СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Промежуточная аттестация по английскому языкув 5 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Промежуточная   аттестация по английскому языку в 5 классе осуществляется с помощью экзамена, который проводится по билетам. Работа состоит из 2 заданий:

1) говорение, 2) чтение (работа с текстом). Раздел говорение  проверяет умения монологической речи. Задача экзаменуемого – сделать сообщение в связи с указанной в задании темой. Темы сообщений соответствуют пройденным темам по учебнику В.П. Кузовлева и др. ( Английский язык: учебник для общеобразовательных учреждений с приложением на электронном носителе / В.П.Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина и др) – М.: Просвещение, 2013.)

    Тексты для чтения в основном подобраны из источников интернета, дополнены примерными вопросами.

    Даны рекомендации по оцениванию  ответов учащихся: критерии оценивания устных ответов учащихся и работе с текстом, критерии выставления отметок за переводной экзамен.

 

 

Просмотр содержимого документа
«Промежуточная аттестация по английскому языкув 5 классе»

Рассмотрено и принято Утверждаю:

на заседании учителей Директор школы: ____________

гуманитарного цикла

от «__» ________ №













Экзаменационные материалы

для проведения промежуточной аттестации

по английскому языку в 5 классе

МОУ «Качкашурская СОШ»

В 2015 – 2016 учебном году









Учитель: Шкляева Е. В.




















Промежуточная   аттестация по английскому языку в 5 классе

Промежуточная  аттестация по английскому языку в 5 классе осуществляется с помощью экзамена, который проводится по билетам. Экзамен по английскому языку в 5 классе ставит своей целью проверку уровня сформированности коммуникативной компетенции учащихся в чтении и практическое владение учащимися устной речью в пределах программных требований. Работа состоит из 2 заданий:

1) говорение, 2) чтение (работа с текстом).

Раздел говорение  проверяет умения монологической речи. Задача экзаменуемого – сделать сообщение в связи с указанной в задании темой. Объем монологического высказывания не менее 8 -10 фраз.

Раздел чтение проверяет умения изучающего чтения (чтения с полным пониманием содержания прочитанного). Чтение с полным пониманием текста осуществляется на несложных аутентичных текстах с ориентацией на предметное содержание, предусмотренное в V-VII классах.

Формируются и отрабатываются умения:

1) полно и точно понимать содержание текста но основе его информационной переработки (языковой догадки, словообразовательного анализа, использование двуязычного словаря); 2)выражать своё мнение по прочитанному.

Объём текста для чтения с полным пониманием, исходя из требований федерального государственного образовательного стандарта, составляет до 250 слов.

Экзаменуемому предлагается законченный в смысловом отношении несложный аутентичный текст. В процессе подготовки к ответу учащийся может пользоваться двуязычным словарем. Задача экзаменуемого – прочитать вслух отрывок из текста и ответить на вопросы по его содержанию. Тексты для чтения подбираются учителем.


На подготовку двух заданий отводится 40 минут; устный ответ каждого учащегося занимает 2-3 минуты. Работа  оценивается по указанным критериям, исходя из чего высчитывается процент успешно выполненной работы и выставляется  оценка по пятибалльной шкале.


Рекомендации по оцениванию устных ответов учащихся

КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ

Раздел «Говорение»

оценка "5": учащийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании. Учащийся демонстрирует умение сообщать факты/ события, связанные с обсуждаемой проблемой; выражает и аргументирует свое отношение к данной проблеме. Используемые лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче. Ошибки практически отсутствуют. Речь отвечающего понятна, фонематические ошибки отсутствуют. Социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения. Объем высказывания не менее 8 - 10 фраз.

оценка "4":учащийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании. Учащийся демонстрирует умение сообщать факты/ события, связанные с обсуждаемой проблемой; выражает и аргументирует свое отношение к данной проблеме. Используемые лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче, но учащийся либо допускает ошибки в употреблении слов, либо демонстрирует ограниченный словарный запас, хотя лексика используется правильно. В ответе имеется ряд грамматических ошибок, не затрудняющих понимание речи учащегося. Речь отвечающего понятна, фонематические ошибки отсутствуют. В основном социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения Объем высказывания не менее 5-7 фраз.

