СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Технологическая карта урока по теме "Солнечная система. Космос"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка расчитанна на учащихся 8-9 классов с достаточно хорошим уровнем владения языка.Данный урок был разработан и проведен в  День Космонавтики, в зависимости от потребностей можно скорректировать начало урока и провести его в любое удобное для педагога время.

Просмотр содержимого документа
«Технологическая карта урока по теме "Солнечная система. Космос"»

Технологическая карта урока иностранного языка в условиях реализации

системно-деятельностного подхода.

Учитель: Латипова Р.Д.

Класс : 8-9

Учебный предмет: английский язык

Задачи урока:-

Образовательная:

-формирование навыков работы с текстом (поиск необходимой информации в тексте),активизация использования лексических единиц в речи

-совершенствование умений аудировать с целью извлечения необходимой информации;

-совершенствование умений читать текст с детальным пониманием;

Развивающая:

-развивать творческие способности учеников, гибкость мышления, самостоятельность;

-развитие познавательных и творческих способностей учащихся, способности к сравнению и сопоставлению полученных знаний, способности логически излагать свою мысль на иностранном языке

Воспитательная: воспитание чувства патриотизма и уважения к своей стране, развитие умения рассказать о людях своей страны на иностранном языке


развивать познавательный интерес, прививать интерес к изучению английского языка.

Материалы и оборудование: проектор, ноутбук, экран, раздаточный материал –кусочки текста


Тема

Solar System

Тип урока

Урок введения нового материала

Цель

развитие речевых умений по теме Космос

Планируемые результаты:

Предметные

Метапредметные

Личностные

Умение работать с текстом памяти, воображения, развитие речевых навыков по теме

Умение анализировать информацию, делать обобщения, выводы, умение работать с разнообразным справочным материалом.

Умение лаконично излагать мысль

развить активное самостоятельное мышление.

Умение применять полученные знания на практике.

Употребление артикля с названиями планет

Знакомство с названиями планет и их спутников.(физика астрономия)

Умение рассказать о солнечной системе. (физика химия)


Формирование мотивации изучения иностранных языков и стремление к самосовершенствованию. Осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка; Стремление к совершенствованию собственной речевой культуры в целом;

Развитие таких качеств, целеустремленность, креативность, инициативность, трудолюбие, дисциплинированность.


этап время Задача этапа

Деятельность

учителя

Деятельность учащихся

УУД

1 Организационный

1 мин

-снятие эмоционального напряжение

-настрой детей на работу на уроке

Good morning, dear children!  

What date is it today?

-The Day of Astronautics. Today you have a chance to speak about really interesting topic for everyone. Nowadays it is the top topic throughout the world. The topic of our lesson is «Space Exploration» So, let's start.

-         Good morning, teacher!


-today is the 12th of April.

the 12th of April is Space Day in Russia


What topic?

Space Kosmos

Записали тему

Развитие доброжелательности и эмоциональной отзывчивости.

2


Целеполагание

2 мин

сформулировать

цели и задачи урока

-мотивация ребят для работы уроке

-объяснение плана урока

And the aim of our lesson will be….

Our theme consist of 5 questions:

1.famous people

2 information about solar system

3 using article with the names of planet

4

5

  • Who was the first cosmonaut?

  • -Who was the first person to invent the idea of space rockets?

  • -Who constructed the first spaceship?

  • -Who was the first man to take a walk in space?

  • -Who was the first man on the Moon?

  • -Who was the first woman in space?

На экране появляются портреты -проверка


To learn theme Space-learn new words…






письменно отвечают на вопросы


Овладение способностью принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, поиска средств её осуществления









3 Основная часть

Famous people

Работа с текстом в парах

Песня(аудирование)

совершенствование навыков аудирования

- расширение кругозора




Каждая пара получает отрывок текста(песни)



Ребята, а теперь мы посмотрим клип-над текстом которого вы только что работали. О чем мы еще не сказали (какого кусочка текста у вас не было)

Работа в парах чтение перевод.

У доски презентуют свой отрывок.



Смотрят ролик(поют)

Делают дополнения.

Развитие речевой догадки

Умение анализировать информацию, делать обобщения, выводы,

Умение сотрудничать

Совершенствование навыков с извлеч. необходимой инф. аудирования

Развитие памяти.

Умения четко произносить рифмованный текст




4. Оценивание и подведение итогов

- подвести итоги


-Оценить работу учащихся


Сегодня мы проделали большую работу. Что из изученного было наиболее полезным для вас?


Осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной форме

Рефлексия своих знаний

























Текст Космос

The Sun is the centre of our Solar System

As a giant of plasma it/s pretty hard to miss him

It’s 30 million degree (Fahrenheit) centre you would see

Hydrogen fuse into helium and release energy

Magnetic fields cause solar flares and coronal mass Ejection

And particles from these burst damage electronic connections

Its 100 times as wide as Earth 93 million

And despites all of this miles far it’s just an average-sized star


Mercury Venus Earth and Mars

There are first four planets rocky like ours

Jupiter Saturn Uranus and Neptune

They’re made hydrogen and helium gas like a balloon.


Mercury is the closest planet to the Sun

And as such it takes the least time to run

Around its orbit, its year is only 88 Earth days

And the solar wind means that little gas stays

On its rocky surface barren and full of craters

With no atmosphere its temperature waivers

From 800 Fahrenheit to minus 300 at night

But there is still some ice in craters away from the light.


Venus is the 2nd planet from the Sun

It’s same size as Earth … give or take some

Venus is covered in a thick layer of clouds

Made of carbon dioxide which in effect shrouds

The planet from losing heart like a giant blanket

So it’s 900 degrees due to the green house effect

It’s covered with volcanoes and is shaped by their powers

And the only probes that have ever landed died within 2 hours.


The Earth is the 3d planet from the Sun

It gotta feeling you’re familiar with this one

It’s the only planet known to have had life in its history

Through just how life started is still a bit of a mystery

4 billion years ago two protoplanets collided

And our moon was formed when collision debris united

Earth’s in the goldilocks zone not too hot how too cold.


Mars is the 4th planet from the Sun

And it’s the place where our voyage to other planets has begun

The surface is covered with red iron oxide

And much of its atmosphere was blown away with magnetic fields inside

Early astronomers saw canals everywhere

And they thoughts perhaps aliens had put them there

Thanks to telescopes orbits and rivers we now know

That there are no such alien canals although

Rivers deltas volcanoes and canyons abound

There’s little water left but life on Mars may still be found

So we send space craft there like Curiosity

to try to understand Mars geologic history.


Between the inner planets and outer planets there are

Billons of asteroids orbiting in a belt around our star

Sometimes they are knocked out of their stable orbit

And a few might collide with Earth if they don’t avoid it

Why the belt? Well it has to do with Jupiter you see

If pulls on the belt with its massive gravity

Preventing asteroids from forming into another planet

But don’t worry a big one can’t hit Earth soon on can it.


Jupiter is the 5th planet it’s the largest one

Bigger than all the others combined

But only one thousandth the Sun

It’s gas giant so it was ground on which to stand

But that doesn’t mean its surface is bland

The great Red spot is a giant cyclaunse on its surface

It centuries old and huge bigger than the Earth is

There are four big moons that with binoculars you can see

Discovered in 1610 by Galileo Galilei.

Io has volcanoes heated by the friction of its tide

And Europa’s covered in ice with an ocean inside

Garymede is the largest moon we know exists

And Callistor’s covered in craters from the asteroids it hits


Saturn is the 6th planet from the Sun

It terms of beauty I’d say its rings have clearly wan

They’re mord of bits of ice and rock orbiting through the void

And they man have been formed when a moon was destroyed

Saturn is the least dense of any planet known

And the most oblate its centrifugal force is really shown

Titan has methane lakes and thick orange haze

And Enceladus has water in liquid phase.


Uranus is the 7th planet from the Sun

And dirty jokes about it’s name are deserving of shun

Not much is known about Uranus or its brother Neptune

Cuz voyager 2 was the only craft to go to them

Uranus has a ring through not as great a Saturn’s

And it’s usually devoid of any interesting patterns

There not much more about this place which I can say

But hopefully we’ll send a new space craft there someday.


Neptune is the 8th final planet from our star

The Sun’s 1 % as bright because its so far

Its similar to Uranus in mass size and composition

And Uranus orbit preditcted its position

You may have noticed Neptune is a bright blue sky

The methane in its atmosphere gives Neptune its hue

It’s the windiest with 1000 mile per hour guests

And Triton has liquid nitrogen spewing from its crust.


The 9th planet was Pluto but it’s a planet no more

Because its too small it’s a dwarf planet but this topic’s sore

The planet orbit close to a plane but Pluto does not

And more dwarf planets were found that what got this topic hot

Pluto’s big moon, Charon is Pluto’s little brother

So big that Pluto and Charon orbit one another

Beyond the Kuper Belt is the Oort cloud

And that’s where debris from our star’s formation can be found.

Our Sun and the planets like Earth and Mars

Are not alone just look at the stars

You see most have their own collection of bodies

And that is what the search far exoplanets studies

And there are far more stars up there than you can see

Three hundred billon in our galaxy

And there are hundreds of billions of galaxies that we know

So think about how small you are down here below.



Скачать

© 2018, 276 5

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!