СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольные и диагностические работы по английскому языку для 4 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Промежуточные и итоговые проверочные работы

Просмотр содержимого документа
«3208_-___4_»



Hello! My name is John. I come from England. I live in London with my parents and 2 brothers. I have many hobbies. I am fond of riding a bike and playing computer games. I also like to watch cartoons. My favorite cartoon is “Cars”. It is very interesting and funny. I am good at sports. I like badminton and football


A 1)John comes from England.


1) True

2) False

3) Not stated

A 2) John has 3 brothels


1) True

2) False

3) Not stated

A 3) He enjoys reading


1) True

2) False

3) Not stated

A 4) John likes sports


1) True

2) False

3) Not stated

Answer the questions about the text.

B 1) What is the boy’s name?

B 2) What city of England is he from?

В 3) Who does John live with?

В 4) What kinds of sports does he like?

Choose the most appropriate answer to the question.

А 5. Hello, how are you today?

1) It is a good day.

2) I am fine, thank you.

3) Why are you asking.

А 6) Thanks you so much for you help.

1) Have a nice time

2) Yes, please.

3) You are welcome.

А 7) Where are you going?

1) to school

2) in school

3) at school

A 8 ) Can you help me, please?

1) Why?

2) Where are you from?

3) Yes, of course.

Choose the right answer.



A 9 ) There is_____ apple on the table

1) a

2) the

3) an

A 10 ) ___ you go to the cinema yesterday?

1) Do

2) Did

3) Will

A 11) He usually _____ newspapers in the morning.

1) read

2) reads

3) reades

A 12 ) Mary is from America, ____ she?

1) aren’t

2) doesn’t

3) isn’t

A 13) We _____ help our parents about the house.

1) must

2) mustn’t

3) must to

A 14) How_____ brothers or sisters does Sally have?

1) much

2) a lot of

3) many

A 15) ____ father speaks English very well?

1) Who

2) What

3) Whose

A 16) We _____ to the country last week to visit our granny.

1) go

2) went

3) goed

A 17) Their house is ____ than our house.

1) big

2) biggest

3) bigger

A 18) She _____ at the concert next week.

1) will

2) shall

3) sings

Fill in the gaps with the right form of the word

B 5) We ____ (have)5 lessons at school last Tuesday.

B 6) She____ (play) the piano very well.

B 7) It is the _____(interesting) book.

B 8) She_____ (not like) to get up early on Mondays.

B 9) Tom _____(not write) excises at the lesson yesterday.

B 10) When _____(be) your birthday?

B 11) Why____ your family (buy) a new car?

B 12) His brother ___ (go) to the football match tomorrow.

B 13) When ___ you usually (have) dinner?

B 14) _____ Mary (have) many friends?

Change the word.

B 15) She works at school. She is a _______________

Teach

B 16) He drives a car. He is a _______

Drive

B 17) The book is very ______

Interest

B 18) You are so _____

Fun

B 19) John is a quick runner. He runs very _____

Quick

C1. You got a letter from your friend. Write him back. Answer his questions.

Hello,

I am fond of riding a bike and I would like to know about your hobbies. What are they? What is your favorite sport? What school subjects do you like?

Best wishes,

Jack.

.


Просмотр содержимого документа
«4kl-1»

Unit 1. Speaking about seasons and the weather.


Section 1. What is your favourite season?


Урок № 1. Round-up lesson.


  1. Замените слова личными местоимениями


  1. Nick 6. Ann

  2. Nick and I 7. Ann and I

  3. Ann and Nick 8. Nick and Ted

  4. a bike 9. bikes

  5. a cat 10. cats


2) вставьте правильную форму to be (am, is, are.)

  1. It late.

  2. They fine.

  3. We from Russia.

  4. I brave.

  5. She lazy.


3). Задайте вопросы.

  1. He is Russian.

  2. They are English.

  3. It is a bike.

  4. She is beautiful.

  5. I am your pupil.


4.Задайте общие вопросы и дайте краткий ответ.

1. … they from Great Britain? — Yes,

2. … she cold? — Yes,

3. … it new? — Yes,

4. … Mr. Smith at home? — Yes,

5. … the boys happy? — Yes,



Просмотр содержимого документа
«4kl-2»

Урок № 2. Round-up lesson.


1. Вставьте вопросительные слова. (Why, When, Where, How old , How)

1. … are you? — I am fine.

2. … are you? — I am at home.

3. … are you busy? — On Saturday.

4. … are you? — I am ten.

5. … are you sad? — I have a bad mark.


