СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока "Фразеологизмлер"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Фразеологизмлер"»

План-конспект урока крымскотатарского языка __9__урок Дата проведения: 07.11.2023 Учитель: Халилова Э. А Класс: 6 Тема: Разнообразие фразеологизмов и их роль в речи. (Фразиологизмлер ве оларнынъ нутукъта эмиети)

  1. Формирование универсальных учебных действий

Планируемые результаты:

  1. Предметные: формировать содержание понятия «фразеологизмы»; лексическое значение и грамматическое строение фразеологизма; отличать фразеологизмы от свободных сочетаний слов; употреблять фразеологизмы в речи; определять стилистическую роль фразеологизмов.

  2. Метапредметные: умение использовать знания родного языка на других уроках; умение использовать знания родного языка на практике; способность сопоставлять собственные действия с запланированными результатами, контролировать свою деятельность, осуществляемую для достижения целей;

  3. Личностные: – чувство прекрасного – умение чувствовать красоту и выразительность речи, стремление к совершенствованию собственной речи; – любовь и уважение к родному языку; саморазвитие.

  4. Регулятивные УУД: – самостоятельно формулировать проблему (тему) и цели урока; иметь способность к целеполаганию, включая постановку новых целей; – самостоятельно анализировать условия и пути достижения цели; – самостоятельно составлять план решения учебной проблемы; – работать по плану, сверяя свои действия с целью, прогнозировать, корректировать свою деятельность; – в диалоге с учителем вырабатывать критерии оценки и определять степень успешности своей работы и работы других в соответствии с этими критериями.

  5. Познавательные УУД - умение применять материал урока на практике; -умение находить ответы на вопросы при помощи текстов и рисунков; – перерабатывать и преобразовывать информацию из одной формы в другую (составлять план, таблицу, схему); - осуществлять анализ и синтез.

  6. Коммуникативные УУД: оформлять свои мысли в устной и письменной форме с учётом речевой ситуации; создавать тексты различного типа, стиля, жанра;

учитывать разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве; уметь устанавливать и сравнивать разные точки зрения прежде, чем принимать решения и делать выборы; – уметь задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнёром; – слушать и слышать других, пытаться принимать иную точку зрения, быть готовым корректировать свою точку зрения; – выступать перед аудиторией сверстников с сообщениями;

Тип урока: комбинированный урок

Оборудование: учебник, презентации, карточки

Ход урока

  1. Организационный момент. Тешкилий дакъкъа

Талебелернен селямлашув

Невбетчинен субет

Дерске кельмегенлерни къайд этюв.

  1. Проверка домашнего задания. Эв ишини тешкерюв.

  2. Актуализация знаний. Бильгилерни актуаллештирюв.

Кроссвордны чезинъиз.

1. Сёз чешитлерини огренген тильшинаслыкънынъ болюги.

2. Предметлерни ифаделеген сёз чешити.

3. Инсанларнынъ, мемлекетлернинъ, озенлернинъ адларыны ифаделеген исимлер.

4. Предметлернинъ аляметини ифаделеген сёз чешити.

5. Башкъа тильден къырымтатар тилине кирген сёзлерге насыл сёзлер дейлер?

6. Тильшынаслыкъта нутукъ сеслерини огренген болюк.

7. Тильшынаслыкъта джумле азаларыны огренген болюк



IV. Определение темы урока. Постановка целей и задач урока. Дерснинъ мевзусыны бельгилев. Дерс макъсадларыны къоюв.

Проекторда ибарелер язылгъан

Юреги темиз,

башсыз,

татлы сёз,

джаным агъыра

– Балалар, тахтадаки ибарелерни дикъкъатнен окъунъыз ве оларнынъ манасыны анълатынъыз.

Юреги темиз – яхшы адам

Башсыз – бир шейни тюшюнмеген, бир шейден къокъмагъан адам.

Татлы сёз – яхшы, хош шейлер айткъан, мераметли инсан.

