СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок по зарубежной литературе в национальном классе

Категория: Литература

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок  по зарубежной литературе в национальном классе. Произведение Джеймса Олдриджа "Последний дюйм".

Просмотр содержимого документа
«Урок по зарубежной литературе в национальном классе»

7-джи сыныф ичюн эдебият дерси.

Мевзу: Джеймс Олдриджнинъ «Баба ве огъул» - «Сонъки дюйм» повестинден парча. Асырнынъ эсас мевзуларындан бири – ана-бабалар ве балалар арасындаки мунасебетлер.

Макъсат: тербие берген ана–бабаларнынъ балаларгъа ве балаларнынъ – ана-бабалар арасында мунасебетлери, адамнынъ ахлякъий чизгилер акъкъында субет тизюв; метин устюнден чалышмагъа огретюв; нутукъ инкишафы, лексик байлыгъыны арттырув.

Донатма: дерслик, лугъат, компьютер презентациясы

Дерснинъ кетишаты:

  1. Тешкилий дакъкъа.

  2. Актуаллештирюв.

а) Блиц-сорав (джевапларны язма шекильде язмакъ).

  1. Баш къараманлар ким? (Бен, Дэви)

  2. Учакъ тюшип башлагъанда, учакънынъ сапыны не къадар озюне таба чекмек керек? (6 дюйм)

  3. Баба баланен къайда учып кельдилер? (денъизге)

  4. «коралл» сезнинъ – терджимеси (мерджан)

  5. Олардан гъайры даа адамлар бар эдимми? (ёкъ)

  6. Учакънынъ ады – маркасы насыл? («Остер»)

  7. Дэвининъ бабасы денъизде не истей эди япмагъа?

б) Тешкерюв (чифтлерде)

III.Эсас къысмы

  1. Ана-бабалар ве балалар арасындаки мунасебетлер акъкъында субет тизюв.

Суаллер:

Сиз къоранталарынъызда ана-бабаларнен насыл мунасебетте?

Керек олса, нутукъта бу сезлернен къулланъынъыз (мусбет я да менфий шекильде)

Яхшы, муляйим, джыллы, къол тутмакъ, ярдым этмек, эеджанланмакъ, къасеветлемек, севмек, урьмет этмек.

Оджа: Амма, омюр косьтере ки, бу вазиетнинъ менфий тарафы да бар . Бала ярамай арекетлер япса, ана-бабалар оны тенбилеп, тербиеси яхшы олгъаныны истейлер.

  1. Метин устюнден чалышув. « Мий уджюми» усулы. Чифтлерде чалышмакъ. Суаль: метинде Бен-бабасы ве Дэви насыл мунасебетте?

Денъизде олгъан вакъиада, баба-огъул арасында олгъан мунасебетлери акъкъында айтынъыз (метинден тапмакъ)

3. Метин устюнден чалышув. План тизюв (группаларда чалышув), эр группадан бир талебе тизильген планыны окъуй.

IV.Пекитюв.

Метин устюнден чалышув (агъыздан).

а)Суаллерге джевап беринъиз:

1.Денъизге таба ёл насыл эди?

2.Беннинъ сув астында ишлерине азырланувы. Айтып беринъиз.

3. Бен биринджи кере сувгъа энгенини акъкъында айтынъыз. Не ичюн о, чабиклигинен

сувдан чыкъты ?

4.Дэви бу вакъытта не япа эди?

5.Беннинъ сув астында мышыкъ, копек балыкъларынен тутушув левхасыны икяе этмек.

6. Бенге сувда не олды?

7.Бен недир акъкъында фикирлене эди? Ким акъкъында ойлана эди? Метинден тапынъыз.

б) Роллернен окъув.

в) Беннинъ характеристикасы.

Суаллер:

Дэви озюни насыл тута? Беннинъ къуртараджакъ умютинде - ким? Бен баланынъ гонълюне ёлны насыл къыдыра? Бен бу алда озюни насыл тута эди? Бабанынъ насиаты неде эди?

Джевапларны язма шекильде дефтерге язмакъ.

г) Лугъат иши.

Ибарелернен чалышув. Метинде тапмакъ; ибарелернен джумлелерни тизмек.

«Къоркъу сарып алды» - испугался;

сербестлик дуйгъусы – чувство свободы.

V.Рефлексия.

а) Оюн «Инанам - инанмайым» (чифтлерде тешкерюв)

1. Бен тек озю акъкъында фикирлене.

2.Бен учакътан без кетирмеге айтты.

3.Бен къуртулгъан сонъ, бир даа кельгенде, озюнен «Кока-кола» алмагъа истеди.

4.Бен ве Дэви «Ил» самолетынен учып кеттилер.

5. Дэви бабасыны къуртармады.

6. Докъуз дюймге сапны тартмагъа керек эди.

б) «Сенкан» усулы.

VIII. Эвге вазифе: сонъунадже окъумакъ,суаллерге джевап бермек,

баш къараманларнынъ характеристикасыны дефтерге язмакъ.

Аиле акъкъында аталар сезлерини тапмакъ.






Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!