  1. Напишите предложения в отрицательной форме. ( NOT)

  1. The children are in the park.

  2. The city is beautiful.

  3. I am a sportsman.

  1. The postmen are late.

  2. The weather is nice.


3. Напишите, что они умеют делать . Dive , make, play , ride, ski

  1. You …… ……… a snowman.

  2. We ……. ………. a bike.

  3. The dog …… …….. and swim there.

  4. The boys ……. ……….. snowballs.

  5. I …… ……… and skate in winter.


  1. Составьте предложения. Напишите, что они умеют делать.


1. They / i,e,v,d

  1. We / a,o,o,g,g,t,b,n

  2. He / i,k,s

  3. I / u,j,m,p

  4. She / u,r,n


5. Задайте общие вопросы ( Do/ Does) и дайте краткий ответ. (Yes / No)

1. — They ski in winter.

2. — She skates in winter.

3. — He makes snowmen in winter.

4. — Bill dives in summer.

5. — They play volleyball in summer.

Просмотр содержимого документа
«4kl-3»

Урок № 3

1) Соедини стрелками слова из левого столбика со словами из правого столбика.


Ski кататься на коньках

Toboggan кататься на санях

Skate кататься на лыжах

Jump бегать

Run нырять

Dive прыгать

Swim плавать.


2) Переведите на русский язык.


I play snowballs.

She makes a snowman.

We play hockey and football.

They play badminton and table tennis.

You play basketball and volleyball.

My dog rides a bike.


3) Ответьте на вопросы.


1. What do you do in winter?

2. What do you do in summer?

3. What do you do in autumn?

4. What do you do in spring?

5. What sport do you like?


  1. Заполните таблицу, написав все месяца и времена года по-английски.


Зима

Осень

Весна

Лето

















  1. Задайте вопросы к подчеркнутым словам .(Where , When , What )


  1. She skates in the park.

  2. We play volleyball.

  3. I dive in summer.

  4. He makes a snowman.

  5. They ride a bike in the zoo.

Просмотр содержимого документа
«blankotvetov»

БЛАНК ОТВЕТОВ

Ученика _______________________________________________

Класса ______________

Listening

Spelling

A1





A6









A2




A7








A3




A8








A4




A9








A5




A10








Grammar and Lexical

B1







B8






B2






B9






B3






B10






B4






B11






B5






B12






B6






B13






B7






B14






Reading

C1













C2













C3













C4













C5













C6













C7














Количество баллов _________

Отметка _________




Просмотр содержимого документа
«test4kl-1»

Enjoy English-4. Test 4.1

Name _______________________________________ Class____________

  1. Распредели слова на колонки

cloudy, brother, dress, sunny, son, bread, father, coat, carrot, shoes, rainy, grandmother, suit, tea, sister, shirt, cold, cheese, foggy, water.


Family

Weather

Food

Clothes





















Допиши вторую форму глаголов

* Если глагол правильный +ed, если неправильный – особая форма.

say


like


eat


go


play


have


Выбери some, any, no

  1. She has ______ coffee in his glass.

  2. Are there ______ apples in the bag? – Yes, there are ______.

  3. Can I have ________ tea?

  4. I want to drink, but there is ________ water in the bottle.

ДОПОЛНИТЕЛЬНО. Переведи предложения, пользуясь схемами

  1. Во что она вчера была одета? (=носила) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  2. «Завтра утром ты съешь яблоко, шоколадку и стакан молока», - сказала мама.

________________________________________________________________________________________________________________________________





Enjoy English-4. Test 4.2

Name _______________________________________ Class____________

Распредели слова на колонки

dress, tea, sunny, cheese, mother, coat, water, shoes, sister, grandfather, suit, rainy, shirt, cold, son, bread, cloudy, foggy, brother, carrot.


Family

Weather

Food

Clothes





















Допиши вторую форму глаголов

* Если глагол правильный +ed, если неправильный – особая форма.

have


go


play


like


eat


say


Выбери some, any, no

  1. I want to eat, but there is ________ food on the table.

  2. Can I have ________ orange juice?

  3. Hobbit has ______ tea in his cup.

  4. Are there ______ sweets in the bag? – Yes, there are ______.

ДОПОЛНИТЕЛЬНО. Переведи предложения, пользуясь схемами

  1. Во что она вчера была одета? (=носила) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  2. «Завтра утром ты съешь яблоко, шоколадку и стакан молока», - сказала мама.

________________________________________________________________________________________________________________________________





Информация об авторе

Составлено учителем иностранных языков МОУ Гимназии №3 г. Иркутска Непочатых Еленой Владиславовной.


Методический комментарий

Предлагаемый тест предназначен для учеников 4 класса, изучающих английский язык по УМК “Enjoy English”. Отдельные задания теста могут быть полезны при изучении следующих тем:

  • Past Simple Tense.

  • Местоимения “Some, any, no”.

  • Лексика по темам “Family. Weather. Food. Clothes”.