оценка "3": Учащийся строит монологическое высказывание, но не всегда в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании: уходит от темы или пытается подменить ее другой, которой владеет лучше, но старается аргументировать свою точку зрения. Используется ограниченный словарный запас, допускаются ошибки в употреблении лексики, некоторые из них затрудняют понимание речи учащегося. В ответе имеются многочисленные грамматические ошибки. Речь учащегося понятна, но допускаются негрубые фонематические ошибки. Отвечающий в основном соблюдает интонационный рисунок. Социокультурные знания неточно использованы в соответствии с ситуацией общения. Объем высказывания 3 - 4 фразы.

Оценка"2": учащийся не понял задание и не может сделать сообщение в соответствии с коммуникативной задачей, выразить и аргументировать свое отношение к затронутой проблеме.

Раздел «Чтение».


оценка

Навыки чтения

(скорость, произношение)

Понимание содержание текста

Выход на говорение

«5»

Ученик умеет выявить буквенно-звуковые соответствия в языке, узнает устные образцы слов в тексте. Чтение выразительное

( достаточно беглое, быстрое, правильное произношение)

Отсутствовали ошибки, искажающие смысл и понимание слов, или они были незначительны (1-4)

Обучающийся понял содержание текста (согласно вида чтения), успешно выполняет все задания, направленные на проверку понимания содержания текста.

У него развита языковая догадка, и он не затрудняется в понимании некоторых незнакомых слов и не испытывает необходимость обращаться к словарю (1-2 раза)

Ученик может ответить на дополнительные вопросы учителя, высказать и подтвердить свою точку зрения согласно теме текста, используя дополнительные факты.

«4»

Ученик умеет выявить буквенно-звуковые соответствия в языке, узнает устные образцы слов в тексте. Чтение выразительное, но недостаточно беглое, быстрое, правильное произношение.

Допускаются ошибки, не искажающие смысл и понимание слов (5-8)

Обучающийся понял содержание текста (согласно вида чтения) за исключением деталей и частностей, не влияющих на понимание содержания всего текста, выполняет задания, направленные на проверку понимания содержания текста, используя сам текст.

У него недостаточно развита языковая догадка, и он затрудняется в понимании некоторых незнакомых слов и испытывает необходимость обращаться к словарю.

Ученик может ответить на дополнительные вопросы учителя, но недостаточно логично высказать свою точку зрения согласно теме текста, используя факты текста и свои примеры.

«3»

Ученик умеет выявить буквенно-звуковые соответствия в языке, узнает устные образцы слов в тексте. Чтение не выразительное, недостаточно беглое, быстрое, правильное произношение.

Допускаются ошибки, среди которых встречались и такие, которые искажают смысл и понимание слов (9-13)

Обучающийся неточно понял содержание текста (согласно вида чтения), сумел выделить небольшое количество фактов, выполняет не все задания, направленные на проверку понимания содержания текста, только с опорой на текст.

У него совсем не развита языковая догадка, и он не сумел догадаться о значении некоторых незнакомых слов и многократно обращается к словарю.

Ученик может ответить на дополнительные вопросы учителя, но нелогично высказывает свою точку зрения согласно теме текста, не может ее подтвердить фактами.

«2»

Ученик не может прочитать предложенный отрывок текста. При попытке чтения допускаются грубые многочисленные ошибки (свыше 15), нарушающие смысл и понимание слов. Чтение текста производится только при посторонней помощи.

Обучающейся не понял содержание текста, не может ориентироваться в тексте и выделять факты, подробности для выполнения заданий по проверке понимания содержания текста.

Ученик не может ответить на дополнительные вопросы учителя, не высказывает свою точку зрения согласно теме текста.


Критерии выставления отметок за экзамен.

Основой для определения уровня знаний являются критерии оценивания - полнота знаний, их обобщенность и системность:

полнота и правильность - это правильный, полный ответ;

правильный, но неполный или неточный ответ;

неправильный ответ;

нет ответа.

Шкала отметок

  • Отметку "5" - получает ученик, если его устный ответ в полном объеме соответствует учебной программе, допускаются небольшие недочеты, объем ЗУНов составляет 90-100% содержания (правильный полный ответ, представляющий собой связное, логически последовательное сообщение на определенную тему из 8 – 10 предложений, правильные ответы на 5 вопросов по содержанию текста )

  • Отметку "4" - получает ученик, если его устный ответ в общем соответствует требованиям учебной программы и объем ЗУНов составляет 70-90% содержания (правильные, но не совсем точные ответы на вопросы по содержанию текста, есть небольшие нарушения в логичности высказывания по заданной теме, объем высказываний составляет 6 – 7 предложений; правильно ответил на 3 – 4 вопроса к прочитанному тексту).

