СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Местоимения much, many, a lot of

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация "Местоимения much, many, a lot of" для учащихся 6 класса.

Просмотр содержимого документа
«Местоимения much, many, a lot of»

Местоимения  many , much  и a lot of . 6 class Организационный момент. - Good morning, boys and girls! My name is Anzhela Nikolayevna. Today I’ll be your English teacher. Sit down, please. Намятова Анжела Николаевна, МОУ

Местоимения many , much и a lot of .

6 class

Организационный момент.

- Good morning, boys and girls! My name is Anzhela Nikolayevna. Today I’ll be your English teacher. Sit down, please.

Намятова Анжела Николаевна, МОУ "Баженовская СОШ"

How are you? I am glad to see you here. How are you? I’m very well, thanks. Are you ready to work at our lesson? So, let's start.

How are you?

I am glad to see you here. How are you? I’m very well, thanks. Are you ready to work at our lesson? So, let's start.

Do you like … ? Речевая зарядка. -Before we’ll start I want to know… -What do you like to eat for breakfast? (For example, I like to eat cakes for breakfast. I like to drink juice for breakfast.) -Fine, thanks. -I have a basket with food. Please, take something and say: What is it? (Ребёнок вытаскивает из корзинки продукт и называет его – It is an apple.) -Do you like eggs / butter / apples / cucumbers / bread / rice / coffee / sugar? (Yes, I do. / No, I don’t.) Повторение . -Can we count eggs, cucumbers, apples? (Yes, we can.) -Please, count eggs, cucumbers, apples. -Скажите, как называются существительные, которые мы можем посчитать? (Исчисляемые) (Табличка «исчисляемые существительные» появляется на доске) -You’re right: a sweet – 2 sweets, an egg – 4 eggs. -Can we count bread, butter, sugar? (No, we can’t.) -That’s right: we say some butter, some milk. -Скажите, как называются существительные, которые мы не можем посчитать? (Неисчисляемые) (Табличка «неисчисляемые существительные» появляется на доске) -Look at the screen and correct the mistakes. Yes, I do. – No, I don’t.

Do you like … ?

Речевая зарядка.

-Before we’ll start I want to know…

-What do you like to eat for breakfast? (For example, I like to eat cakes for breakfast. I like to drink juice for breakfast.)

-Fine, thanks.

-I have a basket with food. Please, take something and say: What is it? (Ребёнок вытаскивает из корзинки продукт и называет его – It is an apple.)

-Do you like eggs / butter / apples / cucumbers / bread / rice / coffee / sugar? (Yes, I do. / No, I don’t.)

Повторение .

-Can we count eggs, cucumbers, apples? (Yes, we can.)

-Please, count eggs, cucumbers, apples.

-Скажите, как называются существительные, которые мы можем посчитать? (Исчисляемые) (Табличка «исчисляемые существительные» появляется на доске)

-You’re right: a sweet – 2 sweets, an egg – 4 eggs.

-Can we count bread, butter, sugar? (No, we can’t.)

-That’s right: we say some butter, some milk.

-Скажите, как называются существительные, которые мы не можем посчитать? (Неисчисляемые) (Табличка «неисчисляемые существительные» появляется на доске)

-Look at the screen and correct the mistakes.

Yes, I do. – No, I don’t.

countable uncountable MANY MUCH Новый материал.  «Countable / uncountable» -On the screen there are countable and uncountable nouns. Назовите существительное и скажите, можно его посчитать или нет. Если можно – назовите его во множественном числе, если нет – выразите количество с помощью слова some . ( Potatoes – Some bread ) milk potato apple rice honey egg

countable

uncountable

MANY

MUCH

Новый материал.

«Countable / uncountable»

-On the screen there are countable and uncountable nouns. Назовите существительное и скажите, можно его посчитать или нет. Если можно – назовите его во множественном числе, если нет – выразите количество с помощью слова some . ( Potatoes – Some bread )

milk

potato

apple

rice

honey

egg

many , much and  a lot of many ? - много much много «many / much» -What does “many / much” mean? -Местоимения “many / much” обозначают МНОГО. -“many” употребляется с исчисляемыми существительными, “much” – с неисчисляемыми, и, как правило, только в отрицательных и вопросительных предложениях. -В утвердительных предложениях вместо “many / much” употребляется местоимение “a lot of”, которое имеет то же значение (МНОГО) a lot of +

many , much and a lot of

many

?

-

много

much

много

«many / much»

-What does “many / much” mean?

-Местоимения “many / much” обозначают МНОГО.

-“many” употребляется с исчисляемыми существительными, “much” – с неисчисляемыми, и, как правило, только в отрицательных и вопросительных предложениях.

-В утвердительных предложениях вместо “many / much” употребляется местоимение “a lot of”, которое имеет то же значение (МНОГО)

a lot of

+

many , much and  a lot of I don’t eat much  butter . –   Я не ем много масла. Do you have many  friends ? –   У вас много друзей? We need a lot of apples . –   Нам нужно много яблок. - ? -РАЗБОР ПРИМЕРОВ: I don't eat much butter . – “Butter” is an uncountable noun so we use “much”. Я не ем много масла. И т. д. -Определите, какое местоимение мы вставим при переводе предложений на английский язык и объясните свой выбор. У нас много хлеба. (a lot of) У вас много книг? (many) Мне не нужно много сыра. (much) +

many , much and a lot of

I don’t eat much butter .