Просмотр содержимого документа
«tetrad_dlya_kontrolnyh_rabot_po_angliyskomu_yazyku_dlya_4_klassa»













Tests in English

_______________________________________________________

Form 4








UNIT I


Date________________


Listening comprehension

1. Послушай текст и выбери букву под картинкой, отражающей содержание текста.





Date________________


Speaking

1. Расскажи, какая погода бывает в России, Великобритании в разное время года.


2. Make the weather forecast for winter (summer) day.


3. Tell us about your room or your favourite room in your flat.

My favourite room is ...

I have\haven’t got the room of my own.

This room is ...

There is ...

There are ...

You can see ...

I like my room ...


4. Make up a dialogue about your favourite room.

What is your favourite room?

Is there ...?

Are there ...

Date________________


Reading comprehension

Прочитайте текст и выполните задания.

In spring and summer Peter works on the farm. In autumn the farmer gives him three coins (монеты). Peter takes them and goes to a large town. He walks on and on in the forest. It's cloudy and windy. Soon he meets a mouse. The mouse says: "Peter, help me! It's cold and rainy. My children are hungry. Give me your coins, please. I'll help you, too." Peter thinks: "Why not? People will give me some bread to eat." So Peter gives the mouse his coins.

Peter comes to the town. A beautiful but sad girl Mary lives in the town. She can't find her nice ring (кольцо). Her father says, "I'll give a lot of coins to the man who will find Mary's ring." Peter asks the mouse to help him. The mouse runs under the table, behind the armchair, between the sofa and the wardrobe. Look! The ring is in the left corner of the kitchen next to the fireplace. Mary is happy.

Her father is happy too. He gives Peter a lot of coins. Peter gives the mouse a lot of presents for her children.

1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трех предложенных.

Peter gives the mouse his three coins because...

a) he has got a lot of coins.

b) people will give him some bread to eat.

c) Mary will give him her ring.


2. Выбери правильный ответ на вопрос.

1) Why is Mary sad?

a) She can't find her ring.

b) She lives in a large town.

c) She doesn’t have coins.

2) What does Mary's father give Peter?

a) He gives Peter a lot of presents.

b) He gives Peter a lot of coins.

c) He gives Peter Mary's ring.


3. True or False.

a) On a cloudy and windy day Peter meets a mouse.

b) So Peter gives the mouse some bread to eat.

c) Mary can't find her nice ring in the house.

d) The mouse finds the ring in the kitchen.


4. Пронумеруй предложения в соответствии с прочитанной сказкой.

a) "People will give me some bread to eat." Peter gives the mouse a lot of presents for her children.

b) "I'll give a lot of coins to the man who will find Mary's ring."

c) Peter asks the mouse to help him.

d) "Give me your coins, please!"

Date________________


Writing


Прочитай письмо от друга по переписке и напиши ответ.


Dear friend,

My name is Oliver. I am ten. I am a pupil. My birthday is on the 6th of October.

I live with my mum and dad. I have a room of my own. There is a new computer in my room. I like to play computer games. My favourite season is summer. It's sunny and warm. I can swim and play football every day. What is your name? How old are you? When is your birthday? What is your favourite season?

Yours, Oliver


Dear ____________________________________________________(1)

Thank you for your letter.

My name is _____________________________________________(2)

I am ____________________________________________________(3)

My birthday is ____________________________________________(4)

I like to _________________________________________________(5)

My favourite season is ____________________________________(6)

Best wishes, ______________________________________________(7)




UNIT II


Date________________


Listening comprehension


1. Прослушай текст и ответь на вопрос: Which animal does Simon like?

Выбери соответствующую букву.



2.Послушай рассказ Алекса и найди дом его бабушки на картинке. Выбери соответствующую букву.






Date________________


Speaking

1. Say what you can see in the city & in the country.

My name is...

I live...

It’s...

In the street you can see...

But some people like to live in the country.

There you can see...


2. Describe the animal you like.

My favourite animal is...

It lives in...

It has got...

It can ... well.

It likes to eat...

It’s nice & ...


3. Make up a story about yesterday.

I got up at ...

Then ...

For breakfast...

After that ...

After school I ...

In the evening...

At ten 10 clock...








Date________________


Writing

Прочитай письмо от друга по переписке и напиши ответ.

Dear friend,

My name is Elizabeth or Beth. I'm ten. I go to school. I live in London. I like to dance and listen to music. Last summer I was in the country. I had a good time there. I swam and helped my grandpa. I fed the animals and took the horse for a walk. I can ride a horse now.

I have a parrot. Its name is Jimmy. Jimmy is green and yellow. Jimmy can speak and play. It's funny.

Soon it will be Christmas. I asked Santa Claus to give me roller skates.