  • Отметку "3" - получает ученик, если его устный ответ по заданной теме, ответы на вопросы по прочитанному тексту в основном соответствуют требованиям программы, однако имеется определённый набор грубых и негрубых ошибок и недочётов. Учащийся владеет ЗУНами в объеме 50-70% содержания ( излагает тему непоследовательно, высказывание по устной теме состоит из 4 – 5 предложений, ответил правильно на 2 – 3 вопроса к прочитанному тексту ).

  • Отметку "2" - получает ученик, если его устный ответ по теме, ответы на вопросы по тексту частично соответствуют требованиям программы, имеются существенные недостатки и грубые ошибки, объем ЗУНов учащегося составляет менее 50% содержания (менее 4 предложений по теме, менее 2 правильных ответов на вопросы).

  • Отметку "1"- получает ученик, если его устный ответ на вопросы по тексту, монологическое высказывание по теме не соответствуют требованиям программы, имеются существенные недостатки и грубые ошибки, объем ЗУНов учащегося составляет менее 20% содержания (менее 2 предложений по устной теме, или неправильные ответы на поставленные вопросы к тексту). В случае отказа от ответа.




Приложение 1.

БИЛЕТЫ.

Задание 1. Устная речь (монолог)

Билет № 1. Tell about yourself. (Расскажи о себе)

Билет № 2. Tell about your family. (Расскажи о своей семье)

Билет № 3. Tell about your best friend. (Расскажи о своем лучшем друге (подруге)

Билет № 4. Tell about your spare time..( Расскажи о том, как ты проводишь свое свободное время)

Билет № 5. Tell how did you spend your last summer holidays.( Расскажи о том, как ты провел летние каникулы.)

Билет № 6. Tell about chores in your family.( Расскажи о домашних обязанностях в твоей семье).

Билет № 7. Tell about your favorite celebration. ( Расскажи о своем любимом празднике).

Билет № 8. Tell about famous person from England. ( Расскажи об одном из знаменитых людей Англии).

Билет № 9. Tell about London.( Расскажи, что ты знаешь о Лондоне).

Билет № 10. Tell about your future holidays. (Расскажи о своих планах на летние каникулы).

Билет № 11.You can choose any topic. ( Ты можешь выбрать любую тему )


Задание 2. Чтение (работа с текстом)

Текст № 1. The house / Дом.

Текст № 2. I go shopping / Покупка

Текст № 3. Learning foreign languages / Изучение иностранных языков

Текст № 4. My favourite season and weather / Мое любимое время года и погода

Текст № 5. The palace / Дворец

Текст № 6. Charles Dickens (1812 - 1870) / Чарлз Диккенс

Текст № 7. My best friend / Моя лучшая подруга

Текст № 8. My house and flat / Мой дом и квартира

Текст № 9. The most popular pastime in Britain and in the USA/ Самые популярные увлечения в Британии и США.

Текст № 10. My favourite TV programme / Мои любимые ТВ программы

Текст №11. My favourite book / Моя любимая книга

Приложение 2

Тексты для чтения

1.The house.

Luce’s house is big. She lives here with her dad, mum and her brother Bob. Her father is a writer. He writes detective stories for children. Her mother is a dentist. Bob is 11 years old. Lucy is 12 years old. The house has got many rooms: some rooms are large, and some are small. There are four bedrooms and two bathrooms upstairs. Downstairs there is a large living room and a kitchen. There is a big old garden round the house. They have got a small balcony at the front of the house. Lucy has got a small room. It is upstairs. There is one window in her room. She has got a bed, a desk, two chairs, some bookshelves and a wardrobe in her room. She has got a computer. It is on a small table. There are a lot of books on her shelves.

She likes watching TV. It is in a corner of the living room. There are a lot of pictures on the walls in the living room.

Lucy often helps her mother. She can lay the table in the dining room. On Sundays she likes making delicious cakes in the kitchen.

Bob’s room is next to the room of Lucy. It is bigger than Lucy’s, but it seems smaller. Why? Because he has got a lot of different things in his room. He has got a skateboard, weights, roller – skates, tennis rackets, two footballs. His trainers are on the floor. His tennis rackets are under his bed. Bob never puts his things in their places.

Словарь:

upstairs- наверху

downstairs-внизу

next to – рядом

weights - гантели


Answer the questions:

1.Does Lucy live in a big house?

