СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект открытого урока по английскому языку "Мой день" для учащихся 5 класса.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по теме "Мой день" проводился в рамках районного конкурса "Учитель года 2017".

Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока по английскому языку "Мой день" для учащихся 5 класса.»

  • Цели урока

Учебный аспект цели:

1. Формирование грамматических речевых навыков продуктивной речи по теме и их активизация в неподготовленной монологической речи в ситуациях общения.

2. Развитие умения правильного употребления структур Present Simple в устной речи.

3. Развитие умения говорить самостоятельно, выбирая правильно стратегию высказывания.

Развивающий аспект цели:

1. Формирование навыков и умений планирования высказываний и речевого взаимодействия с партнером.

2. Развитие готовности вступать в иноязычное общение в заданной ситуации.

3. Развитие способности подстановки и трансформации.

4. развитие способности к самостоятельному труду.

Воспитательный аспект цели:

1. Научить культуре общения через совместную речевую деятельность на английском языке.

2. Формирование положительного личностно-мотивированного отношения к изучению английского языка.

3. Формирование потребности и способности к сотрудничеству при работе в парах и группах.

4. Приобщение к здоровому образу жизни, соблюдению правильного режима дня.

Познавательный аспект цели:

1. Расширение кругозора учащихся через знакомство их с аутентичным образцом.

2. Развитие познавательного интереса к различному образу жизни.

  • Задачи:

- Закрепление лексических единиц по теме «Мой день» в речи.

- Повторение и закрепление в речи лексических единиц и структур, используемых для обозначения точного времени.

- Повторение грамматического времени Простое Настоящее время и его использование для выражения регулярных, привычных действий в настоящем времени.

- Повторение и обобщение правил употребления наречий частотности.

  • Планируемые результаты:

- Предметные результаты: дети научатся рассказывать о своем распорядке дня, используя Простое настоящее время, наречия частотности и точное время.

- Личностные результаты: Формирование осознанного отношения к своему распорядку дня, здоровому образу жизни. Формирование таких качеств, как целеустремленность, умение работать в команде.

- Метапредметные результаты:

  • Регулятивные УУД: уметь самостоятельно анализировать условия достижения цели на основе выделенных учителем ориентиров, принимать решение в проблемной ситуации.

  • Познавательные УУД: уметь находить и выделять необходимую информацию из текста, осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий.

  • Коммуникативные УУД: уметь работать индивидуально и в группе, участвовать в коллективном обсуждении проблемы, осуществлять контроль, коррекцию и оценку действий.



  • Формы организации познавательной деятельности обучающихся:

Фронтальная, групповая, парная.





































Ход урока

    1. Организационный момент (5’)

Warming-up activities

  • Good afternoon! Nice to see you. How are you?

  • My name is … and I am your new English teacher today. I hope, we’ll be friends. Are you ready to be friends?

  • I think, friends are people who have much in common. Let’s find out if we have the same interests or not. I’ ll tell you about my likes. If you like the same, say: “Yes, I do. I like it.” And put your thumb up. If you don’t, say: “No, I don’t. I don’t like it.”

  • I like ice cream. Do you like ice cream?

  • …watching cartoons

  • …your school

  • …English

  • …travelling

  • …making friends

  • Well done! Look! We have so much in common. So, we can be good friends. Moreover, we can be a good team, because today we are having an amazing travelling. But where?

Can you guess, where we are going? We are having our English lesson. You like English. So, we are visiting…. (Britain)

    1. Целеполагание

  • Yes, absolutely right! We are going to visit Britain, meet new friends and tell them about ourselves. But what about exactly? What will the topic of our conversation be? To know it you have to solve this puzzle and find the answer.

  • Do the crossword and find the key word (презентациякартинки, детиотгадываютслова)

    1.S

    C

    H

    O

    O


    L

    2.T

    E

    A

    C

    H

    E

    R

    3.M

    A

    T

    H

    S






    4.B


    I

    K

    E

    5.R

    O

    O

    M




  • Well done! The answer is under one of your chairs. (дети ищут подсказку под стульями)

  • Please, read the name of the topic of our conversation. (Daily routine)

  • But what do you need to know to speak about your every day life?