And what about you? What's your name? How old are you? What do you like to do? Do you like summer? Do you have a pet? Where were you last summer? What did you do there? What present would you like for New Year?

Please write back.

Yours, Beth


Dear ______________________________________________________

Thank you for your letter.

My name is _________________________________________________

I am _______________________________________________________

I like to ____________________________________________________

I like _______________________________________________________

I have ______________________________________________________

I was _____________________________________________ last summer.

Last summer I ________________________________________________

I'd like ___________________________________________ for New Year.

Best wishes,

____________________________________________________________


Date________________


Reading comprehension


Прочитайте текст и выполните задания.

Dear Alex,

Thank you for your letter. In summer I was in the country, too. In June my mum took my brother and me to the Black Sea. The sea was blue and nice. The weather was sunny and hot. We swam and dived a lot. We saw dolphins in the sea.

They were big and strong. I think dolphins are the nicest animals in the sea.

In July I went to the country with my grandma. We lived on the farm. There were many green fields and a long river next to our farm. There was a green garden with apple trees behind our house. In the morning I fed hens and ducks. Then I rode a horse in the fields. I saw a lot of cows and sheep there. I like to live in the country.

In August my dad and I went to Moscow. It's the capital of Russia. It's the biggest city in our country. The streets are wide and long in Moscow. There are lots of people, cars and tall houses. One day we visited the most interesting place in Moscow — the zoo. We saw many different animals: eagles, camels, monkeys, elephants, tigers, bears and a giraffe Samson. I spent (провел) five days in Moscow. And I was glad to come back home. Now I know "East or West home is best!" I like my friends and my old green town — Kaluga.

Would you like to visit Kaluga next summer? We'll have a good time together!

Write back.

Your friend, Dima Sokolov


1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трех предложенных.

1) In June Dima went to...

a) to the country.

b) to the Black Sea.

c) to Moscow.


2) Dima liked the dolphins because...

a) they were nice, big and strong.

b) he fed them in the morning.

c) they swam and dived a lot.


2. Выбери правильный ответ на вопрос.

1) Where did Dima ride a horse?

a) in the forest.

b) in the fields.

c) in the garden.


2) Why was Dima glad to get back home?

a) He didn't like Moscow.

b) He likes to live in the country.

c) He likes his friends and his old town.


3. Выбери утверждение, которое не соответствует содержанию письма.

a) Dima and his brother saw dolphins in the sea.

b) Dima and his dad lived on the farm in July.

c) Dima visited Moscow zoo in August.

d) Dima was glad to come back home.



UNIT III


Date________________


Listening comprehension

1. Послушай тексты и выбери букву под картинкой, отражающей содержание текста.



Date________________

Speaking

1.Tell what you & your family did yesterday.

Say how you help your mother.


2.Make up a dialogue «Phone conversation».

  1. Can I speak to...?

  2. I’m sorry. He/She isn’t in.

  3. What a pity! Can I phone back at ...?

  4. Of course, ...


3.Make up a dialogue «In the shop ».

  • Can I help you?

  • I/d like to... ? Show me...

  • Here you are/

  • How much ...?

  • Anything else?

  • No/Yes...

  • Thank you. Bye.

  • ...

4.Tell what you may put on in different weather.



Date________________

Writing


Прочитай поздравительные открытки, которые Алекс получил на день рождения. Напиши свою поздравительную открытку.

Dear Alex,

Best wishes on your birthday!

Your sister

Becky





Dear Alex,

Happy Birthday!

Love,

Grandma









Dear Alex,

You are 10 today.

Happy Birthday!

Love,

Mum and dad











Dear _____________

You ______________ today!

__________________________

__________________________

Love from ________________












Date________________


Reading comprehension


Прочитайте текст и выполните задания.

One Saturday evening it was very cold and rainy. We stayed at home. My mum cleaned the rooms. My granny cooked the dinner. I helped her and laid the table. My dad repaired the clock. Only my little sister Becky had nothing to do (ей нечем было заняться). She didn't want to play with her dolls or play puzzles. She was sad. She wanted to go for a walk. My mum said: "I'll give you my scissors (ножницы) and you can cut out (вырезать) pictures." My mum gave her many old magazines (журналы). Becky cut out a nice doll, a big car, a funny teddy bear and a tall house. She liked to cut pictures.

Then Becky saw a box with a new mum's dress. Yesterday my mum bought this dress in the shop. It was beautiful, with nice blue flowers on it. Becky wanted to cut out only one flower. She did so! "It's wonderful!" she said. Becky liked it and began to cut out more flowers.

Suddenly my mum came in. She was angry. She said: "That was my new dress! I won't give you the scissors anymore again!" And she didn't.

Next day mum made two long scarfs with nice blue flowers on them for Becky and me.


1. Выбери правильные ответы на вопросы.

