СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок - КВН по родному языку "Фразеологиялъул годек1анир"

Нажмите, чтобы узнать подробности

пасих1аб  калам  г1уц1изе  бажари,раг1ул  маг1наялъул  гъварилъуде  раккизе

  бажари,  мац1алдехун  рокьи  ц1ик1к1инаби.

Просмотр содержимого документа
«Урок - КВН по родному языку "Фразеологиялъул годек1анир"»

МКОУ «Комсомольская СОШ»









Внеклассное мероприятие урок-КВН

на тему:

























Учительница родного языка и литературы Комсомольской СОШ Каримулаева П.Н.

















Дарс - КВН.

Авар мац1 10 класс.

Тема: фразеологиялъул годек1анир.

Мурад: пасих1аб калам г1уц1изе бажари,раг1ул маг1наялъул гъварилъуде раккизе

бажари, мац1алдехун рокьи ц1ик1к1инаби.

Дарсил форма: КВН, класс к1иго къокъаялде бикьила.

Жюри: авар мац1алъул муг1алимал: Омарова Ф.У., Мусалаева Д.М., Асадулаева М.М.

Г1енеккарал: школалъул директор Гинбатова А.М. завуч- Исрапилова С.А.

Дарсил ин:

Учителасул цебераг1и:

Хириял гьудулзаби! Жакъа нилъеца т1обит1изе буго г1датаб гуреб дарс - КВН

Фразеологиялда т1асан.

-Щалха кколел фразеологизмаби? (риххуларел раг1абазул дандраял)

Инсанас жиндирго калам берцин гьабизе, жиндирго бицунелдехун гьоркьоблъи бихьизабизе х1алт1изарула риххуларел раг1абазул дандраял.

  1. Т1оцебесеб къец нилъер ккола «Дуда лъалищ…?». Нужеца дица кьурал фразеологизмабазул маг1наялъе баян кьезе ккола. (4 балл).

  1. Бадиса баккизе.

  2. Г1унк1рукьал х1анч1изе.

  3. Раг1и кьезе.

  4. Чармилаб рак1.

  5. Чехь мугъалда рек1арав.

  6. Нисуги нахги г1адин.

  7. Мекъса квер бегьизе.

Баллал рик1к1ун х1асил гьабила.

  1. «Бет1ер» абураб раг1и гъорлъ ругел фразеологизмал рак1алде щвезаре (5 балл)

Бет1ер сверизе.

Бет1ер мокърукь тункизе.

Бет1ер х1алт1ич1они, х1ат1азда къо бихьула.

Бет1ер гьеч1ев.

Бет1ер къулизе.

Бет1ер хъвазе.

Бет1ер ч1вазе.

Бет1ералде босизе.

Бет1ер кквезе.

К1иабилеб къецалъул г1аммаб х1асил гьабила.

  1. Г1емерал дандраял руго риххулареллъун х1алт1изарулел г1адинан, эркеналлъунги х1алт1изарулел.

Масала: Дов к1алдибе лъим босарав г1адин ч1ана.

Дос к1алдибе лъим босана.

- Гьаб къецалъулъ дица кьурал раг1абазул дандрай цояб къокъаялъ ккезарила предложениялъулъ риххулареллъун, к1иабилелъ—эркеналлъун.

Т1асан квер бахъизе.

Квер букаризе.

Бет1ер къулизе.

Чванта багьарав.

Ц1ц1ани маг1арде рахине.

Ц1а бакизе.

Рачел къазе.

Михир т1ад бачине.

Къецалъул г1аммаб х1асил гьабила.

  1. Къокъабазул церехъабазе къецал:

А) Щивас иргадал карточкаби рахъила, гьезда т1ад хъвараб раг1игун фразеологизм рак1алде щвезабила (5 балл).

Раг1и. (бег1ераб раг1и)

Къо. (къо бихьизе)

Г1омо. (г1омо борлъизе)

Ганч1ал. (ганч1ал хинлъизаризе)

Кету. (нису квараб кету г1адин)

Нодо. (нодо бук1к1ине)

Рукъ. (нахъа рукъ гьеч1ев)

Маг1у. (маг1у хулизе)

Б) Дица ц1аларал мухъазда фразеологизмал ратизе. Лъик1аб бук1ина коч1ол авторги ц1арги бицани. (5 балл)

«Дица ургъун вук1арав,

Бах1арчи, мун кват1ана.