2. How many windows are there in her room?

3. Where is Bob’s room?

4. Is Bob’s room smaller than Lucy’s one ?

5. What is Bob’s hobby to your mind?


2. I go shopping / Покупка

My name is Katya. I am a student. In two years I will become a teacher of biology. My profession is my hobby as well. I visit the bookstores of my town regularly and buy new books in biology. When I go shopping, I buy not only books, but also some other things, that I need.

I live in Dnepropetrovsk. It is a large city. There are a lot of shops here. If I go shopping, it is not easy for me to choose the right place at once. I am fond (увлечена) of fashion and always try to buy new clothes. It is not an easy task. I have to try on a lot of dresses, skirts and blouses till I choose what I really like. If I need a dress for a special occasion, I go to a shop with my best friend Olya. She is always ready to help me and I try to fol­low her advice.

Sometimes Olya and I go shopping just for fun. We walk along the streets, visit different kinds of shops. We may buy something tasty and organize a small party for our friends. I should say that shopping is my hobby. It is the best treatment for me when I am in a bad mood ( в плохом настроении).

Словарь

a bookstore — книжный магазин

to try on- примерить

occasion - случай
a treatment — лекарство


Answer the questions:

1.What will Kate become in two years?

2. Where does she live?

3.Who is her best friend?

4.Do they visit different shops?

5.What is Kate’s hobby?

3.Learning foreign languages / Изучение иностранных языков

I am a student. My name is Ann. I am a prospective teacher of biology. One of my hobbies is the English language. It is the most popular language on earth. Many people learn in order to build a successful career or find friends abroad. As for me, I find this language one of the most beautiful in the world. That's why I decided to learn it. I like to listen to English songs. I am glad that I can understand what some song is about without anybody's help.

I started to learn English at school and now I continue to learn it at the university. I often stay at the university after classes, because I am a member оf a research group. I like research work. Most of the articles of foreign colleagues are in English.

My dream is to visit one of the English-speaking countries. I would like to communicate with its people and learn something new about its culture. But now I have some friends abroad. I can send letters to them via (через) the Internet. Most of them are also students. We often discuss our plans for the future. I think young people are very much alike all over the world. And it is very interesting to learn a foreign language and be able to understand it.

Словарь

prospective — будущий
successful — успешный
research — исследование
to be alike — быть похожим
to communicate — общаться


Answer the questions:

1.What is Ann’s hobby?

2.Where did she start to learn English?

3.Will she visit one of the English-speaking countries?

4. Has Ann friends abroad?

5. How can Ann send letters to her friends abroad?


4. My favourite season and weather / Мое любимое время года и погода

There are four seasons in the year: winter, spring, summer and autumn. Every season has its fine days and is pleasant in its own way. As for me, I try to enjoy each season of the year. I like warm and beautiful days of early autumn. People often call this period «Indian Summer». In winter the trees are covered with white snow and look beautiful. Winter holidays are always connected with presents, good mood, parties and a lot of fun. When spring comes, the air is full of freshness and aroma of flowers. Summer brings warmth and new joys.

My favourite season is summer. As I am a student, I may enjoy my summer holidays. They are always full of fun. The weather is usually fine, it is warm and the days are the longest in the year. I may spend a lot of time with my friends. When it gets very hot, we usually go to the river, sunbathe swim and play different games. Sometimes, the weather gets cold. Dark clouds bring thunder and lighting and it starts raining. But I like summer thunderstorms, they make the air fresh and we can see a rainbow across the sky. Besides, in summer the first fruits and vegetables appear. My favourite fruit is a melon. But I also like peaches (груши), plums (сливы) and cherries (вишня). Summer is a really good time for me.

Словарь

"Indian Summer" — бабье лето
are covered — покрыты
freshness — свежесть
thunder — гром
lighting — молния
a thunderstorm — гроза
a rainbow — радуга
a melon — дыня


Answer the questions:

1.How many seasons are there in the year?

2.How do people call beautiful days of early autumn?

3. Are winter holidays connected with presents, good mood, parties and a lot of fun?

4.What is the weather like in summer?

5.When are the longest days in the year?


5. The palace /Дворец


There are two addresses in London that the whole world knows. One is 10 Downing Street, where the Prime Minister lives. The other is Buckingham Palace. This famous place, first built in 1703, is in the very center of London.

It is two places, not one. It is a family house, where children play and grow up. It is also the place where presidents, kings, and politicians go to meet the Queen.

Buckingham Palace is like a small town with a police station, two post offices, a hospital, a bar, two sport clubs, a disco, a cinema, and a swimming pool. There are 600 rooms and three miles of red carpet. Two men work full-time to look after the 300 clocks. About 700 people work in the Palace.