Я не ем много масла.

Do you have many friends ?

У вас много друзей?

We need a lot of apples .

Нам нужно много яблок.

-

?

-РАЗБОР ПРИМЕРОВ: I don't eat much butter . – “Butter” is an uncountable noun so we use “much”. Я не ем много масла. И т. д.

-Определите, какое местоимение мы вставим при переводе предложений на английский язык и объясните свой выбор.

У нас много хлеба. (a lot of)

У вас много книг? (many)

Мне не нужно много сыра. (much)

+

I know … … in this town. a lot of sweets books people Закрепление. -You have words “many/much/a lot of” and some pictures: people, sweets, books, museums, food and meat. -Please, glue these words and these pictures on your sheets and fill in the gaps. Вклейте слова и картинки на листы, которые лежат у вас на столе, в места пропусков. -Let’s check your sentences. meat food museums

I know … … in this town.

a lot of

sweets

books

people

Закрепление.

-You have words “many/much/a lot of” and some pictures: people, sweets, books, museums, food and meat.

-Please, glue these words and these pictures on your sheets and fill in the gaps. Вклейте слова и картинки на листы, которые лежат у вас на столе, в места пропусков.

-Let’s check your sentences.

meat

food

museums

Ролевая игра.  - Do you like to go shopping? Let’s go to the shop and buy some food. - Look at the screen and listen to the conversation. What is the customer buying? - Act out the conversation. The conversation “In the shop”.

Ролевая игра.

- Do you like to go shopping? Let’s go to the shop and buy some food.

- Look at the screen and listen to the conversation. What is the customer buying?

- Act out the conversation.

The conversation “In the shop”.

- It was great. Thank you, sit down, please.

- It was great. Thank you, sit down, please.

A sad  birthday. Winter doesn’t bring much cold. Autumn doesn’t bring much gold. Summer doesn’t bring much sun. A birthday doesn’t bring much fun. Работа с песней. -And now listen to the song and choose the best name for it. Explain your answer. A sad birthday Bad weather Life on planet Mars -Do you agree with the poem? -What gold does autumn bring? -Can you count sun, fun, gold, cold? Why? -Why is the song sad? (The song is sad because a birthday doesn’t bring much fun.) -Что нужно сделать, чтобы песня стала весёлой? (Use “brings a lot of” instead “doesn’t bring much”.)

A sad birthday.

Winter doesn’t bring much cold.

Autumn doesn’t bring much gold.

Summer doesn’t bring much sun.

A birthday doesn’t bring much fun.

Работа с песней.

-And now listen to the song and choose the best name for it. Explain your answer.

A sad birthday

Bad weather

Life on planet Mars

-Do you agree with the poem?

-What gold does autumn bring?

-Can you count sun, fun, gold, cold? Why?

-Why is the song sad? (The song is sad because a birthday doesn’t bring much fun.)

-Что нужно сделать, чтобы песня стала весёлой? (Use “brings a lot of” instead “doesn’t bring much”.)

A happy  birthday. Winter brings a lot of cold, Autumn brings a lot of gold, Summer brings a lot of sun, A birthday brings a lot of fun. - Which variant of the song do you like better? Why? -Let’s sing this song about happy birthday. But first repeat after me: -winter, why, when; -brings, sings, rings; autumn, birthday; Winter brings a lot of cold, Autumn brings a lot of gold, Summer brings a lot of sun, A birthday brings a lot of fun.  -Sing alone.

A happy birthday.

Winter brings a lot of cold,

Autumn brings a lot of gold,

Summer brings a lot of sun,

A birthday brings a lot of fun.

- Which variant of the song do you like better? Why?

-Let’s sing this song about happy birthday. But first repeat after me:

-winter, why, when;

-brings, sings, rings;

autumn, birthday;

Winter brings a lot of cold,

Autumn brings a lot of gold,

Summer brings a lot of sun,

A birthday brings a lot of fun.

-Sing alone.

many much a lot of Подведение итогов . -What words did we learnt at this lesson? (We learnt words “many/much/a lot of”) -When do we use these words? (We use “many” if the word is countable. We use “much” if the word is uncountable.) - Dear children! I have a lot of apples: good apples and bad apples. Good apples like our lesson. Bad apples don’t like our lesson. - Если вам понравился сегодняшний урок – прикрепите к тарелке хорошее яблоко, если нет – плохое.

many

much

a lot of

Подведение итогов .

-What words did we learnt at this lesson? (We learnt words “many/much/a lot of”)

-When do we use these words? (We use “many” if the word is countable. We use “much” if the word is uncountable.)

- Dear children! I have a lot of apples: good apples and bad apples. Good apples like our lesson. Bad apples don’t like our lesson.

- Если вам понравился сегодняшний урок – прикрепите к тарелке хорошее яблоко, если нет – плохое.

The lesson is over. Good bye! - Thank you very much for your active work. The lesson is over. Good-bye.   Домашние задание: p.126, ex. C.

The lesson is over.

Good bye!

- Thank you very much for your active work. The lesson is over. Good-bye.

 

Домашние задание: p.126, ex. C.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!