Words and phrases

Grammar rules

Time

Adverbs oh frequency

So, today we are going to

  • use words and phrases on topic “Daily routine” and “ Time”.

  • make up sentences with the adverbs of frequency.

  • speak about every day activities using the Present Simple tense.

At the end of the lesson you will be able to describe your daily routine.

  • Now we can start our travelling. It won’t be easy and we’ll have to overcome some difficulties. Take your route. When you pass the station, put a smile on it.

    1. Vocabulary- station (3’)



  • Take your tickets, read the words in Ex. 1 and match.

Get up do my homework

Go jogging go home

Brush my teeth go to school

Have breakfast go to bed

Have lunch watch TV

  • Now look at the pictures and check your answers.

    1. Time- station (5’)

  • Well done! Our next station is time. But what is it? Listen. (crying)

  • Look at this boy. He is ill because he doesn’t have regular hours.

  • Read his diary and say if his timetable is good for health or not.

  • (дети читают)

  • Ex. 2

I get up at 12 o’clock in the afternoon and go jogging at 12.45. After that I have breakfastat 13.30 and go to school at 14.15. I have lunch after school at home at 8 o’clock .in the evening. Then I go for a walk at 9 o’clock. I do my homework at 11.30. After that I watch TV or read books. I go to bed at 3 o’clock.

- now let’s help him. Work in pairs and Put the right hours into his timetable.

Get up at..

Go jogging at…

Have breakfast at…

Go to school at…

have lunch at…

go for a walk at…

do homework at…

watch TV or read books at…

go to bed at…

Thank you. Is it good for health?



    1. Adverbs of frequency – station (5’)

  • Our next station is Adverbs of frequency. But we can’t continue our travelling, because these words are on the wrong places. Can you correct the mistakes? Ex. 3

usually

v vvv

never

v vv

always

v v

sometimes

v

often

x



  • Now use these words to make sentences about yourself. Ex. 4

I … get up at 7 o’clock.

I … go jogging in the morning.

I … go to school at 8 o’clock.

We … have 6 lessons a day.

I … have lunch at 2 o’clock.

I … do my homework after school.

I … read books in the evening.

I … go to bed at 11 o’clock.

Great! The way is free. We can go on.

    1. Tenses. Station (5’)

  • Look! This is the last station on our way to Britain. Now let’s revise what verb forms we should use speaking about our daily routine.

Work in groups: (+), (-), (?) choose the cards and make the rule.

V1 V1+S\ES do + not + V1 does +not + V1 Do + subject + V1 Does + subject + V1

  • Now let’s ask and answer the questions about every day life activities. Fill in the gaps. Ex. 5

    1. When … you usually get up?

I usually .. (get) up at 7 o’clock.

    1. … you always …(go) jogging in the morning?

No, I …not.

    1. When ..your friend … (go) to school?

My friend usually … (go) to school at 8 o’clock

    1. Where … you have breakfast?

I often … ( have) breakfast at school.

    1. When … your friend usually … (go) home?

My friend usually … (go) home at 2o’clock.

    1. … your friend always do his homework?

Yes, he …

    1. What … your friend usually …(do) in the evening?

He often …(watch) TV or …(play) computer games.

    1. When … you …(go) to bed?

I always … (go) to bed at 9.30.

  • Now we can continue our travelling. We are in London – the capital of Great Britain.

I’d like to get you acquainted with Liz – an English schoolgirl. (5’)

Listen to her.

  • Hello! My name’s Liz. I’m 12. I’m interested in Russia, Russian culture and traditions. I’d like to find out if your everyday life is similar to mine. Please, tell me about your daily routine.

  • Ok, let’s tell Liz about our life. You can use these prompts as a plan.

… get up at…

After that I …and… go to school at…

My school start(S) at…

After school I …

At home I …, … and …

In the evening I usually …

… go to bed at…

(дети рассказывают о своем дне)

  • Thank you. Well down! Now let’s check if we have achieved the goals of our lesson or not. Complete your evaluation sheets.

  • Who can….








Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!