1) Why was Becky sad?

a) She wanted to play puzzles.

b) She wanted to go for a walk.

c) She wanted to lay the table.


2) Why was mum angry?

a) Becky cut out flowers of her dress.

b) Becky cut out a car of the magazine.

c) Becky wanted to go for a walk.


2. Выбери утверждение, которое не соответствует содержанию текста.


a) At first (сначала) Becky had nothing to do.

b) Becky wanted to go for a walk.

c) Mum gave Becky scissors and her dress.

d) Next day mum made two long scarfs for her daughters.


3. Пронумеруй предложения в соответствии с прочитанным текстом.

a) Becky took the dress and cut out the flowers.

b) Mum was angry because it was her new dress.

c) The weather was bad.

d) Becky was sad because she wanted to go for a walk.

e) She liked to cut pictures.

UNIT IV


Date________________


Listening comprehension

Послушай тексты и выбери букву под картинкой, отражающей содержанию текста.



Date________________


Speaking

1. Say which subject you like & why.


2. Make up a story about your classmate.

Name.

Surname.

Age.

Favourite subject, season, food, sport, cloths.

Pets.


3. Interview your classmate.

Name.

Surname.

Age.

Favourite subject, season, food, sport, cloths.

Pets.




Date________________


Reading comprehension


Прочитайте текст и выполните задания.

It was the first day at school. It was nine o'clock. All the pupils were in the classroom. They knew they had a new teacher — Miss Chatter.

After the bell Miss Chatter came into the room. She was kind and nice.

"Good morning, children," she said and smiled. The lesson began. But the pupils didn't do what their new teacher said. They spoke loudly and ran in the classroom.

Suddenly it became dark and very cold for a minute. The pupils sat still at their desks and looked at Miss Chatter.

Their new teacher took Oliver's pen, looked at it and said: "Three, two, one!" The blue pen became red and turned into a nice red umbrella. Miss Chatter took the umbrella and touched Oliver's chair. The chairs began to dance with the children sitting on them. Oliver was happy. All pupils laughed. Soon all the chairs and the pupils danced in the classroom.

Miss Chatter opened the umbrella and the rain of sweets began. The pupils were surprised but happy. "It's great!" Oliver said.

In the second lesson Miss Chatter and her pupils counted white rabbits and black kittens in the classroom, read stories about whales, talked with the goldfish. Children answered her questions, drew on the walls of the classroom and learned funny poems by heart. The pupils had a good time. They enjoyed Miss Chatter's lessons.

The next morning Oliver, Ann and their classmates ran to school. But there was a different teacher in the classroom — a new teacher.

"Where's Miss Chatter?" asked Ann.

"Who?"

"Our teacher — Miss Chatter!" answered Oliver.

"I don't know Miss Chatter. Let's begin our lesson," said the new teacher.

The children were sad. But Oliver saw Miss Chatter's red umbrella in the left corner of the classroom. He smiled.

1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трех предложенных.

1) On the first day at school...

a) the pupils had only one lesson.

b) a new teacher came into the classroom.

c) the pupils went for a walk.

2. Выбери правильные ответы на вопросы.

1) Why did Oliver and his classmates run to school the next morning?

a) They wanted to see Miss Chatter's umbrella.

b) They liked to run in the classroom.

c) They liked Miss Chatter's lessons.

2) Why did the pupils sit still at the desks?

a) Miss Chatter spoke loudly.

b) It became dark and cold for a minute.

c) The lesson began.

3. Выбери утверждение, которое не соответствует содержанию текста.

a) At first (сначала) the pupils didn't do what Miss Chatter told them.

b) There was a rain of toys in the classroom.

c) Oliver and his classmates had a good time that day at school.

d) There was a red umbrella in the corner of the classroom.

4. Пронумеруй предложения в соответствии с прочитанным текстом.

a) They read stories about whales and talked with the goldfish in the lesson.

b) It became dark and very cold in the classroom.

c) "Good morning, children," Miss Chatter said and smiled.

d) But they saw a different teacher in the class­room. She wasn't Miss Chatter.

e) The chairs danced with happy pupils in the classroom.








Date________________


Writing

Заполни анкету для занятия в кружке любителей английского языка.



1) Name ________________________________________________________

2) Age __________________________________________________________

3) Phone number _______________________________________________

4) Favourite subjects I like to_____________________________________

5) Your hobby. __________________________________________________

6) What do you like to do in your English lesson? ______________

________________________________________________________________________________________________________________________________



Просмотр содержимого документа
«4 класс- диагн»

4 класс - диагностика

Listening

Вы прослушайте разговор двух школьных друзей Питера и Тима дважды. Определите, о чём они говорят. Выполните задания.

