СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Victory Day. День Победы"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«"Victory Day. День Победы"»


Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Звениговский лицей»







Тема: «Victory Day. День Победы»





Разработала: Савинова Елена Аркадьевна

учитель английского языка,

МОУ «Звениговский лицей»

















г. Звенигово, 2020











УМК: “Enjoy English”.

Авторы: М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева

Учебник для 6 класса общеобразовательных школ.

Цель: Активизация и совершенствование коммуникативных умений учащихся по английскому языку в контексте темы „Победа в Великой Отечественной войне“



Задачи урока:

1.Образовательный компонент:

  • совершенствовать умение определять учебную задачу;

  • развивать эрудицию и языковую догадку учащихся, способность выделять главное;

  • учить анализировать и отбирать учебный материал в соответствии с учебной задачей;

  • систематизировать знания лексического и грамматического материала;

  • учить самостоятельно строить устное речевое монологическое высказывание по теме;

  • контролировать и оценивать процесс и результаты иноязычной речевой деятельности.

2.Развивающий компонент:

  • развивать аналитическое мышление учащихся;

  • развивать умения работать в учебной группе.

3. Воспитательный компонент:

  • поддерживать интерес к изучению иностранного языка и формированию познавательной активности учащихся;

  • формировать уважение к старшему поколению, прививать чувство патриотизма.

  • воспитывать уважительное отношение друг к другу, чувство партнерства;

  • развивать умения учебного сотрудничества, работы в группе;

4. Практический компонент:

  • практически использовать пройденные на предыдущих уроках лексические и грамматические единицы в устном высказывании для обеспечения коммуникативных потребностей учащихся в монологической речи.

5. Здоровьесберегающий компонент:

  • создавать условия для положительного эмоционального состояния учащихся.



Оборудование: раздаточный материал, картинки, связанные с войной и победой.

Тип урока: развитие языковых умений. Закрепление ранее изученного материала.

Продолжительность урока: урок рассчитан на 45 минут.

Ход урока

Lesson plan

Этап урока

Речь учителя

Действия учеников

Формы работы, дополнительные материалы

1. Организационный момент.

1.1. Приветствие

(1 мин)

-Good morning to everybody. Nice to see you. Please sit down.

-Good morning, dear teacher! Nice to see you too!

На доске картины, изображающие солдат, военные действия, парад 9 мая.

1.2. Фонетическая зарядка (1 минута)

-Before start working, I’d like you to revise sound [w] and how we pronounce them. Repeat after me!

Whether the weather be fine,

Or whether the weather be not,

Whether the weather be cold,

Or whether the weather be hot,

We'll weather the weather

Whatever the weather,

Whether we like it or not.

-Thank you! Perfect!

Внимательно слушают произношение слов учителем и повторяют, сравнивают свою речь.

Совместная деятельность учащихся под непосредственным руководством учителя.

1.3. Вводная беседа

Определение темы и цели урока.

(2 мин)

-Please, look at the board.

We are going to celebrate a great holiday soon.

What holiday is it?

When is Victory day?

Why is it a big holiday in our country?

Is it an important date for the people of our region? Why?

So what is the topic of our lesson?

Pupils listen to the teacher attentively and answer questions. They try to guess what is the topic of the lesson.


-The Great Patriotic War and Victory Day.


 На доске написаны вопросы.

1.4. Associations with the word ‘The Great Patriotic War’.

(5 мин)

-I have many associations with the word The Great Patriotic War.

For example:

- it was 4 o’clock;

- early morning on June 22nd, 1941;

- the USSR;

-“Russia is large, but we cannot retreat, behind us is Moscow”.

When you hear these words, which associations do you have?

P1: The 9th of May 1945, Adolf Hitler.

P2: A great salute in Moscow, the Red Army.

P3: the famous “Road of Life".

 Работа под непосредственным руководством учителя.

 

 

На доске рисуем кластер на тему "Великая Отечественная Война" ..\Приложение\1.4..docx

1.5. Актуализация знаний по теме “World War II ”.