Джаным агъыра – бир де бир шей инсаннынъ кейфини бозса, къасеветлендирсе

Бу ибарелердеки сёзлерни башкъа сёзлернен денъиштирмек мумкюнми?

– Ёкъ

– Бойле сёзлерге тургъун ибарелер дейлер. Тиильшинаслыкъта тургъун ибарелерни фразеологизм болюги огрене. Демек, бизим бугуньки мевзумыз не акъкъында оладжакъ?

– Фразеологизмлер акъкъында

– Огюмизге насыл макъсдлар къояджакъмыз? (Талебелер макъсадларны ифаделейлер)

V. Изучение нового материала. Янъы мевзуны огренюв.

Дерсликнен чалышув.

Талебелер мустакъиль шекильде дерсликтеки къаиделернен таныш олалар. (36 саифе)

Оджанен бераберликте къаиде музакере этил.

– Балалар, келинъиз бир кичкене ярыш кечирейик! Шимди сиз 3группагъа болюнеджексинъиз (сыраларнен) тахтада ресимлер чыкъаджакъ, сизлер бу ресимлерде сакълангъан фразеологизмлерни тапмакъ ве оларнынъ манасыны анълатмакъ керексининъиз. Къайсы группа чокъ фразеологизмлерни тапса, бу группа гъалебе къазанаджакъ! Эркезге мувафакъиет тилейим!

Юрек ачмакъ

Козь тиймесин

Арслан юрек

Х2

Котек ашамакъ

Эки козь дёрт олмакъ

Агъызачмакъ



– Машалла! Сиз насыл фразеологизмлерни билесинъиз?

– Эвде къайсы бирлерини чокъ эшитесинъиз?

– Насыл тюшюнесинъиз, не ичюн тильде фразеологизмлер бар? Не макъсатнен оларны къулланалар? (Олар тилимизни гузеллештирелер, буюк бир фикирни бир джумленен беян этмеге ярдым этелер).

VI. Закрепление изученного материала. Пекитюв.

Дерсликнен чалышув. 87-иш.

87- иш. Ашагъыда берильген фразеологик бирикмелер иле агъзавий суретте джумле тизинъиз.

Козьден кечирмек, къулакъ асмакъ, джан агъыртмакъ, кунькорьмек, джаны янмакъ, ишинъ тюшмек.

ФИЗМИНУТКА

Биз еримизден турдыкъ.

Тез эллерни котердик.

Башымызны онъгъа,

Эм солгъа айландырдыкъ.

Эгильген сонъ, догърулдыкъ.

Топчыкъ киби секирдик.

Ёрулдыкъ биз. Токътадыкъ!

Еримизге отурдыкъ.

Карточкаларнен чалышув.

Вазифе:

«3» - Фразеологик бирикмелерни къулланып, джумлелер язынъыз.

«4» - Фразеологик бирикмелерни къулланып, джумлелер язынъыз. Бельгиленген сёзлерде тамыр ве ялгъамаларны къайд этинъиз.

«5» - Фразеологик бирикмелерни къулланып, джумлелер язынъыз. Бельгиленген сёзлерде тамыр ве ялгъамаларны къайд этинъиз. Джумлелернинъ баш азаларыны къайд этинъиз.

Козьден чыкъмакъ, кокюс кечирмек, ичине джан кирмек, козь ташламакъ, ичинъ-багъырынъ янмакъ, иш къайнамакъ.






VII. Итоги урока. Дерснинъ нетиджесини чыкъарув.

– Дерсте насыл мевзунен таныш олдыкъ?

Фразеологизмлер – бу ?

Фразеологизмлер не ичюн къулланылалар?

Тургъун ибарелер тек мусбет манада къулланылалармы, ёкъса менфий манада да ола билелерми?

VIII. Рефлексия.

Бугунь мен огрендим….

Меракълы эди…..

Мен ичюн бираз къыйын олды…

Меним кейфим…

IX. Оценивание. Талебелернинъ ишине къыймет кесюв.

X. Домашняя работа. Эв иши. 36 саифедеки къаидени эзберлемек; 37 саифе, 90-иш.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!