When the Queen gets up in the morning, seven people look after her. One starts her bath, one prepares her clothes, and one feed the Royal dogs. She has eight or nine dogs, and they sleep in their own bedroom near the Queen’s bedroom .Two people bring her breakfast. She has coffee from Harrods, toast, and eggs. Every day for fifteen minutes, a piper plays Scottish music outside her room and the Queen reads The Times.

Every Tuesday evening, she meets the Prime Minister. They talk about world news.

When the Queen invites a lot of people for dinner, it takes three days to prepare the table and three days to the washing up.

Словарь:

in the very center- в самом центре

Answer the questions:

1.Where does the Prime Minister live?

2.Where does the Queen live?

3. How many rooms has Buckingham Palace?

4.Is there a swimming pool in Buckingham Palace?

5. Why it is like a small town?

6. Charles Dickens (1812-1870)


Charles Dickens is one of the greatest novelists in the English language.

His family lived in London. His father was a clerk in an office. There were eight children in the family, so life was hard.

Charles went to school and his teachers thought he was very clever. But suddenly, when he was eleven, his father went to prison for his debts and the family went too. Only Charles didn’t go to prison. He went to work in a factory, where he washed bottles. He worked ten hours a day and earned six shillings (30 pence) a week. Every night, after work, he worked four miles back to his room. Charles hated it and never forgot the experience . He used it in many novels, especially David Copperfield and Oliver Twist.

When he was sixteen, he started work for a newspaper. He visited law courts and the House of Parliament. Soon he was one of the Morning Chronicle’s best journalists. He also wrote short stories for magazines. These were funny descriptions of the people that he met. His books became popular in many countries and he spent a lot of time abroad, in America, Italy, and Switzerland.

Dickens had ten children, but he didn’t have a happy family life. He was successful in his work but not at home, and his wife left him. He never stopped writing and travelling, and he died very suddenly in 1870.

Словарь:

suddenly- вдруг

debts- долги

SwitzerlandШвейцария


Answer the questions.


  1. How many brothers and sisters did Charles have?

  2. Was he good at school?

  3. Why did he leave school when he was eleven?

  4. What did Charles do in his first job?

  5. Was he happy at home?

7. My best friend / Моя лучшая подруга

My best friends name is Mariya. We study at the same university. I've known her for 4 years. If you see her, you'll like her at once. She is a pretty girl of 21 with long dark hair and a slim figure. But I like her not for her beauty. Mariya is very smart. She is one of the best students in our group and almost always knows the answer to the teacher's questions. She is a very diligent student and is always ready with her homework. Mariya is a very good friend. When I have problems, she is the first to comfort me. I also try to help her and to support her in any situation. We share a lot of our secrets. I am sure, her advice is the best one, because she understands me. It seems to me, we've known each other for ages. Mariya's family is also very nice. She lives with her parents. They seem to be a very friendly family. We have the same hobbies with Mariya — music, dancing and cooking. We enjoy parties, so we often organize them for our friends. Then we cook something tasty, watch TV, dance and have a lot of fun. I am sure we will remain best friends forever.

Словарь

the same — тот же самый
slim — изящный
diligent — усердный
to comfort — успокаивать
to share — делить
to remain — оставаться


Answer the questions:

1.How old is Mariya?

2.Is she smart?

3.Does Mariya live with her parents?

4.What are her hobbies?

5.Whom are they often organize parties for?



8. My house and flat / Мой дом и квартира

I live in a new nine-storied house in Topolinaya Street. In front of the house there is a flower bed and a children's playground. My family lives on the third floor. We have two rooms in our flat: a living room and a bedroom. Our living room is the largest in our flat. There is a big bookcase in it. My parents are teachers. Literature is their hobby. That's why we have a lot of books at home. I also like to read, and when the weather is bad, I usually sit in our living room and read my favourite book. Besides reading, you may also watch TV in this room. There is a big TV-set here and we often watch TV in the evening in a family circle. In front of the TV-set there is a big sofa and two armchairs. We like to sit here and discuss our family life. My bedroom is not big. But I have here everything I need. There is a desk, a chair, some bookshelves and a sofa. My favourite place in the room is my desk. It is the best place to work and to dream. My parents sleep in our bedroom. Before going to sleep, we all gather together in the kitchen, drink tea with biscuits, and discuss our plans for tomorrow. There is little furniture in our kitchen. There is also a small round table in the middle of the room. We have here our meals.

