Урок английского языка «The toy soldier».
I Org.moment:
Teacher1: Good morning, pupils and guests! I’m glad to see you!
Children:Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning
We are glad to see you too!
T1: Sit down, please!
(Один учитель выступает в роли учителя, а другой в роли игрушечного героя)
IIMain part:
speech exercise:
T2: (герой плачет)
T1: Don’t cry, please! What’s the matter with you?
T2: I forgot to make a present for my lovely Mummy on Mother’s Day!
T1: Oh, don’t worry! We’ll help you with it!
T2: Oh, thank you!
T1: Children, do you love your Mummy?
Children: Yes! Of course! Certainly!
T2: Have you got a present for your Mum?
Children: 1. Yes, I have got./2.No, I haven’t got.
T2: Let’s make presents all together for our mothers.
T1: (достаёт коробку с игрушками) Do you know, what have I got?
T2: No, I don’t! What is it? Boys and girls, help me, tell me, please!
Ch: It’s a box! It’s a toy box! It’s a big toy box! Etc.
T1: Yes, you’re right! Well done, children!
T2: And what toys are there?
T1:Children, guess my favourite toy. Listen to me attentively, please! He’s very nice, he has got dark hair and big brown eyes. Who is it?
Children: It’s a toy soldier!
T1: You’re right! Excellent! ( на слайде появляется солдатик и тема урока)
And What’s your favourite toy?
Checkuph/w:Дети описывают свои игрушки. Слайд с названиями игрушек.
Teachers: Welldone! Excellent!
T1: Do you remember the song “In my toy box”?
Ch: Yes! We do!
T1: Well done!!!
material: NewT2: Who is the toy soldier?
Т1: Ребята, давайте объясним Т2, кто такой солдат и что он делает.
Дети: ответы детей.
Т1: Ребята, давайте повторим ещё раз, что же делает солдат и выучим новые английские слова.
Лексика: марширует? Да! – march
Машет своими руками? Да! Swing your arms! Что он говорит? Следуй за мной! Follow me!
And now listen to a tape recorder, attentively!
(Audition)- 2 times
Т1:Let’s read and translate this text one by one.
Физминутка (марш солдата)
Т2: Если нашу страну защищают солдаты, то кто же тогда охраняет домашний очаг? Кто создаёт в доме уют, чистоту и порядок? Кто же это!
Дети: мама!
Т1: Правильно, наша любимая мама!!!
Т2: А какая наша мама? Давайте её опишем!
(цветок с лепестками и словами) Дети выходят и крепят на доске лепестки называя слова. Nice, beautiful, kind, good, strong, clever, lovely…
Раздадим детям шаблоны открыток в виде цветочка и подпишут открытки, текст открыток на доске, 3-4 варианта.
Похвалили все друг друга! Сказали какие молодцы!
Среди наших гостей наверное, есть мамы, так давайте мы их поздравим замечательной песней.
(песня про маму)
III Итоги: