СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к уроку в 7 классе по зарубежной литературе в национальном крымскотатарском классе

Категория: Литература

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку в 7 классе по зарубежной литературе в национальном крымскотатарском классе. Произведение Джеймса Олдриджа "Последний дюйм"

Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку в 7 классе по зарубежной литературе в национальном крымскотатарском классе»

Эдебият. 7 сыныф Мевзу: Джеймс Олдриджнинъ « Баба ве огъул» – «Сонъки дюйм» повестинден парча. Асырнынъ эсас мевзуларындан бири – ана-бабалар ве балалар арасындаки мунасебетлери

Эдебият. 7 сыныф

Мевзу: Джеймс Олдриджнинъ

« Баба ве огъул» – «Сонъки дюйм»

повестинден парча.

Асырнынъ эсас мевзуларындан бири – ана-бабалар ве балалар арасындаки мунасебетлери

Макъсат: Тербие берген ана-бабаларнынъ - балаларгъа ве балаларнынъ – ана-бабалар арасында мунасебетлери , адамнынъ ахлякъий чизгилер акъкъында субет тизюв; метин устюнден чалышмагъа огретюв; нутукъ инкишафы – лексик байлыгъыны  арттырув.

Макъсат:

  • Тербие берген ана-бабаларнынъ - балаларгъа ве балаларнынъ – ана-бабалар арасында мунасебетлери , адамнынъ ахлякъий чизгилер акъкъында субет тизюв;
  • метин устюнден чалышмагъа огретюв;
  • нутукъ инкишафы – лексик байлыгъыны

арттырув.

I.Тешкилий дакъкъа  II. Актуаллештирюв. Блиц – сорав ( джевапларны язма шекильде бир-эки сезнен язмакъ) Баш къараманлар ким?  Учакъ тюшип башлагъанда,  сапны учакъта не къадар  озюне таба чекмек керек  эди? Баба баланен къайда учып  кельдилер?  4. коралл - сезнинъ  терджимеси

I.Тешкилий дакъкъа

II. Актуаллештирюв. Блиц – сорав ( джевапларны язма шекильде бир-эки сезнен язмакъ)

  • Баш къараманлар ким?
  • Учакъ тюшип башлагъанда,

сапны учакъта не къадар

озюне таба чекмек керек

эди?

  • Баба баланен къайда учып

кельдилер?

4. коралл - сезнинъ

терджимеси

 5. Олардан гъайры даа адамлар бар эдимми?  6. Учакънынъ ады –  маркасы насыл эди?  7. Дэвининъ бабасы  денъизде не истей  эди япмагъа?  Тешкерюв  (чифтлерде).

5. Олардан гъайры даа адамлар бар эдимми?

6. Учакънынъ ады –

маркасы насыл эди?

7. Дэвининъ бабасы

денъизде не истей

эди япмагъа?

Тешкерюв

(чифтлерде).

III.Эсас къысмы  1. Субет тизюв. Ана-бабалар ве балалар ара- сындаки мунасебетлери акъкъында айтып бермек. Сизнинъ къоранталарынъызда мунасебетлер насыл?  Берильген сезлернен къул- ланъынъыз. Яхшы, муляйим, къол тутмакъ, ярдым этмек, къасеветлемек, севмек, урьмет этмек.

III.Эсас къысмы

1. Субет тизюв.

Ана-бабалар ве балалар ара-

сындаки мунасебетлери акъкъында айтып бермек.

Сизнинъ къоранталарынъызда мунасебетлер насыл?

Берильген сезлернен къул-

ланъынъыз.

Яхшы, муляйим, къол тутмакъ,

ярдым этмек, къасеветлемек,

севмек, урьмет этмек.

2.Метин устюнден чалышув  «Мий уджюми» усулы.  Чифтлерде  чалышмакъ. Суаль:  метинде Бен- баба ве Дэви насыл мунасебетте?

2.Метин устюнден чалышув

«Мий уджюми» усулы.

Чифтлерде

чалышмакъ.

Суаль:

метинде Бен-

баба ве Дэви насыл

мунасебетте?

3. Денъизде олгъан вакъиада, баба – огъул арасында олгъан мунасебетлери акъкъында айтып беринъиз. Метинден тапынъыз.    IV.Пекитюв.  а) Метин устюнден чалышув. Денъизге ёл насыл эди? Беннинъ сув астында ишлерине азырланувы акъкъында айтып беринъиз. Бен биринджи кере сувгъа энгенини акъкъында айтынъыз. Не ичюн, о, сувдан чабиклигинен чыкъты?

