and their sight.

3) Proceeding from the read text, correlate flags and camps of the United Kingdom.







Each group tells other pupils about the performed task.

Informative: search and allocation of necessary information from the read text.

Communicative: ability to listen to the interlocutor, to build statements, clear for the interlocutor

Regulatory: to independently estimate correctness of performance of action.









Regulatory: control, an assessment, correction, allocation and understanding of what is already acquired

Informative: all-educational ability to structure knowledge, the choice of the most effective ways of the solution of tasks, ability conscious and any to build the speech statement.

Communicative: the management of behavior of the partner, control, correction, an assessment of actions of the partner to use speech, basic and evident means for performance of a task.

Personal: to form a self-assessment on the basis of success of educational activity

5.

Reflection

Time

the used resources

7 minutes

Presentation


Purpose: leading of the studied lesson material to establish compliance

Activity of the teacher

Activity of the students

УУД

Suggests pupils to generalize the acquired knowledge at a lesson. Suggests children to note in what measure the objectives are achieved, lesson tasks are carried out.

The level suggests children to estimate satisfactions from a lesson

Pupils enter dialogue with the teacher, express the opinion, sum up the general result of a lesson.

Come back to problems of a lesson, analyze

Informative: To estimate process and result of activity.

Communicative: To formulate own opinion and a position.

Regulatory: To allocate and formulate that, to exercise step-by-step control by result.

Personal: To form adequate motivation of educational activity, to understand value of knowledge for the person

6.

Total stage

Time

the used resources


Home task

2 minutes

Book

Activity of the teacher

Activity of the students

УУД

Explains homework: to read dialogue and to prepare expressive reading on roles of ex. 1, page 60 (basic level) or to make the dialogue on the basis of given (the increased level).

Says goodbye to children.

Write down homework, ask questions if something isn't understood.




Say goodbye in English.

Informative: To carry out the analysis of information.

Communicative: To raise questions, to ask for the help, to formulate the difficulties.

Regulatory: To use the speech for regulation of the action.







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!