СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Технологическая карта урока английского языка – 7 класс Тема урока: «Passive Voice and Active Voice»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Технологическая карта урока английского языка – 7 класс

Тема урока: «Passive Voice and Active Voice»

Цель: совершенствование грамматических навыков по теме «Passive Voice and Active Voice».

Задачи урока:

1. Активизировать ранее приобретенные знания об особенностях употребления страдательного залога и обеспечить его закрепление в серии языковых упражнений.

2. Научить обучающихся применять страдательный залог в устной и письменной речи.

3. Развивать познавательные, коммуникативные, регулятивные учебные действия.

Тип урока: урок закрепления и систематизации ранее изученного материала     

Ресурсы: учебник М. З. Биболетова. Английский язык. 7 класс. - Титул, 2013; Рабочая тетрадь (к учебнику М. З. Биболетова. Английский язык. 3 класс) – Титул, 2014. дополнительные: мультимедийная презентация к уроку

Просмотр содержимого документа
«Вопросы Приложение 6»















1. The flowers were planted last month. (When were the flowers planted?)

2. The TV set was bought in the shop. (Where was the TV bought?)

3. The house was built in 1991. (What was built in 1991?)

4. English is spoken in Great Britain. (What language is spoken in Great Britain?)

5. Cheese is made from milk. (What is made from milk?)

6. The letter will be answered next week. (When will the letter be

answered?)



Просмотр содержимого документа
«Отрицальные предложения Приложение 5»







These letters …………….. a week ago.

weren’t sent

He ……………………. at English lesson tomorrow.

won’t be asked

Our room ……………………. every morning.

isn’t cleaned

The film …………… last year.

wasn’t shown

Milk and bread ………………… every Friday.

aren’t bought



Просмотр содержимого документа
«Памятка Приложение 1»

MEMO

Voice

Active Voice

Passive Voice

Formula

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Negative sentences (отрицательные предложения)

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Questions (вопросы)

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Pronouns (местоимения)









MEMO

Voice

Active Voice

Passive Voice

Formula

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Negative sentences (отрицательные предложения)

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Questions (вопросы)

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Past Simple

Future Simple

Pronouns (местоимения)















Просмотр содержимого документа
«Рефлексивная карта ученика Приложение 7»

Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________

Что я понял?


Что я не понял?


Какой вопрос мне хотелось бы задать?




Просмотр содержимого документа
«Технологическая карта урока английского языка»

Технологическая карта урока английского языка – 7 класс

Тема урока: «Passive Voice and Active Voice»

Цель: совершенствование грамматических навыков по теме «Passive Voice and Active Voice».

Задачи урока:

1. Активизировать ранее приобретенные знания об особенностях употребления страдательного залога и обеспечить его закрепление в серии языковых упражнений.

2. Научить обучающихся применять страдательный залог в устной и письменной речи.

3. Развивать познавательные, коммуникативные, регулятивные учебные действия.

Тип урока: урок закрепления и систематизации ранее изученного материала     

Ресурсы: учебник М. З. Биболетова. Английский язык. 7 класс. - Титул, 2013; Рабочая тетрадь (к учебнику М. З. Биболетова. Английский язык. 3 класс) – Титул, 2014. дополнительные: мультимедийная презентация к уроку

Формы работы на уроке: индивидуальная, парная, групповая.

Этапы урока, целевые ориентиры, время

Задания, выполнение которых учащимися приведет к достижению запланированных результатов

Деятельность учителя

Деятельность учеников и возможные варианты ответов

Планируемые результаты, формирование УУД

Задания базового уровня

Задания повышенного уровня

предметные

личностные, метапредметные

1. Постановка учебных задач. Создание проблемной ситуации. Фиксация новой учебной задачи.




- Hello, boys and girls! How are you? Look at your desks, please, you can see the pictures (Слайд 1). There are two sentences under the pictures. Read them aloud and tell me the topic of our lesson, please.

- Yes, you are right the topic of our lesson is “Passive Voice and Active Voice”.

- What we’ll do with these two voices?

- Yes, so the aim of the lesson is to compare these two voices.

Passive Voice and Active Voice.


















Compare.

- знание правила образования форм страдательного залога;

- умение отличать пассивные и активные конструкции;

- умение работать с таблицами;

- умение  самостоятельно добывать информацию;


Познавательные: пытаются решить задачу известным способом. Фиксируют проблему.

Коммуникативные: слушают учителя. Строят понятные для собеседника высказывания.

Регулятивные: принимают и сохраняют учебную цель и задачу.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.


