СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока в 5м классе по УМК "Enjoy English"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок обобщения и закрепления материала по теме "Великобритания". Урок был проведён в рамках Дня открытых дверей для родитлей и педагогов школы. Урок сопровождался многочисленной наглядностью, раздаточным материалом,видео и аудио материалами, а также мультимедийной презентацией.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока в 5м классе по УМК "Enjoy English"»

Открытый урок в 5м классе по УМК Биболетовой «Enjoy English»

«Путешествие по Великобритании» (урок закрепления, изученного лингво-страноведческого материала)

Цель урока: закрепление лингво-страноведческого материала по теме Великобритания

Задачи урока:

- формировать навыки говорения через диалогическую и монологическую речь,

- формировать навыки аудирования через прослушивание аудиозаписей и просмотра видеороликов.



План урока:

  1. Приветствие

  2. Фонетическая разминка

  3. Речевая разминка

  4. Физминутка

  5. Блиц – опрос

  6. Аудирование

  7. Развитие навыков говорения



Ход урока:

  1. Hello, my dear students! Today we have an unusual lesson, we have many guests, and they are your parents and teachers. However, don`t worry and be active as usual. Show what you know, how you can speak English. Ok? We continue travelling throughout the UK. Учитель приветствует учеников и присутствующих на уроке.

  2. Before we start our trip, let us train our tongues. You like tongue twister about Peter Piper very much, so I propose to practice it.



Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
A
peck of pickled peppers Peter Piper picked.
If Peter Piper picked a peck of pickled peppers,
Where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?

Питер Пайпер собрал много маринованных перчиков.
Много маринованных перчиков Питер Пайпер собрал.
Если Питер Пайпер собрал много маринованных перчиков,
То где же та куча маринованных перчиков, которые Питер Пайпер собрал?



Учитель озвучивает скороговорку. Учащиеся повторяют её хором за учителем построчно, затем все вместе, потом учитель спрашивает индивидуально 1-2 учеников.

  1. When you arrive to another country, you should make acquaintance and introduce yourselves to other people. Let us remember how to do it, what you can tell about yourselves, your families and your studying at school. Answer my questions:

  • What is your name?

  • What is your surname?

  • How old are you?

  • Where are you from?

  • Do you have a family?

  • How can you describe your family?

  • Do you play any musical instrument?

  • What are your main characteristics?

  • What are you going to be? And why?

  • What is your mother? Father?

  • Do you have any brothers or sisters? Do you get on well?

  • Do you go to school? What is its number?

  • What is your favourite subject and why?

  • Do you like travelling&

  • What countries have you already visited?

  • What English-speaking countries do you know?



Учащиеся отвечают на вопросы учителя, которые помогут при знакомстве заграницей.

  1. Now let us practice introducing yourselves. I will give you cards with useful information. Moreover, your task is to compose a dialogue between two children from different countries. Are you ready?

Учащиеся разыгрывают между собой диалоги – знакомства, опираясь на запрашиваемую информацию в карточках.

  1. Our trip is so long, you are tired I see, that is why let`s have a rest and remember our funny exercises. Stand up near the desks and do these exercises.



Учащиеся встают у своих парт и выполняют разминку “Head and shoulders, knees and toes”.

  1. Now you will listen to the story about one family and your task is to complete the text with missing words.

Учащиеся прослушивают аудиозапись и заполняют пропуски в тексте.



The Adam family lives in a big house in Liverpool. Mr. Adam works in a school. He is a teacher. Mrs. Adam is at home. She hasn`t a job now. Mr. and Mrs. Adam have two children: Jackie and Bill. Jackie is 8 years old. She likes watching TV. Bill is 10. He doesn`t like watching TV. Nevertheless, he loves playing video games. They are a happy family.

После заполнения пропусков учащиеся отвечают на вопросы учителя по тексту.

Answer my questions:

  • Where does the Adam family live?

  • Is their house big?

  • Where does Mr. Adam work?

  • What is he?

  • Does Mrs. Adam work?

  • How many children do they have?

  • How old is Jackie

  • What does she like?

  • How old is Bill?

  • What does he like doing?

  • They are a happy family, isn`t it?



Now tell us about the Adam family.

Учащиеся рассказывают о семье Адам.

  1. I see you could communicate with foreigners without problems. As we go to the UK, tell me, please, what does the UK mean?

How many countries does it consist of?

What ae their names?

What seas and oceans is it washed by?

Is this country mountainous?

What is the highest mountain?

What about rivers?

Are there many rivers in the UK?

What is the longest river?

What is the deepest and the most important one?

What is the flag of England? Scotland? Wales? Northern Ireland? The UK? Show us your pictures of flags.

What are the symbols of these countries? Show us your pictures.

Who is the head of state?

What is her name?

Who helps the Queen to govern the country?

Is the UK a constitutional monarchy?

What is the capital of England? Scotland? Wales? Northern Ireland? The UK?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя по теме «Великобритания».



LONDON! LONDON! LONDON!

London is a dream of many people to visit it.

Now I propose you to watch a video film about London and your task is to continue the phrase “London is …”

Учащиеся смотрят ролик о Лондоне, и их задача сказать какой это город.





London is …

Metropolitan,

Cosmopolitan

Majestic,

Commerce,

The Thames,

Democracy,

Museums,

Music and entertainment.

London is the greatest city in the world!

  1. Today you have shown perfect knowledge of the English language. I am very proud of you. Thanks a lot for your work at the lesson. See next lesson. Good-bye!

Учитель подводит итоги урока и благодарит ребят за работу и за прекрасные знания темы урока.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!