1.Организационный момент. Good Morning to you! I'm glad to see you. How are you? Sit down, please! Let's start our lesson. So, today we are going to speak about school uniform and about your unreal wishes. Open your note books, write down the date “The 13th of April” and the topic “I wish I could wear jeans to school! “ So, we'll speak about your unreal wishes, and learn, what you would do, if you had lots of money. 2.Речевая зарядка. Look at the blackboard, please. These are some pieces of clothing. Let's translate them! a dress a blouse a miniskirt platform shoes high-heeled shoes flares bags leggins jeans clubwear a sweater trousers school uniform Listen to me and repeat after me. What do you want to wear? I want to wear …. It was very good! Thank you! 3. Первичное усвоение новых знаний.Обучение грамматике. 1)But, girls, these all were your real wishes. What about your unreal wishes? Let's speak about them! Это всё были ваши реальные желания. Some of you want to wear miniskirts to school. But it is unreal in our school, because we do have school uniform! А как же выразить по-английски желания, которые врядли сбудутся? Attention, please. Look at our White board. 2-3)Когда мы говорим о нереальных желаниях или сожалеем о чём-либо мы используем сложно-подчинённые предложения с глаголом wish в главном предложении и с глаголом в прошедшем времени в придаточном предложении (для выражения настоящего или будущего времени) I wish I were rich. Write down the sheme and the example. В том случае, если мы выражаем неудовольствие в связи с тем, что кто-либо поступает не так или что-то происходит вопреки нашим желаниям, мы используем в придаточном предложении would+infinitiv I wish they would come in time. Write down the sheme and the example. 4)Let's read and translate the following sentences. Let's change some words. 5)Look at the blackboard, please. I'll tell you the sentences in Russian. You are to find them in this table and tell them in English. Ready? Then, let's start! I I bought this miniskirt. We we could go to Britain. He wish(es) he went home. She she could visit London. They they were the President of Russia. would wear trendy clothes. were more beautiful. would not write State Exams. could wear jeans to school. had school uniform. 1)Как бы нам хотелось посетить Лондон! 2)Как бы ему хотелось поехать в Британию! 3)Как бы ей хотелось пойти домой! 4)Как бы им хотелось не сдавать ЕГЭ/Жаль, что им придётся сдавать ЕГЭ! 5)Как бы мне хотелось быть президентом России! 6)Как бы ей хотелось быть красивее! 7)Как бы мне хотелось купить эту мини-юбку! 8)Как бы ему хотелось носить джинсы в школу! 9)Жаль, что она не может носить модные вещи! 10)Как бы нам хотелось иметь школьную форму! Well done! Now, please, open your book at page 162. Exercise 2. Some teenagers have different wishes and regrets. Which of them do you share? Thank you! It was great! Now read the rule at page 162. When do we use “I wish...”? Когда/для чего мы используем конструкцию “I wish...”? Дайте пояснения к схеме образования данных сложно-подчинённых предложений. 4.Физкультминутка Зарядка для глаз Look left, right Look up, look down Look around. Look at your nose Look at that rose Close your eyes Open, wink and smile. 5.Обучение аудированию. Many people want to have lots of money. Now will listen to an audio text. Alec will tell you, what he would do with lots of money if he had it. Look at the White board. These are some words which may be useful to understand this text. lots of money – много денег tidy one's room — убирать в чьей-то комнате house chores — домашние обязанности myself - сам(а) spend money on... - тратить деньги на... charity - благотворительность give money — давать деньги So, listen to the text, and answer the question:”What would Alex do with lots of money if he had it?” Listen to the text one more time and do the test on your papers. Are you ready? Let's check up! Read the sentence and say, if it's true or false. 1.If I had lots of money, I would do nothing. 2.I would do shopping. 3.I would put money in a bank safe. 4.Someone would tidy my room for money. 5.I would do my house chores myself. 6.I would organise a party. 7.I would not spend money on my family and friends! 8.I would not give any money for charity! Ok! Well done! 6.Обучение диалогической речи. And now the last task for today. Open your books at page 163. It's exercise 4 (2) What would you do if you had a lot of money? Khadizha and Aysha, read the dialogue aloud, please! Serazhutdin, will you translate, please! Will you make your own dialogues to this topic. You may use some phrases from this dialogue. Use the phrases on your papers. So, you have 3 minutes. Then you will read your dialogues aloud. 7.Рефлексия Tell me, please, what was new for you today? Was it easy or difficult for you? 8. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению. Выставление отметок Write down your homework. It p.163 ex.5. You do it in writing. You are to finish up the sentences and to answer the question: What would you like to change in your life for the better? Thank you very much for your work today. It was really good. So, your marks for today are as follows... Thank you for your work! The lesson is over, you may go! Good bye! | Ok! Thank you! Садятся на места. Слушают. Открывают тетради, записывают число, тему урока. Смотрят на доску, переводят. Платье блузка мини юбка туфли на платформе туфли на высоком каблуке клёши широкие брюки легинсы джинсы клубная одежда свитер брюки школьная форма Читают слова хором за учителем. Отвечают на вопрос учителя, пользуясь словами и эталоном на доске. Слушают. Смотрят на экаран. Слушают. Записывают схему и пример в тетрадь. Записывают схему и пример в тетрадь. Читают предложения, переводят. Делают замены слов в предложениях. Смотрят на доску. Слушают предложение на РЯ, находят и зачитывают предложение на АЯ. Открывают учебники, слушают задание, разбирают пример на экране, работают в группах по 3 человека (по ролям). Рассказывают полилог. Читают правило в учебнике. Отвечают на вопросы учителя по-русски. Выполняют действия физминутки Слушают текст, отвечают на впрос Слушают текст, выполняют тест. Зачитывают верные и неверные варианты. Открывают учебники. Два ученика читают диалог-образец по ролям. Ученик переводит диалог на РЯ. Составляют свои диалоги, на основе диалога-образца, используя фразы на распечатках. Зачитывают свои диалоги. Отвечают на вопросы учителя по-русски. Записывают Д/З в дневник |