Амма щаяли гьелда

Гьеч1о дир рак1 бух1улеб». (Ф. Г1алиева «Муг1рузул закон»)

«Гьереси бегьуларев,

Бит1араб бахъуларев,

Раг1и кквезе бокьулев

Дун росулъа вас вуго». (Г1. Мух1амад «Иргаби»)

«Мац1алда ракьа гьеч1илан

Бокьа – бокьараб бицунге». (Ц1.Х1амзат «Г1умруялъул дарсал»).

«Кварида ругьунаб эгъе хъах1аб чу

Нахъе бач1унареб гьаналъ бицана». (Ч1анк1а «Сайгидул Бат1алиде»)



В) Ирга – иргадал щивас рахъила карточкаби, т1ад фразеологизмал хъварал. Бат1и-бат1иял ишаназдалъун жидерго къокъабазда гьел рихьизарила. Къокъаялда лъазе кола щиб фразеологизм бихьизабулеб бугебали, ва гьел г1урус мац1алде руссинарила.

Квер хьваг1ун тезе.

Рас бахъун ч1езе.

Мац1 къулч1изе.

К1ут1бузда мац1 бахъизе.

К1вет1 дализе.

Гъванща ч1вазе.

Зарукь къазе.

Г1ин кьуризе.

Къокъабазе х1алт1и:

А) фразеологизмабазе синонимал рице:

Г1унк1рукьал х1анч1изе (рак1 бух1изе)

Мац1 къулч1изе (вуц1ц1ун ч1езе)

Кетуги гьойги г1адин (Ц1аги лъимги г1адин)

Г1ашилт1а манташ г1адин (нису квараб кету г1адин)

Б) Гьал фразеологизмабазе антонимал ургъе:

Чванта багьарав (г1арцул чванта ц1урав)

Нисуги нахги г1адин (мугъги чехьги г1адин)

Бадибе абизе (нахъасан к1алъазе)

Рак1 бац1ц1адав (рак1 ч1ег1ерав)

Ахирисеб къецалъул ва жакъасеб дандч1ваялъул х1асилал гьари.

Жюриялъе раг1и кьей.

Г1ахьаллъаразе баркала кьей.

Сайгъатал рикьи. Къо – мех лъик1 гьаби.

Отзыв об уроке - КВН «В гостях у фразеологии»

Учитель родного языка и литературы Омарова Ф.У.

Учитель родного языка и литературы Мусалаева Д.М..



Многообразие заданий!

Работоспособность показали все учащиеся.

Блестящая смена мизансцен (работали стоя, сидя, выполняя задание в командах, выходили к доске выписывать слова).

Темп урока высокий. (Все время давались «ограничения во времени», верно определялись временные отрезки на выполнение каждого задания).

Учитель двигалась по классу. Она постоянно подходила к каждой команде. И своевременно уточняла задание.

Шпаргалки выполнял каждый отдельно на своем листе, а можно было 1-2 шпаргалки «выпустить» сообща, то есть поработать над ней всей командой.

К разбору выполненных  на доске  заданий можно привлекать детей из соседних команд, чтобы они сами находили и вычеркивали слова.

Вести подсчет баллов лучше также доверять самим детям.

Хорошо, что дети сами сделали в конце урока вывод, что им нужно хорошенько повторить  к следующему уроку.

Патимат Нурмагомедовне большущее спасибо за подготовку и такой замечательный проведенный урок.

Мусалаева Д.М.

Омарова Ф.У.

. Муму









Отзыв об уроке- КВН «В гостях у фразеологии».

Тема и цель занятия четко сформулированные в начале урока, былы отмечены в течение всего урока красной нитью.

Тип урока: обобщительно- повторительный. Учитель использовал разнообразные методы и приемы работы, что позволило всем ребятам принимать активное участие блиц- опросе , выразительном чтении текста. Замысел занятия реализован в полном объеме. Содержание урока насыщенно, доступно. Учащиеся с интересом выполняли задания. Были созданы условия для актуализации опыта обучающихся, их личностного общения. На уроке применялись различные виды работы: самостоятельная, фронтальная, групповая.

Занятие способствовало развитию таких качеств личности как: коммуникативность, способность к эффективному общению, критическое мышление, креативность, установка на творчество, самостоятельность и ответственность.



Учитель русского языка и литературы П.С. Гимбатова.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!