2. Совместное исследование проблемы. Поиск решения учебной задачи.




- I suggest you to work with these memos at the lesson (Слайд 2). Look through them (Приложение 1). So, what steps shall we do at the lesson to get the aim?

Затем вернуться к картинке и сравнить два залога. Very well. Lets start.

Выписать формулы образования действительного и страдательного залога в Present, Past, Future Simple Tenses, затем формулы образования отрицательных и вопросительных предложений, а также местоимения, которые используются в страдательном и действительном залогах.


Познавательные:

анализируют, доказывают, аргументируют свою точку зрения.

Коммуникативные: осознанно строят речевые высказывания, рефлексия своих действий.

Регулятивные: осуществляют самоконтроль. Принимают и сохраняют учебную цель и задачу.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.

3.Моделирование. Фиксация в модели существенных отношений изучаемого объекта.



Let’s work in groups. You are divided into two groups. For every right answer you’ll get 1 point so that at the end of the lesson you’ll be able to count the points and get the mark. (Приложение 2)

Делятся на 2 группы, предварительно учитель уже разделил их.

Познавательные:

фиксируют в графические модели и буквенной форме выделенные связи и отношения.

Коммуникативные: воспринимают ответы обучающихся.

Регулятивные: осуществляют самоконтроль. Принимают сохраняют учебную цель и задачу.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.


4. Конструирование нового способа действия. Построение ориентированной основы нового способа действия.



Now, youve got the cutting out formula, your task is to make up the formula and to read it aloud.


Yes, you are right. Write down these formulas in you tables.

So, what does V3 mean?



Present Simple is/am/are+V3

Past Simple was/were+V3

Future Simple will be+V3




3-я форма глагола, причастие 2. Глаголы в английском языке делятся на правильные и неправильные.

Познавательные:

проводят коллективное исследование, конструируют новый способ действия или формируют понятия.

Коммуникативные: участвуют в обсуждении содержания материала.

Регулятивные: принимают и сохраняют учебную цель и задачу. Осуществляют самоконтроль.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.

5. Переход к этапу решения частных задач. Первичный контроль за правильностью выполнения способа действия.



Look at the table. What verbs have you got? Regular or irregular? Fill in the blanks. (Приложение 3)

(Слайд 3)

Ученики читают неправильные глаголы и получают баллы.

Познавательные: осуществляют работу по выполнению отдельных операций. Коммуникативные: учатся формулировать собственное мнение и позицию.

Регулятивные: осуществляют самоконтроль.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.

6. Применение общего способа действия для решения частных задач. Коррекция отработки способа.

Read the sentences and say what tense is used. (приложение 4)

1st group thinks of the predicate and the 2nd group thinks of the subject. Then come up to each other and make up as many sentences as you can, if they are right you’ll get the card

- Read the sentences and say what tense is used. Если первая команда не справилась, предложение переходит ко второй команде. (приложение 4) – Базовый уровень.


- 1st group think of the predicate and the 2nd group thinks of the subject. Then come up to each other and make up as many sentences as you can, if they are right you’ll get the card –повышенный уровень.

(Слайд 4)


- Читают предложения по очереди вслух. Определяют время, получают балл за правильный ответ.



- Более сильные учащиеся выполняют задание следующего характера, учащиеся первой группы придумывают сказуемое, учащиеся второй группы придумывают подлежащее. Учащиеся подходят друг к другу и составляют предложение, если у этого предложения есть смысл, они получают баллы.

Познавательные: применяют новый способ. Отработка операций, в которых допущены ошибки.

Коммуникативные: строят рассуждения, понятные для собеседника. Умеют использовать речь для регуляции своего действия.

Регулятивные: самопроверка. Отрабатывают способ в целом. Осуществляют пошаговый контроль по результату.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.


Look at the following sentences, underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. (Приложение 5)


1st group has got the sentence which is not completed; the 2nd group has the negative predicate. Come up to each other, fill in the blanks and read the sentences.

If your sentences are right you get a point.

- Look at the following sentences, underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. Если первая команда не справилась, предложение переходит ко второй команде. (Приложение 5) (Слайд 5)

- 1st group has got the sentence which is not completed; the 2nd group has the negative predicate. Come up to each other, fill in the blanks and read the sentences.

If your sentences are right you get a point.

(Слайд 6)

Читают предложения по очереди вслух. Определяют время, получают очко за правильный ответ.





- У первой команды предложения неполные, а у второй команды даны сказуемые в отрицательной форме, учащиеся составляют отрицательные предложения за 2 минуты.

Look at the following sentences, underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. (Приложение 6)


I’ll read the sentences and say the question word. You should make up the question to the sentence. If your sentences are right you get a point. (Приложение 6)


- Look at the following sentences, underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. Если первая команда не справилась, предложение переходит ко второй команде. (Приложение 6) (Слайд 7)

- I’ll read the sentences and say the question word. You should make up the question to the sentence. If your sentences are right you get a point. (Слайд 8)

Читают предложения по очереди вслух. Определяют время, получают балл за правильный ответ.





У каждой команды есть лист с предложениями, учащиеся должны составить вопрос к данным предложениям.

7. Контроль на этапе окончания учебной темы.



- Look at your memos, what else?

- Yes, pronouns. Fill in the table.

Divide the pronouns into two groups.

Your memos are ready.

(Слайд 9)

- Now let’s count your points and get the marks.



- You’ve got the reflexive cards, fill in them, please.

Reflexive card.

  • Что я понял? 

  • Что я не понял?

  • Какой вопрос мне хотелось бы задать?

(Слайд 10)

- Pronouns.


- Распределяют местоимения из предложенного списка в две графы.


- Считают количество баллов. Получают отметки.

- Заполняют карты.

Познавательные:

выполняют работу, анализируют, контролируют и оценивают результат.

Коммуникативные: рефлексия своих действий.

Регулятивные: осуществляют пошаговый контроль по результату.

Личностные:

- формирование самооценки, включая осознание своих возможностей в учении;

- способность адекватно судить о причинах своего успеха/неуспеха в учении;

- умение видеть свои достоинства и недостатки, уважать себя и верить в успех.


8. Задание на дом:

объем, характер материала, его посильность; наличие и характер инструктажа; дифференцированность задания.

Практика нового способа действия.


Определите сказуемое и подпишите какое время использовано в данном предложении.

1. He waters the flowers.

2. The flowers are watered by him.

3. The parents took their children to the cinema.

4. The children were taken by the parents.

5. They will invite me to the party.

Transform these sentences into Active.

1. He waters the flowers.

2. The flowers are watered by him.

3. The parents took their children to the cinema.

4. The children were taken by the parents.

5. They will invite me to the party.

Your homework will be the following: youve got five sentences, определитесь какой уровень вы будете выполнять. Задание базового уровня оценивается на оценку «4» - если выполнено все верно, «3» - 1 ошибка, «2» - более 2 ошибок.

Задания повышенного уровня, если вы переделаете предложения в действительный залог, «5» - нет ошибок, «4» - 1 ошибка, «3» - 2 ошибки, «2» - более 3 ошибок.

Базовый уровень: определите сказуемое и подпишите, какое время использовано в данном предложении.

Повышенный уровень: Transform these sentences into Active.

1. He waters the flowers.

2. The flowers are watered by him.

3. The parents took their children to the cinema.

4. The children were taken by the parents.

5. They will invite me to the party.


Применяют новый способ действия.

Отрабатывают новый способ действия в целом.




The lesson is over. Good bye.





Просмотр содержимого документа
«Неправильные глаголы Приложение 3»

начинать

begin



ломать


broke


забывать



forgotten

знать


knew


учить



learnt

выбирать

choose



давать

give



слышать


heard


видеть



seen

думать

think



продавать


sold


создавать



made



начинать

begin



ломать


broke


забывать



forgotten

знать


knew


учить



learnt

выбирать

choose



давать

give



слышать


heard


видеть



seen

думать

think



продавать


sold


создавать



made



Просмотр содержимого документа
«Предложения на опредение времени Приложение 4»

Active


Passive

They make good cars in Germany.

Good cars are made in Germany.

1. They grow rice in China.


1. Rice is grown in China.

2. Bell invented the telephone.


2. The telephone was invented by Bell

3. Boys broke a window yesterday.


3. The window was broken by boys.

4. They built 5 new factories last year.


4. Five new factories were built last year.

5. They will translate this text into English


5. This text will be translated into English



Active


Passive

They make good cars in Germany.

Good cars are made in Germany.