TYPESCRIPT

Peter and Tim

Peter. Tim, you've got different socks. One's blue and the other's red!

Tim. Does it matter?

Peter. No, it doesn't really matter. It just looks funny.

Tim. I can never find my clothes in the morning. My room's always messy.

Peter. Doesn't your Mum clean it for you?

Tim. No, of course she doesn't. She says it's my problem. Does your Mum clean your room?

Peter. Yes, she does sometimes. But I make my bed. Do you help at home?

Tim. Yes, of course I do.

Peter. Well, what do you do?

Tim. I put my dirty clothes in the washing machine.






1.Отметьте предложения, которые соответствуют тексту знаком «+», а которые не соответствуют знаком «-». Перенесите ответы в бланк ответов (А1 – А5)

А1. Tim's Mum cleans his room.

А2. Peter makes his bed.

А3. Tim doesn't care about his clothes.

А4. Tim really helps at home.

А5. Peter likes to do his housework.


2. О ком эти предложения. Выберите правильный вариант ответа. Перенесите ответы в бланк ответов (А6 – А10)

А6. He has different socks.

a) Peter b) Tim

А7. Sometimes his Mum cleans his room.

a) Peter b) Tim

А8. He makes his bed.

a) Peter b) Tim

А9.His room is always messy.

a) Peter b) Tim

А10.He puts dirty clothes in the washing machine.

a) Peter b) Tim






Grammar and lexical


1.Замените выделенные слова соответствующими местоимениями. Перенесите ответы в бланк ответов (В1 – В7)

В1. Nick can swim.

В2. Alice and Kate like to skip.

В3. Mum can sing.

В4. This cat is white.

В5. My friend and me like to play football.

В6. Nick's cat is grey.

В7. Mary's teddy bear is nice.




2. Соотнесите фразы вежливого обращения на английском языке с их переводом на русском. Перенесите ответы в бланк ответов (В8 – В14)


В8

В9

В10

В11

В12

В13

В14


Можно войти?

Можно выйти?

Не стоит благодарности.

Как жаль.

Вы хотели бы... ?

Угощайтесь.

Желаю удачи.

А

В

C

D

E

F

G

May 1 come in?

Would you like...?

Good luck!

Help yourself.

That's a pity,

May I go out?

My pleasure

















Reading


Прочтите текст и постарайтесь понять, какие слова в нем пропущены. Выберите подходящее пропущенное слово из рамочки. Напишите выбранные слова в бланк ответов (С1 – С7). Обратите внимание, что одно из слоо в рамочке лишнее.

mother kitchen garden house

sugar shop help apples





THE APPLE PIE

Jane and her mother live in a little (C1). Every day the girl's mother

works very much. But Jane does not help her. She does not like to work.

One morning the girl's (C2) says: "I want to make an apple pie today."

Jane says: "That's very good."

Then the girl's mother says: "Do you want to help me? Go to the garden

and bring (принеси) some (C3) for our apple pie."

Jane says: "Not I. I don't want to."

The mother goes to the (C4) and brings some apples for the apple pie.

Then she says: "Jane, do you want to help me? Go to the shop and bring some______(C5) for the apple pie!"

But the girl says: "Not I. I don't want to."

The mother goes to the (C6) and brings some sugar for the apple pie.

When the apple pie is ready, the girl says: "The apple pie is very good!" Then the mother says: "Do you want to (C7) me to eat my nice apple pie?

Jane says: "I want to!"

"Oh, no!" says the girl's mother, "1 want to eat my nice apple pie myself (сама)."




Spelling

Прочитайте текст. В нем есть ошибки в написании слов. Найдите их и перепишите текст правильно в бланк ответов.

This is John's day. He gets upp at halfe past seven. He gets dressed and he has his breakfast. Then he catchs the buss to schol. He comes home at for o'clock and then hi watchs television and dos his homework. On Thursday evning he gos swiming.































Keys

Listening

A1 -

A2 +

A3 +

A4 –

A5 -

A6 b

A7 a

A8 a

A9 b

A10 b


Grammar and lexical


B1 he

B2 they

B3 she

B4 it

B5 we

B6 his

B7 her

B8 A

B9 F

B10 G

B11 E

B12 B

B13 D

B14 C


Reading

C1 house

C2 mother

C3 apples

C4 garden

C5 sugar

C6 shop

C7 help


Spelling

This is John's day. He gets up at half past seven. He gets dressed and he has his breakfast. Then he catchеs the bus to school. He comes home at for o'clock and then he watches television and dos his homework. On Thursday evening he goes swimming.



Просмотр содержимого документа
«4_list_dostizhenij»

Лист оценки предметных результатов

4 класс



Умения


Ф.И.О. ученика











Предметные умения

Говорение

Базовый уровень (ученик научился)

Участвует в элементарных диалогах (этикетном, диалоге-расспросе, диалоге-побуждении), соблюдая нормы речевого этикета, принятые в немецких странах.











