СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Traditional tasty treats in Russia and the UK

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Traditional tasty treats in Russia and the UK»

План урока

Тема: «What’s for pudding? What would you like for your tea? »

Цели урока:

Воспитательные:

  • Воспитание у обучающихся любовь и интерес к чтению;

  • Воспитание уважительного отношения к языку и культуре своей и другой страны;

  • Формирование уважительного отношения к чужой точке зрения.

Развивающие:

  • Развитие внимания и памяти;

  • Развитие мышления и языковой догадки.

Учебные:

  • Развитие навыков говорения, чтения, аудирования;

  • Активизировать в речи лексические единицы прдыдущего урока;

  • Формирование у обучающихся правильно излагать мысли своими словами;

  • Формирование навыков чтения с поиском заданной информации;

  • Ознакомление с новыми лексическими единицами;

  • Владение приемами монологической и диалогической речи.

Познавательные: расширить кругозор через ознакомление с реалиями иностранной культуры.

Задачи урока:

  • Познакомить обучающихся с традиционными английскими сладкими блюдами;

  • Научить рассказывать о популярных русских лакомствах, развивать уменя чтения и говорения.

Универсальные учебные действия:

Личностные - обучающиеся используют усвоенные приемы работы для решения учебных задач, осуществляют самоконтроль при выполнении письменных заданий; осознают необходимость самосовершенствования и достижения положительных результатов.

Коммуникативные – обучающиеся строят понятное для слушателей высказывание, учатся задавать уточняющие вопросы, формулировать простые выводы; использовать интонационную выразительность речи.

Регулятивные – проводить работу по предложенному плану, используя необходимые средства; осуществлять самоанализ успешности участия в учебном диалоге.

Познавательные – представление о различных видах и формах общения: в устной форме – слушание и говорение, в письменной: чтение и письмо; понимание взаимосвязи между содержанием и формой речи.

Средства обучения: учебник «Spotlight-4» В. Эванс, Дж. Дули, презентация, компьютер.

Ход урока

  1. Организационный момент (приветствие)

-Hello, children! (-Hello, teacher!)

-I’m glad to see you. (-We are glad to see you, too)

-How are you? (-Fine, thank you)

-That’s OK. Well, let’s begin our lesson.

2. Фонетическая зарядка.

-Look at the blackboard, please. These are the pictures with the words. Listen to me and repeat after me them. ( Дети смотрят на картинку со словами на доске, слушают их и повторяют за учителем, хором и индивидуально).

lemon pineapple

beans olive oil

mango sugar

butter salt

coconut pepper

flour tomato

  1. Речевая зарядка.

Дети отвечают на вопросы учителя.

-Do you like mango? Do you like lemon?

-Look at the picture, please. This is my favourite food. How do you think, what is it? (-It’s a pudding.)

- Yes, children, you’re right. It’s a pudding. What’s your favourite food, Katya? (-My favourite food is…)

- Good. How do you think, what is the theme of our lesson today?( -Food, pudding…)(Дети стараются сформулировать тему урока)

-Yes, today we are going to speak about the traditional British and Russian food. And the theme of our lesson is: “What’s for pudding? What would you like for your tea?”

4. Работа с текстом про Великобританию.

-Would you like to know, what pudding is? (-Yes, we would like to know…)

-Open your books at page 53. Let’s do ex. 1. Read the text, answer the question and choose the correct answer, please. (Дети читают текст и выбирают правильный ответ)

-Are you ready?(-Yes)

-What is pudding? (It’s a dessert)

-Yes, you’re right. The question “What’s for pudding?” means : «Что сегодня на десерт?»

-When do the British usually have pudding?(- In the evening)

-Yes. What ingredients do we need for most puddings? (-Milk, eggs….)

-Excellent. Look at the blackboard. You can see some pictures. They are the ingredients that we need for most puddings. Look at them and repeat after me the names of the words. (Дети смотрят на доску, видят картинку пудинга и его ингредиентов, повторяют названия ингредиентов за учителем).

-Good. Let’s do ex. 2. Look at the pictures. You can see different kinds of puddings. They are:

Bread pudding

Jam tart

Lemon meringue

  • Repeat after me: bread pudding, jam tart, lemon meringue.

  • Can you name two ingredients for each pudding? How do you think, what do we need for bread pudding? (We need bread and milk)

  • Yes. What do we need for jam tart? (We need jam, flour)

  • Yes, you’re right. What do we need for lemon meringue? (-We need lemons, sugar)

  • Yes, you’re right.

5.Динамическая пауза.

-I see you’re tired. Let’s have a break.

“Stand up and look around,

Shake your head and turn around,

Stamp your feet upon the ground,

Clap your hands and then sit down.”

(Дети выполняют зарядку под музыку несколько раз)

6. Работа с текстом про Россию.

-Now, let’s speak about Russia. I like tea very much. Do you like tea? (-Yes, I like tea.)

-What would you like for your tea? (I like cake….)

Would you like sushki, baranki and bubliki for your tea? (-Yes, I would like…)

-Would you like to know, what is the traditional Russian food for tea? (Yes, we would like to know something about it)

-Open your books at page 144. Before we read the text, look at the blackboard, please. There are some new words in the text. Listen to me and repeat after me them.

Cheap-дешевый

Hiking-поход

Last a long time- храниться долго

Oval- овальный

-And now, your task is to read the text and to answer the questions. I’ll give you some minutes to read the text. (Дети читают текст про то, что предпочитают к чаю в России)

-Are you ready? Let’s do ex. 1.

-Answer the question, please, why are bubliki, baranki and sushki so popular in Russia? ( They are so popular, because they taste good and they are cheap)

-Where can you buy them? (- We can buy them in shops and kiosks.)

-What is your favourite treat at teatime? (My favourite treat is a cake……)

-Good, children. Let’s do a very interesting exercise about sushki, baranki and bubliki. Let’s do ex. 2. How do you think, how many of sushki, baranki and bubliki are there in one kilo? I’ll give you two minutes to do the task.(Дети выполняют упражнение, догадываются сколько сушек, баранок и бубликов в одном килограмме).

-Well, let’s check the exercise.

1-b. 2-b. 3-c.

-Well done.

7. Формулировка домашнего задания.

-So, today we have spoken about the traditional Russian and British desserts, about your favourite food. At home, you will prepare the project. The theme of the project is “What is your family’ s favourite food?” You can write, what your family likes to eat for breakfast, lunch and dinner, what they eat for dessert. You can draw a picture of your family’s favourite meal, you can use the text “ What’s for pudding?” Write down the task, please. (Дети дома должны выполнить проект на тему «Любимая еда в семье», по возможности, нарисовать картинку с этой едой)

8. Рефлексия.

-Our lesson is going to the end. Before we finish the lesson, I want to ask you: “Do you like our lesson?”

-You can see the sweets on your desks. They are: red, yellow and green. Look at the blackboard. This is the vase. We must put these sweets into the vase. If you like our lesson, choose the red sweet and put it into the vase. If you like the lesson, but you were not very attentive, choose the yellow sweet. And, if you don’t like the lesson, you’ll choose the green sweet and put it into the vase.

-Well, I see, that our vase is full of red and yellow sweets. It’s very good. I’m glad to see, that all of you like the lesson.

-All of you get excellent marks for the lesson. Thank you very much. Goodbye!












Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!