СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Технологическая карта урока по родному (абазинскому) языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Технологическая карта урока по родному (абазинскому) языку»

Практическая работа: разработка технологической карты урока


Инструкция по выполнению практической работы: выберите класс, тему урока в соответствии с ПРП и заполните представленную ниже таблицу. Для каждого учебного задания, включенного в урок, укажите планируемые результаты, на достижение которых это задание направлено.



1. ИНФОРМАЦИЯ О РАЗРАБОТЧИКЕ ПЛАНА

ФИО разработчика

Дахчукова Ида Александровна

Место работы

МБОО «Центр образования им. В.Г.Ардзинба а. Кара-Паго»


2. ОБЩАЯ ИНФОРМАЦИЯ ПО УРОКУ

Класс (укажите класс, к которому относится урок):

5

Место урока (по тематическому планированию ПРП)

Ачважвара ахъвква. 1Vчетверть

Тема урока

Йаъухьыз амагIны

Уровень изучения (укажите один или оба уровня изучения (базовый, углубленный), на которые рассчитан урок):

базовый

Тип урока (укажите тип урока):

☐ урок освоения новых знаний и умений / атема шIыц ахаргIвазара

☐урок-закрепление

☐урок-повторение

☐урок систематизации знаний и умений

☐урок развивающего контроля

☐комбинированный урок

☐другой (впишите)

Планируемые результаты(по ПРП):

Личностные

- асабиква хвитта агIври ачважвари апны йаъухьыз рызгIарысабапуа йазыбжьара

- абызшва бзибара шазрымазлуш игьи аджьащахъвараква рызгIалкIгIауа йазыбжьара.

Метапредметные

- асабиква ахачIвы тамамта йырзычпауа йазыбжьара, ажванахъа апны ащтацаща амагIны дырдырра

Предметные

- йаъухьызква тамамта йрызгIауа игьи азцIгIарата йрыздыргылуи рпхьадзащи щаквыргылра; асабиква рынхаща йауацIыхта йгIарбара;

Ключевые слова (введите через запятую список ключевых слов, характеризующих урок):

Йаъухьыз, йаъухьыз амагIны, ачважвара ахъвква, пкъыгIва, йаъухьызква йрыланакIитI

Краткое описание (введите аннотацию к уроку, укажите используемые материалы/оборудование/электронные образовательные ресурсы)

Агъвы, апхьага «абаза бызшва» йхвбахауа акласс, компьютер, апхьарасахIат апны ацынхара, азцIгIараква рджьауапква гIатра апхьагала нхара


3. БЛОЧНО-МОДУЛЬНОЕ ОПИСАНИЕ УРОКА


БЛОК 1. Вхождение в тему урока и создание условий для осознанного восприятия нового материала

Этап 1.1. Мотивирование на учебную деятельность

Укажите формы организации учебной деятельности на данном этапе урока. Опишите конкретную учебную установку, вопрос, задание, интересный факт, которые мотивируют мыслительную деятельность школьника (это интересно/знаешь ли ты, что)


Чважваща джвыквцIага:

Кытча

Бзи йыгIбитI хIа апхьара,

Акъыль рыпшгIара, нхара.

(ПкъыгIва)

Этап 1.2. Актуализация опорных знаний

Укажите формы организации учебной деятельности и учебные задания для актуализации опорных знаний, необходимых для изучения нового

Айчважвара, абызшва йауацIыхта адынхалра,азцIгIараква рджьауапква гIатра

ласхIвара

КIана лкIармаква кIапIлатI!

ХIарыф дууи хвыци «КI кI» агIвра

- Ужвы, схвыцква, швкъальмквагьи гIашвахвта, уахьчIва амш, класс нхара, пшдзата йжвгIвы: Апрель а 25. Класс нхара.

- ЙжвгIвыз апны рыцIа йшвгвапхаз ахIарыф къарандашла йгIалшвкIгIа, схвыцква (самооценка)

Ажвар нхара:

ЦIла, чIат, картIоф, ахща, топ, аба, тIы, кIапсага, мара.

- Арат ажваква йгIарныцIуа игьи азцIгIарата йрыздыргылуа швхIва

-Арат ажваква хIрыпхьа йшпауаш ажвакIла?