1. They cook porridge for breakfast.


1. Porridge is cooked for breakfast.

2. Mary told me everything.


2. I was told everything.

3. Boys stole a bike last Monday.


3. The bike was stolen by the boys.

4. We decorated the New Year Tree on Sunday.


4. The New Year Tree was decorated on Sunday.

5. They will translate this text into English


5. This text will be translated into English



Просмотр содержимого презентации
«Презентация к уроку по теме Страдательный залог»

THE ACTIVE VOICE THE PASSIVE VOICE

THE ACTIVE VOICE

THE PASSIVE VOICE

MEMO Voice Active Voice Formula Negative sentences (отрицательные предложения) Passive Voice Present Simple Past Simple Present Simple Questions (вопросы) Present Simple Past Simple Past Simple Present Simple Future Simple Present Simple Pronouns (местоимения) Future Simple Past Simple Past Simple Future Simple Present Simple Future Simple Future Simple Past Simple Future Simple

MEMO

Voice

Active Voice

Formula

Negative sentences (отрицательные предложения)

Passive Voice

Present Simple

Past Simple

Present Simple

Questions (вопросы)

Present Simple

Past Simple

Past Simple

Present Simple

Future Simple

Present Simple

Pronouns (местоимения)

Future Simple

Past Simple

Past Simple

Future Simple

Present Simple

Future Simple

Future Simple

Past Simple

Future Simple

Give the 3 forms of the verbs: начинать begin ломать began break забывать знать begun broke forget учить know forgot broken forgotten knew learn выбирать known choose learnt давать chose learnt give слышать chosen gave hear видеть given heard see думать think heard saw продавать создавать sell seen thought thought sold make sold made made

Give the 3 forms of the verbs:

начинать

begin

ломать

began

break

забывать

знать

begun

broke

forget

учить

know

forgot

broken

forgotten

knew

learn

выбирать

known

choose

learnt

давать

chose

learnt

give

слышать

chosen

gave

hear

видеть

given

heard

see

думать

think

heard

saw

продавать

создавать

sell

seen

thought

thought

sold

make

sold

made

made

Variant 1   Active They make good cars in Germany. Passive 1. They grow rice in China. Good cars are made in Germany. 2. Bell invented  the telephone. 1. Rice is grown  in China. 3. Boys broke a window yesterday. 2. The telephone was invented by Bell 4. They built 5 new factories last year. 3. The window was broken  by boys. 5. They will  translate this text into English 4. Five new factories were built last year. 5. This text will be translated  into English Variant 2 Active They make good cars in Germany. 1.They cook porridge for breakfast. Passive Good cars are made in Germany. 2.Mary told me everything. 3.Boys stole a bike last Monday.  1.Porridge is cooked  for breakfast. 4.We decorated the New Year Tree on Sunday. 2. I was told everything. 3. The bike was stolen  by the boys.  5. They will  translate this text into English 4.The New Year Tree was decorated on Sunday. 5. This text will be translated  into English

Variant 1

Active

They make good cars in Germany.

Passive

1. They grow rice in China.

Good cars are made in Germany.

2. Bell invented the telephone.

1. Rice is grown in China.

3. Boys broke a window yesterday.

2. The telephone was invented by Bell

4. They built 5 new factories last year.

3. The window was broken by boys.

5. They will translate this text into English

4. Five new factories were built last year.

5. This text will be translated into English

Variant 2

Active

They make good cars in Germany.

1.They cook porridge for breakfast.

Passive

Good cars are made in Germany.

2.Mary told me everything.

3.Boys stole a bike last Monday.

1.Porridge is cooked for breakfast.

4.We decorated the New Year Tree on Sunday.

2. I was told everything.

3. The bike was stolen by the boys.

5. They will translate this text into English

4.The New Year Tree was decorated on Sunday.

5. This text will be translated into English

Underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. Active Voice Passive Voice 1. Marmalade is not made of oranges.  1. They don’t make marmalade of oranges.  2. This town was not built a century ago.  2. They didn’t build this town a century ago.  3. They were not invited to a birthday party.  3. They didn’t invite them to a birthday party.  4. The fax will not be sent tomorrow.  4. They won’t send the fax tomorrow.  5. The books are not published every year.  5. They don’t publish books every year. 

Underline the predicate, say what tense is used and write out the formula.