(5 мин)

The 9th of May is a special day for all Russian people. This is Victory Day. This is the day when the Great Patriotic War finished. For the Soviet Union, the war started on the 22nd of June 1941. A day before, on the 21st of June, in all schools of the country there was a party - the last school ball. Girls and boys had just finished school. They were dancing, dreaming of the future and did not know that the following day, they would go to war and never come home again. For the Soviet Union the war lasted for 4 years. It was a very hard time for everyone. In many cities and villages there was starvation. Millions of Soviet soldiers died in this war. But they won and became heroes to every Russian person.

Pupils listen to the teacher attentively.


2. Основная часть

2.1. Чтение текста с извлечением детальной информации.

(5 мин)

Now we are going to read the text "Victory Day". Read it very attentively. Pay attention on details in the text! Then answer questions.

Pupils read the text and answer questions.


Раздать каждому ученику текст "Victory Day"с вопросами, следующими ниже. ..\Приложение\2.1..docx

 

 

Индивидуальная работа.

2.2. Выполнение текстовых заданий с использованием новой лексики.

(5 мин)

Please open your books on the page 35, exercise 98. You see a letter. You should compete the sentences. Let’s do this task together! Read one by one.


Before reading pupils learn new words:

To fight for one's country- сражаться за Родину.

A veteran- ветеран.

In honour of- в честь.

Pupils read the letter one by one and complete the sentences.


Совместная деятельность учащихся.

2.3. Write a sinquein.

(5 мин)

It’s high time to write a sinquein.

1. What is it?(1 word)

2. Describe this thing using two adjectives.(2 adjectives)

3. What this thing can do? (3 verbs)

4. Your personal attitude to this thing.(4-5 words)

5. One noun to express your feelings to this thing.

Children write sinquein about St. George Ribbon.

 На доске изображение георгиевской ленточки. ..\Приложение\2.3..docx

 

 

Парная форма работы.

2.4. Физкультминутка (2 минуты).

-I think you are just a bit tired, let’s have a rest. Please, stand up!

-Pick up, put down, stand up, turn around.

Clap left, clap right, clap up, clap down.

Look left, look right, look up, look down.

Turn around, sit down, touch something brown.

-Well done! I hope you are full of life and energy and ready to work!

Children repeat words and do exercises.

Совместная деятельность учащихся.

2.5. Description of the picture.

(5 мин)

-Please look at the board! You see a picture. Try to describe it only with adjectives.

Pupils start to do exercise.


Индивидуальная форма работы.

Самостоятельное выполнение упражнения на закрепление новой лексики и повторение пройденного материла. ..\Приложение\2.5.docx

3. Заключительная часть

3.1. Обобщение знаний по теме “ The Great Patriotic War ”.

(3 мин)

You’ve learned a lot of new things today.

What can you say about the Great Patriotic War?

P1: Seventy five years have passed since the victory in the Great Patriotic war, but it still finds reflection in human souls.

P2: This victory was achieved with great effort. Every family in the country was touched and involved into this cruel war. Even my grandfathers and great-grandfathers participated in it.

P3: This war didn’t spare anyone, but the desire to bring victory and peace to native land was stronger.


Групповая форма работы.

 

 


4. Итоги урока

4.1. Рефлексия:

(3 мин)

-Victory Day is a symbol of a national pride, glory. It consolidates and joins everybody today. In our country Victory day is celebrated by all people in every city, town, village, because it brought peace not only for the Soviet People but for the people of many European countries. I’m glad that you know the history of Russia!

-We must remember the Great Patriotic War and its heroes, honour the memory of those who gave their lives for the freedom.

What can we do for veterans?

What do you think?

P1: Our country does not forget about veterans and every year we can watch the parade in the center of the Moscow to the honour of the perished solders.

P2: It is a great pleasure for veterans that they are remembered and beloved. This kind of the praise is the best for them.

P3: The fighters for independence will be remembered forever and for always.

Групповая форма работы.

 

 



Картинки на доске, изображающие ветеранов на параде...\Приложение\4.1..docx

4.2. Оценки за урок:

(1 мин)

-Thank you my dear for the lesson!

P1, P2, P3..: -Thank you for the lesson!

We ’ve learned a lot of new things today.


4.3. Домашнее задание:

(2 мин)

Please write your homework. Page 36, exercise 100 in writing form. And write a letter to your friend, how you and your family celebrate Victory Day.

Pupils write a task.

 





Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!