Составляет небольшое описание предмета, картинки, персонажа.











3.

Рассказывает о себе, своей семье, друге.













Повышенный уровень

1.

Участвует в элементарном диалоге, расспрашивая собеседника и отвечая на его вопросы.











2.

Воспроизводит наизусть небольшие произведения детского фольклора.











3.

Составляет краткую характеристику персонажа.











4.

Кратко излагает содержание прочитанного текста.











Аудирование

Базовый уровень (ученик научился)

Понимает на слух речь учителя (лексика классного обихода) и одноклассников при непосредственном общении и вербально/невербально реагировать на услышанное.











2.

Воспринимает на слух в аудиозаписи основное содержание небольших сообщений, сказок, построенных на знакомом языковом материале.











Повышенный уровень

1.

Воспринимает на слух аудиотекст и полностью понимает содержащуюся в нем информацию.











2.

Использует контекстуальную или языковую догадку при восприятии на слух текстов, содержащих некоторые незнакомые слова.












Чтение

Базовый уровень (ученик научился)

Соотносит графический образ слова с его звуковым образом.











Читает вслух небольшой текст, построенный на изученном языковом материале, соблюдая правила произношения и соответствующую интонацию.











Читает про себя и понимает содержание небольшого текста, построенного на изученном языковом материале.











Читает про себя и находит необходимую информацию.











Повышенный уровень

Догадывается о значении незнакомых слов по контексту.











Не обращает внимания на незнакомые слова, не мешающие понять основное содержание текста.











Письмо

Базовый уровень (ученик научился)

Выписывает из текста слова, словосочетания, простые предложения.











Пишет поздравительную открытку с Новым годом, Рождеством, днем рождения (с опорой на образец).











Пишет краткое письмо зарубежному другу (с опорой на образец).











Повышенный уровень

В письменной форме кратко отвечает на вопросы к тексту.











Составляет рассказ в письменной форме по плану/ключевым словам.











Заполняет простую анкету.











Правильно оформляет конверт, сервисные поля в системе электронной почты, (адрес, тема сообщения).











Языковые средства и навыки оперирования ими – графика, каллиграфия, орфография.

Базовый уровень (ученик научился)

Воспроизводит графически и каллиграфически корректно все буквы немецкого алфавита (полупечатное написание букв, буквосочетаний, слов).











Пользуется немецким алфавитом, знать последовательность букв в нём;











Списывает текст.











Восстанавливает слово в соответствии с решаемой учебной задачей.











Применяет основные правила чтения и орфографии, читает и пишет изученные сложные слова немецкого языка.











Повышенный уровень

Группирует слова в соответствии с изученными правилами чтения.











Уточняет написание слова по словарю учебника, компьютерному словарю и Интернет-словарю.












Использует экранный перевод отдельных слов (с русского на иностранный и обратно)











Языковые средства и навыки оперирования ими – фонетическая сторона речи.

Базовый уровень (ученик научился)

Различает на слух и адекватно произносит все звуки немецкого языка, соблюдая нормы произношения звуков.











Соблюдает правильное ударение в изолированном слове, фразе.











Различает коммуникативные типы предложений по интонации.











Корректно произносит предложения с точки зрения их ритмико-интонационных особенностей.











Повышенный уровень

Распознаёт связующее r в речи и умеет его использовать.











Соблюдает интонацию перечисления.











Соблюдает правило отсутствия ударения на служебных словах (артиклях, союзах, предлогах);











Читает изучаемые слова по транскрипции.











Языковые средства и навыки оперирования ими – лексическая сторона речи.

Базовый уровень (ученик научился)

Узнаёт в письменном и устном тексте изученные лексические единицы, в том числе словосочетания, в пределах тематики.











Восстанавливает текст в соответствии с решаемой учебной задачей.











Оперирует в процессе общения активной лексикой в соответствии с коммуникативной задачей.











Повышенный уровень

Узнаёт простые словообразовательные элементы.











Опирается на языковую догадку в процессе чтения и аудирования (интернациональные и сложные слова).











Языковые средства и навыки оперирования ими – грамматическая сторона речи.

Базовый уровень (ученик научился)

Распознаёт и употребляет в речи основные коммуникативные типы предложений.











Распознаёт в тексте и употребляет в речи изученные части речи:

  • существительные с определенным/неопределенным/нулевым артиклем;

  • существительные в единственном и множественном числе;

  • глагол-связкуhaben/sein;

  • глаголы в презенсе и перфекте;

  • модальные глаголы;

  • личные, притяжательные местоимения;

  • прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степенях;

  • количественные (до 100) и порядковые (до 20) числительные;











Повышенный уровень

Использует в речи безличные предложения.