- Йаъухьыз.

-чважварахъвыта апкъыгIва узырбауа ажваква йаъухьыз – хIва йрыпхьитI.

-АчIвыйа? – Тдзы.

-ДзачIвыйа ? – ДзахгIвы.


Этап 1.3. Целеполагание

Назовите цель (стратегия успеха): швара йыжвдыруаштI швара тшазыжвбжьуштI

Сформулируйте цель урока.

Асуратквала атема шIыц щаквыргылра


БЛОК 2. Освоение нового материала

Этап 2.1. Осуществление учебных действий по освоению нового материала

Укажите формы организации учебной деятельности, включая самостоятельную учебную деятельность учащихся (изучаем новое/открываем новое). Приведите учебные задания для самостоятельной работы с учебником, электронными образовательными материалам (рекомендуется обратить внимание учеников на необходимость двукратного прочтения, просмотра, прослушивания материала. 1) на общее понимание и мотивацию 2) на детали). Приведите задания по составлению плана, тезисов, резюме, аннотации, презентаций; по наблюдению за процессами, их объяснением, проведению эксперимента и интерпретации результатов, по построению гипотезы на основе анализа имеющихся данных и т.д.


ЙшхIхIвахьаз апшта, хIгьагьара йыгIбауа зымгIва пкъыгIвахьыз – хIва хIрыпхьитI; ауат зымгIва йаъухьызпI. Йаъухьызква ачIвыйа? дзачIвыйа джьауап гIарыртитI: цIла (ачIвыйа), тшы (ачIвыйа?), апхьагIв (дзачIвыйа?), пша (ачIвыйа?)


Йаъухьызква йрыланакIитI:

1) агIвычIвгIвысква: АхIмад, нхагIвы, арыпхьагIв, аба, аща, анны.

2) ахIапшхвыпшква: ащтанчIвы. хва, быжбыж, арцыш, хвымбырцIакIьа

3) ахIапчыпква: къарандаш, апхьага, дафтар, къальам, рымдза, чвартагъвы

4) абзазартаква: кыт, къвтыр, тдзы, хIамач бакъ гьадащ

5) апсабара агIаншараква: сы, ква, пша, дзыр, пстхIва, мачвысра, лшара, лащцара, маара

6) агIаншараква: пхыз, бзазара, чмазагIвра, тшгIархвитра

7) ахIайуанкви ашвыркви: тшы лам швы цгвы къапльан квыджьма, уаса, джьма


Апхьагала нхара:

Атш. 195

Йаъухьызква гIашвау

Этап 2.2. Проверка первичного усвоения

Укажите виды учебной деятельности, используйте соответствующие методические приемы. (Сформулируйте/Изложите факты/Проверьте себя/Дайте определение понятию/Установите, что (где, когда)/Сформулируйте главное (тезис, мысль, правило, закон)

Апхьага апны ажванахъаква тамамта хIгIарыпхьитI

- йаъухьызква гIахIауитI

-азцIгIараква тамамта йрызхIыргылитI


Швакъыль ацIарара хIырхъвыхуаштI:

_ Сара ажваква гIашIыспхьадзуштI, швара йаъухьызква гIашвауазтын – напIы швас.

-Уатра, бага, тамщакь, хъышв, кIалта, айква, хъылпа, цIла, гвашв къарандаш, рыцкьага, айква, пещ сахIат уаса асльан


-Арат ажваква гIахIрысабапуамца ажванахъа алахIцIитI:

1.Ммаду ауатра дталтI. 2. Абага абабыщ агатI. 3. Аминат тамщакь лхвгIатI. 4. Сара ахъышв сапшитI. 5.Асйат кIалта пшдзакI лзырдзахтI. 6. Уара ухъылпа пхапI. 7. МухIаб гвашв йхвгIатI. 8. Акъарандаш къычвра атахъыпI.




БЛОК 3. Применение изученного материала

Этап 3.1. Применение знаний, в том числе в новых ситуациях

Укажитеформы организации соответствующего этапа урока. Предложите виды деятельности (решение задач, выполнение заданий, выполнение лабораторных работ, выполнение работ практикума, проведение исследовательского эксперимента, моделирование и конструирование и пр.), используйте соответствующие методические приемы(используй правило/закон/формулу/теорию/идею/принцип и т.д.; докажите истинность/ложность утверждения и т.д.; аргументируйте собственное мнение; выполните задание; решите задачу; выполните/сделайте практическую/лабораторную работу и т.д.).