Словарь

nine-storied — девятиэтажный
a flower bed — клумба
a bookcase — книжный шкаф
furniture — мебель


Answer the questions:

1.How many rooms are there in the flat?

2. Is the living room the largest in the flat?

3.Why has the family many books at home?

4. Are parents teachers?

5.What do the family do in the evening?

9. The most popular pastime in Britain and in the USA/ Самые популярные увлечения в Британии и США.

The most popular sport in Britain is football. Every large city has its own professional football team. Rugby is a fast, rough sport that is also very popular in Britain. The English play both rugby and football in the winter. In the summer they enjoy playing cricket.

British children like doing sports in their free time. Popular indoor activities include collecting things such as model cars, coins, stamps or stickers of football players or pop stars. Other pastime includes birdwatching.

Popular free – time activities for many British people are going to the cinema, theatre or restaurant or watching TV or playing computer games.

In the USA the most popular sports are American football and baseball.

Americans play football in the winter months. Families attend games together or watch national games on TV. The annual championship called the “Superbow” is a national sport of America. Baseball, on the other hand, is a summer sport. It is also a national sport of America.

American children collect things like the British. Baseball cards are popular collector’s items as comics.

Other popular free – time activities are the same as for Britain such as being a member of a club or society, going to the cinema, eating out, visiting parks or museums, watching TV and surfing the net.

Cловарь:

indoor activities- занятия в закрытом помещении

birdwatching- наблюдение за птицами

free – time activities- занятия в свободное время

surfing the net – «бродить» по интернету


Answer the questions:

1.Do most British people like football?

2. When do the English play football and rugby?

3. What are popular indoor activities of British children?

4. Are the most popular sports football and baseball in the USA?

5. Do American children collect things like the British?

10. My favourite TV programme / Мои любимые ТВ программы

I am Sven. I often watch TV. You may see and hear a lot of interesting information, while watching TV. I like nature, sport and fashion, so I usually watch TV programmes, which are connected with my hobbies. But most of all I like nature. That is why my favourite TV programme is "In the World of Animals". It is a weekly programme. As I watch it not often, I wait for it impatiently.

It usually starts with amazing facts from the world of nature. Most of all I like to learn something new about the sea inhabitants — different kinds of fish, whales, dolphins, etc. I like dolphins. I may watch them for hours. I have learned a lot about them from the programme "In the World of Animals". They are very smart.

I do not like game shows, where people play games or answer questions in order to win money or prizes. But I like to answer questions about animals in my favourite TV programme "In the World of Animals". I have already won several times! I am glad there is such a programme that brings me a lot of fun and interesting information.


Словарь

impatiently — с нетерпением
amazing — удивительный
an inhabitant (s) — обитатель
a whale (s) — кит
a dolphin (s) — дельфин
to win (won. won) — побеждать, выигрывать


Answer the questions:

1.What does Sven like?

2. What is his favourite TV programme?

3.Does he like to learn something new about the sea inhabitants?

4.Does he like game shows?

5 Has he ever won in his favourite TV programme?

11. My favourite book / Моя любимая книга

I am Nick. In two years I will become a teacher of biology. I have to read a lot of books on biology. But I also read books on art, science and history. My parents are fond (увлечены) of reading. We have over 300 books of our favourite authors at home. Among them are plays by Shakespeare, historical novels by Walter Scott, detective stories by Conan Doyle and many others.

When I have free time I read my favourite book by Hemingway «For Whom the Bell Tolls» . Hemingway often describes in his books the events of the World War I and World War II, in which he took part. He was born in Chicago in 1899 and died in his house in Idaho in 1961. His books depicted the tragedy of war. The unique style of Hemingway, his realistic manner of writing brought him great success and the Nobel Prize in Literature.

The main characters (герои) of my favourite book often find themselves in a difficult situation. The war influenced their lives greatly and made them stronger. They have to face death

( смерть) almost every minute. But they do not lose the ability to love and share their feeling. This book changed a lot in my views. Now I think that the most important thing in life is to find a person who can understand and support you in any situation, and whom you may take care of.

Словарь

"For Whom the Bell Tolls" — «По ком звонит колокол? »
to depict — изображать
unique — уникальный
to influence — влиять


Answer the questions:

1.Why have Nick to read books on biology?

2.Has the family many books at home?

3.Who is Nick’s favourite author?

4.Where was born Hemingway?

5.What is the most important thing in life to Nick’s mind?





Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!