Active Voice Passive Voice

1. Marmalade is not made of oranges. 

1. They don’t make marmalade of oranges. 

2. This town was not built a century ago. 

2. They didn’t build this town a century ago. 

3. They were not invited to a birthday party. 

3. They didn’t invite them to a birthday party. 

4. The fax will not be sent tomorrow. 

4. They won’t send the fax tomorrow. 

5. The books are not published every year. 

5. They don’t publish books every year. 

These letters …………….. a week ago . weren’t sent He ……………………. at English lesson tomorrow. won’t be asked Our room ……………………. every morning . isn’t cleaned The film …………… last year . wasn’t shown Milk and bread ………………… every Friday . aren’t bought

These letters …………….. a week ago .

weren’t sent

He ……………………. at English lesson tomorrow.

won’t be asked

Our room ……………………. every morning .

isn’t cleaned

The film …………… last year .

wasn’t shown

Milk and bread ………………… every Friday .

aren’t bought

Underline the predicate, say what tense is used and write out the formula. Active Voice Passive Voice Will the office be decorated by them tomorrow? Will they decorate the office tomorrow? 1. Was the dinner cooked by her? 1. Did she cook the dinner? 2. Is English spoken by you well? 2. Do you speak English well? 3. Is the table laid by him every day? 3. Does he lay the table every day? 4. Will the money be put in the bank by us? 4. Will we put the money in the bank? 5. Are texts often translated by them? 5. Do they often translate texts?

Underline the predicate, say what tense is used and write out the formula.

Active Voice Passive Voice

Will the office be decorated by them tomorrow?

Will they decorate the office tomorrow?

1. Was the dinner cooked by her?

1. Did she cook the dinner?

2. Is English spoken by you well?

2. Do you speak English well?

3. Is the table laid by him every day?

3. Does he lay the table every day?

4. Will the money be put in the bank by us?

4. Will we put the money in the bank?

5. Are texts often translated by them?

5. Do they often translate texts?

Now it’s time to ask the questions. I will read the sentences and  name the special word. You will ask the questions to my sentences. The flowers were planted last month. ( When were the flowers planted?) ( Where was the TV bought? ) The TV set was bought in the shop. ( What was built in 1991?) The house was built in 1991. ( What language is spoken in Great Britain?) English is spoken in Great Britain. Cheese is made from milk. ( What is made from milk?) The letter will be answered next week. ( When will the letter be answered?)

Now it’s time to ask the questions. I will read the sentences and name the special word. You will ask the questions to my sentences.

The flowers were planted last month.

( When were the flowers planted?)

( Where was the TV bought? )

The TV set was bought in the shop.

( What was built in 1991?)

The house was built in 1991.

( What language is spoken in Great Britain?)

English is spoken in Great Britain.

Cheese is made from milk.

( What is made from milk?)

The letter will be answered next week.

( When will the letter be answered?)

MEMO Voice Active Voice Formula Negative sentences (отрицательные предложения) Passive Voice Present Simple V, Vs Past Simple V3 ed Present Simple don’t/doesn’t+V Questions (вопросы) Present Simple is/am/are+V3 Past Simple didn’t+V Present Simple Do__V?/Does__V? Future Simple will+V Present Simple isn’t/aren’t/am not+V3 Pronouns (местоимения) Past Simple was/were+V3 I, you, we, they, he, she, it Past Simple Did__V? Future Simple won’t+V Past Simple wasn’t/weren’t+V3 Present Simple Is/Am/Are__V3? Future Simple will be+V3 Future Simple will be+V3 Future Simple Will__V? Past Simple Was/Were__V3? I – by me,you–by you,he–by him, she–by her,we–by us,they–by them Future Simple Will__be+V3?

MEMO

Voice

Active Voice

Formula

Negative sentences (отрицательные предложения)

Passive Voice

Present Simple V, Vs

Past Simple V3 ed

Present Simple don’t/doesn’t+V

Questions (вопросы)

Present Simple is/am/are+V3

Past Simple didn’t+V

Present Simple Do__V?/Does__V?

Future Simple will+V

Present Simple isn’t/aren’t/am not+V3

Pronouns (местоимения)

Past Simple was/were+V3

I, you, we, they, he, she, it

Past Simple Did__V?

Future Simple won’t+V

Past Simple wasn’t/weren’t+V3

Present Simple Is/Am/Are__V3?

Future Simple will be+V3

Future Simple will be+V3

Future Simple Will__V?

Past Simple Was/Were__V3?

I – by me,you–by you,he–by him, she–by her,we–by us,they–by them

Future Simple Will__be+V3?

Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________ Что я понял?   Что я не понял?   Какой вопрос мне хотелось бы задать?  
  • Рефлексивная карта учени__ 7 класса _________________________________________
  • Что я понял?
  •  
  • Что я не понял?
  •  
  • Какой вопрос мне хотелось бы задать?
  •  
Transform into Passive.

Transform into Passive.

  • He waters the flowers.
  • The flowers are watered by him.
  • The parents took their children to the cinema.
  • The children were taken by the parents.
  • They will invite me to the party.
  • I will be invited to the party.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!