Агъвы апны нхара (гIвыджь-гIвыджьымца):


Апсабара агIаншаракви ахIапчыпкви ралыхра:

хъыза, айшва прапса, ква сы гъырдзы къальам мачвысра, дафтар, къычвга, маара, чIвагъвага

Этап 3.2. Выполнение межпредметных заданий и заданий из реальной жизни

Подберите соответствующие учебные задания

Айчважвара апны йаъухьызква гIашвау:

-Аслан, къарандаш къапщы уымума?

-Щта, йнахв.

Апхьага апны ари асурат уапшыстI.

-Атоп къапщыта йушвуашма?

-Щта. Сара ачIвагьи къапщыта йсшвытI.

-ПшдзахатI атопгьи ачIвагьи.


Этап 3.3. Выполнение заданий в формате ГИА (ОГЭ, ЕГЭ)

Подберите соответствующие учебные задания

Ари аджьауапква рпны йгIашвау ажваква рпны йбыжьрышвту ахIарыф

  1. …пыль мшIдукI …гитI.

  2. Агь…гь…ара …маар… йгI…нарпхитI.

  3. Ф…тIим..т пшдз…та ддз…хитI

  4. Мар…т чIв… гIашIихитI.

  5. Акъ…нджьа …цIл… йхъ…чIвапI.


Этап 3.4. Развитие функциональной грамотности

Подберите соответствующие учебные задания

-Арат апхьадзараква рпны ахIарыфква тшыкъарчIвахтI. Ауат йшащтацауа апшта, йгIахIаута ацIахьы йтагIгIвыхра атахъыпI. УадыргIвана ажва хIгIапхьахуаштI.

Й814А615Ъ870У694ХЬ26Ы875З


Этап 3.5. Систематизация знаний и умений

Подберите учебные задания на выявление связи изученной на уроке темы с освоенным ранее материалом/другими предметами

Ажва «чва» афразеологизмква гIашвау:

Чва шкIвокIва

Чва гьахъам

Йчва жвпIапI

Счва схъихтI

Йчва дтайхытI

кIартIоф чваауаса ачва

йчва йгIанахIвитI

чвала тшылчпитI

йчва хIашхатI

БЛОК 4. Проверка приобретенных знаний, умений и навыков

Этап 4.1. Диагностика/самодиагностика

Укажите формы организации и поддержки самостоятельной учебной деятельности ученика, критерии оценивания


- Схвыцква, ачIвыйа уахьчIва йхIхIырдырыз?

-ЦабыргыпI, схвыцква, йаъухьыз. УахьчIва йхIхIырдырыз атема ахьыз акIвпI.

- Йаъухьыз ззырхIвауа ачIвыйа? - ХIыла йабауа зымгIва.

-AзцгIаратагьи йрызхIыргылуайа? – АчIвыйа? ДзачIвыйа?

-Йаъухьызква йрыланакIквауа ачIвыйа?

1) агIвычIвгIвысква

2) ахIапшхвыпшква

3) ахIапчыпква

4) абзазартаква

5) апсабара агIаншараква

6) агIаншараква

7) ахIайуанкви ашвыркви

- Атема бзитай гIашвгвынгIвыма?

-Щта.

БЛОК 5. Подведение итогов, домашнее задание

Этап 5.1. Рефлексия

Введите рекомендации для учителя по организации в классе рефлексии по достигнутым либо недостигнутым образовательным результатам


АпхьагIвчва дара-дара уахьчIва рынхаща хвы аздыргылхитI асурат йану амара чкIвынквала (йгвыргъьауа, йчIвыуа)

Этап 5.2.ПынхачIвы рытра

Арат ажваква рылата ажванахъа алашвцIва:

Рымдза, арцыш. топ, хъамы, мхIачIва, уарба, дзыгIв


Йаъухьыз амагIны швшвырдыр, ашвапхаквагьи гIажвгуамцара





Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!