WINTER. WINTER HOLIDAYS! Назначение внеклассной работы — в расширении сферы применения иностранного языка. Именно внеурочная работа, тесно связанная с классной, поможет школьникам увидеть истинные возможности изучаемого предмета и убедит их в том, что они «изучают его для жизни, а не для школы». Внеклассная работа по иностранному языку имеет большое общеобразовательное, воспитательное и развивающее значение. Эта работа не только углубляет и расширяет знания и практические навыки учащихся по иностранному языку, но развивает логическое мышление и смекалку; выявляет более одаренных и способных детей, способствует их дальнейшему развитию, вовлекает детей в занимательные занятия, а этим укрепляет дисциплину, воспитывает целеустремленность, организованность и коллективизм и способствует также расширению культурологического кругозора школьников, развитию их творческой активности, эстетического вкуса и, как следствие, повышает мотивацию к изучению языка и культуры другой страны. При организации и проведении внеклассной работы от учителя требуется тонкое и умелое наблюдение и изучение интересов учащихся, учет их возрастных и психологических особенностей, их интересов. В этом материале вы сможете найти интересные рифмовки по теме: Winter. Winter Holidays! |
WINTER This is the season When mornings are dark And birds do not sing In the woods and the park This is the season When children ski And Father Frost Brings the New Year tree. Grey is the sky And the winds is chill; Icicles hang From the window-sill. Gone is the swing From the tree bough. Nobody plays In the garden now. Only the robin With breast of red, Sits and waits For his crumbs of bread | |
| HUSH Do you know, do you know Why I walk upon tiptoe All my gardens gong the sleep That is why you see me creep Flowers are in their flower-bed Every seeds a sleepy head. |
WINTER Out of doors Chill winter reigns Richard draws On the window-panes Through each one What does he see? The orange sun And a black tree. | |
| WHO LOVES THE TREES BEST Who loves the trees best? «I,» said the Spring Green leaves so beautiful To them I bring. Who loves the trees best? “I,” Summer said, I give the flowers White, yellow and red Who loves the trees best? “I,” Autumn said « I give them ripe fruits, Golden and red» Who loves the trees best? “I love them best,” Harsh Winter answered, “I give them rest.” |
SNOWFLAKES Snowflakes are falling Drifting down, Whirling and sweeping, Making no sound. Softly they settle, Melting away, Living and dying All in one day. | |
| FALLING SNOW See the pretty snowflakes, Falling from the sky; On the walls and house-tops Soft and thick they lie; On the window-ledges, On the branches bare, See how fast they gather, Filling all the air. |
WE CAN SKATE Lessons are over, away we run Gaily to ski through the snow. What fun! Many are off to the pond to skate, They all go together, and none are late. Nelly can dance on the ice like fairy! Adie cuts figures, and so does Mary, Ann is the best, like the wind she goes, Peter is clumsy and falls on his nose. | |
| THE SNOWMAN He stood alone In the dark out there; The ground was white And the trees were bare. The wind blew hard, The snow swirled round; So cold he looked, Yet he made no sound. How glad I was To be inside, By the warm soft glow Of the fireside. |
CALENDAR RHYME In January falls the snow, In February cold winds blow, In March peep out the early flowers, And April comes with sunny showers. In May the roses bloom so gay, In June the farmer mows his hay, In July brightly shines the sun, In August harvest is begun. September turns the green leaves brown, October winds then shake them down, November days are bleak and drear, December comes and ends the year. | |