3. Денъизде олгъан вакъиада, баба – огъул арасында олгъан мунасебетлери акъкъында айтып беринъиз. Метинден тапынъыз.

IV.Пекитюв.

а) Метин устюнден чалышув.

  • Денъизге ёл насыл эди?
  • Беннинъ сув астында ишлерине азырланувы акъкъында айтып беринъиз.
  • Бен биринджи кере сувгъа энгенини акъкъында айтынъыз. Не ичюн, о, сувдан чабиклигинен чыкъты?
4. Дэви бу вакъытта не япа эди? 5. Беннинъ сув астында мышыкъ, копек балыкълары нен тутушув левхасыны  икяе этмек. 6. Бенге сув ичинде не олды? 7. Бен недир акъкъын- да фикирлене эди? Ким акъкъында ойлана эди? Метинден тапынъыз.

4. Дэви бу вакъытта не япа эди?

5. Беннинъ сув астында

мышыкъ, копек балыкълары

нен тутушув левхасыны

икяе этмек.

6. Бенге сув ичинде

не олды?

7. Бен недир акъкъын-

да фикирлене эди?

Ким акъкъында ойлана

эди? Метинден тапынъыз.

    б) План тизюв (группаларда чалышув; эр груп-  падан бир талебе  тизильген планыны окъуй.  в) Баба ве бала арасында субетни роллернен окъумакъ.  Беннинъ характеристикасы. Суаллер: Дэви озюни насыл тута? Беннинъ къуртараджакъ умютин- де – ким? Бен баланынъ гонълюне ёлны на- сыл къыдыра? Бен бу алда озюни насыл тута эди? Бабанынъ насиаты неде эди? Джевапларны язма шекильде дефтерге язмакъ.

б) План тизюв (группаларда чалышув; эр груп- падан бир талебе тизильген планыны окъуй. в) Баба ве бала арасында субетни роллернен окъумакъ.

Беннинъ характеристикасы.

Суаллер: Дэви озюни насыл

тута?

Беннинъ къуртараджакъ умютин-

де – ким?

Бен баланынъ гонълюне ёлны на-

сыл къыдыра?

Бен бу алда озюни насыл тута эди?

Бабанынъ насиаты неде эди?

Джевапларны язма шекильде дефтерге язмакъ.

V. Лугъат иши  Ибарелернен чалышув. Оларны метинде тапмакъ. « Къоркъу сарып алды» – испугался;  «сербестлик дуйгъусы» – чувство свободы. Ибарелернен джумле тизмек

V. Лугъат иши

Ибарелернен чалышув. Оларны метинде тапмакъ.

« Къоркъу сарып алды» – испугался;

«сербестлик дуйгъусы» –

чувство свободы.

Ибарелернен джумле тизмек

VI. Рефлексия  а)«Инанам – инанмайым» оюны Бен тек озю акъкъында фикирлене. Бен учакътан без кетирмеге айтты  Бен къуртулгъан, сувдан чыкъкъан сонъ,  «Кока-кола» ичмеге истеди. Бен ве Дэви «Ил» самолетынен учып кеттилер. Дэви бабасыны къуртармады. Докъуз дюймге сапны тартмакъ керек эди.  б) «Сенкан» усулы

VI. Рефлексия а)«Инанам – инанмайым» оюны

  • Бен тек озю акъкъында фикирлене.
  • Бен учакътан без кетирмеге айтты
  • Бен къуртулгъан, сувдан чыкъкъан сонъ,

«Кока-кола» ичмеге истеди.

  • Бен ве Дэви «Ил» самолетынен учып кеттилер.
  • Дэви бабасыны къуртармады.
  • Докъуз дюймге сапны тартмакъ керек эди.

б) «Сенкан» усулы

VII. Эвге вазифе:  Эсерни сонъунадже  окъумакъ, суаллерге  джевап бермек, баш  къараманларнынъ ха-  рактеристикасыны  дефтерге язмакъ

VII. Эвге вазифе:

Эсерни сонъунадже

окъумакъ, суаллерге

джевап бермек, баш

къараманларнынъ ха-

рактеристикасыны

дефтерге язмакъ


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!