2.

Оперирует в речи неопределенными местоимениями.











Образует по правилу прилагательные в сравнительной и превосходной степенях и употребляет их в речи.











Распознает в тексте и дифференцирует слова по определенным признакам (существительные, прилагательные, модальные/смысловые глаголы).












Метапредметные умения

Регулятивные УУД

1.

Самостоятельно формулирует задание: определяет его цель, планирует свои действия для реализации задач, прогнозирует результаты, осмысленно выбирает способы и приёмы действий, корректирует работу по ходу выполнения.











2.

Выбирает для выполнения определённой задачи различные средства: справочную литературу, ИКТ, инструменты и приборы.












3.

Осуществляет итоговый и пошаговый контроль результатов.











4.

Оценивает результаты собственной деятельности, объясняет по каким критериям проводилась оценка.











5.

Адекватно воспринимает аргументированную критику ошибок и учитывает её в работе над ошибками.











6.

Ставит цель собственной познавательной деятельности (в рамках учебной и проектной деятельности) и удерживает ее.











7.

Планирует собственную внеучебную деятельность (в рамках проектной деятельности) с опорой на учебники и рабочие тетради.











8.

Регулирует своё поведение в соответствии с познанными моральными нормами и этическими требованиями.











9.

Планирует собственную деятельность, связанную с бытовыми жизненными ситуациями: маршрут движения, время, расход продуктов, затраты и др.











Познавательные УУД

1.

Ориентируется в учебниках: определяет умения, которые будут сформированы на основе изучения данного раздела; определяет круг своего незнания, осуществляет выбор заданий, основываясь на своё целеполагание.











2.

Самостоятельно предполагает , какая дополнительная информация будет нужна для изучения незнакомого материала.











3.

Сопоставляет и отбирает информацию, полученную из различных источников (словари, энциклопедии, справочники, электронные диски, сеть Интернет).












4.

Анализирует, сравнивает, группирует различные объекты, явления, факты;

устанавливает закономерности и использует их при выполнении заданий,

устанавливает причинно-следственные связи, строит логические рассуждения, проводит аналогии, использует обобщенные способы и осваивает новые приёмы, способы.












5.

Самостоятельно делает выводы, перерабатывает информацию, преобразовывает её, представляет информацию на основе схем, моделей, таблиц, гистограмм, сообщений.












6.

Составляет сложный план текста.











7.

Умеет передавать содержание в сжатом, выборочном, развёрнутом виде, в виде презентаций.












Коммуникативные УУД


1.

Владеет диалоговой формой речи.











2.

Читает вслух и про себя тексты учебников, других художественных и научно-популярных книг, понимает прочитанное.











3.

Оформляет свои мысли в устной и письменной речи с учетом своих учебных и жизненных речевых ситуаций.











4.

Формулирует собственное мнение и позицию; задаёт вопросы, уточняя непонятое в высказывании собеседника, отстаивает свою точку зрения, соблюдая правила речевого этикета; аргументирует свою точку зрения с помощью фактов и дополнительных сведений.











5.

Критично относиться к своему мнению. Умеет взглянуть на ситуацию с иной позиции.

Учитывает разные мнения и стремиться к координации различных позиций при работе в паре.

Договаривается и приходит к общему решению.











6.

Участвует в работе группы: распределяет обязанности, планирует свою часть работы; задаёт вопросы, уточняя план действий; выполняет свою часть обязанностей, учитывая общий план действий и конечную цель; осуществляет самоконтроль, взаимоконтроль и взаимопомощь.











7.

Адекватно использует речевые средства для решения коммуникативных задач.













Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа4кл»

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс

1 вариант


  1. Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.

[‘windi]

[‘k^ntri]

[teik]

[dji:nz]

[‘ru:lə]


  1. Составь словосочетания и запиши их.

Go

by heart

Ride

snowballs

Large

in the armchair

Warm

in the garden

Work

flowers

Water

the washing up

Sit

carpet

Play

a bike

Do

kitchen

learn

to school


1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

6.поливать цветы- __________________________________________________

7.сидеть в кресле- __________________________________________________

8.играть в снежки- __________________________________________________

9. мыть посуду-_____________________________________________________

10.учить наизусть- __________________________________________________


  1. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room.

5.There is a nice picture _____the table.


  1. Составь предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________


  1. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.

One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.


  1. Переделай предложения по образцу.

Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.

1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.

3.She waters flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.


  1. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have

b)do

c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes

b)waters

c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go

b)have

c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do

b)Will

c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play

b) doesn’t play

c) won’t play


  1. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs.


  1. Заполни таблицу.

Давать

give

gave


go


Приносить




get


Покупать





made


put


Слышать





fell



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!