СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

«Present Continuous Tense» 4-й класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок предназначен для систематизации знаний обучающихся по теме " Рабочий день", для развития навыков в употреблении времени "Present Continuous Tense" .Разработка предназначена для учеников 4 класса к УМК " Spotlight".

Просмотр содержимого документа
«конспект урока»

«Present Continuous» («Настоящее длительное время»)

Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Рабочий день»; активизировать знания, умения и навыки в употреблении PresentContinuousTense

Задачи урока:

         Образовательные:

- формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о действиях животных в Present Continuous Tense)

- учить образованию предложений в Present Continuous Tense;

- учить задавать вопросы в Present Continuous Tense;

- учиться взаимоконтролю.

         Развивающие:

- продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;

- строить высказывания по образцу и самостоятельно.

        Воспитательные:

- создать условия для привития уважения к своему речевому партнеру;

- способствовать доброжелательному отношению к животным.

Оснащение урока:

Презентация на тему: «Present Continuous Tense», табличка для выставления оценок, имена учащихся, доллары за правильный ответ, Экран, проектор, ноутбук, колонки. , мел, доска, учебники.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент:

 1этап: Организационный момент

T: Good morning, girls and boys!

S: Good morning, good morning, our dear teacher. We are glad to see you.

T: I am very glad to see you too. Sit down, please. How are you?

S1: I am fine.

S2: I am bad.

S3: What about you?

T: I am very fine. Because it is good day!

 Well, who is absent today?

S1: Everybody is here.

T: Very nice.

Look at the screen.

I hope you are in a good mood, so let’s start our lesson. Today we will study and summarize the knowledge on topic Present continuous tense. ( слайд 1, 2)

II . Основная часть.

Warm up.

1) Фонетическаязарядка:


-First let’s prepare our tongues for the lesson. Look at the blackboard, please. Repeat after me.

[ u] - good, look, cook, foot;

[ u:] - zoo, afternoon, room, cool;


Balloon, balloon,

Fly to the moon!


[ i ] - milk, chick, hill, fish ;

[ i:] - sleep, read, eat, we;

[о] - hot, stop, clock,got;

[ o:] - saw, horse, more, corn.


2). Лексическая зарядка.

-And now, will you look at these words. Work in pairs or groups of three. Name two things that:

-are yellow.

-are found in a kitchen.

-can move very quickly.

-taste nice. ( слайд 4)


3) Введение нового грамматического материала.

Look at the blackboard, please!


Tell me please the difference between these sentences (слайд 5)

Monkey eats bananas every day.

Monkey is eating banana now.


(Ученики высказывают своё мнение и пытаются перевести данные предложения. Далее определяется время, в котором написаны эти предложения. The Present Continuous Tense новое время, поэтому при определении учащиеся действуют методом исключения)

Answer my question, please. When do we use the Present Continuous Tense? (После ответов учащихся идёт объяснение учителем)

– We use the Present Continuous:

to talk about actions and situations in progress now;

to talk about actions and situations in progress around now

4) Time Expressions used with the Present Continuous (слайд 6)

now at the moment at present

Spelling (слайд 7)

When verbs end in one stressed vowel between two consonants, we double

the final consonant.

Swim-swimming

Sit-sitting

Run-running

But

Walk-walking

Wait-waiting

Open-opening


Look at the spelling of these verbs:

Lie-lying

Die-dying

Write-writing

Drive-driving

4) Первичное закрепление изученного грамматического материала. (слайд 8)


You will work in pairs. One of you will translate the sentence, the other will fill in the verb, then you will change.
1) Jane …a mystery story.
2) Bill and his granddad … in the lake.
3) Sue … the violin at the concert.
4) Mike …a bike in the park.
5) I … my pet dog.
6) Kathy … a new computer game.
7) Our classmates … on the farm.
is playing are fishing is riding
am walking are helping is reading.



5) Let’s check your variants. Right you are. (слайд 9)

Answers:

1) Jane is reading a mystery story.

2) Bill and his granddad are fishing in the lake.

3) Sue is playing the violin at the concert.

4) Mike is riding a bike in the park.

5) I am walking my pet dog.

6) Kathy is playing a new computer game.

7) Our classmates are helping on the farm.



III. Физминутка. (слайд 10)

1,1,1 - little dog run.

2,2,2 - cats see you.

3,3,3 - birds on a tree.

4,4,4 - rats on the floor.



IV .Выполнение грамматических упражнений на Present Continuous

1) Make up sentences: (слайд 11)

Работа с учебником.

1. Ex. 1, p. 60 student’s book -Look at the pictures and say, what they are doing.

2. Ex. 2, p. 60 student’s book - Read and put the sentences in the right order.



2) .Find out mistakes: (слайд 12)

(Найдите ошибки)

1. I am swiming.

2. Mr. and Mrs. Green is watching TV.

3. They are makeing a cake.

4. My friend is runing to school.

5. We are go to the cinema.

6. My brother is listenning to the radio.



Keys:

1. I am swimming.

2. Mr. and Mrs. Green are watching TV.

3. They are making a cake.

4. My friend is running to school.

5. We are going to the cinema.

6. My brother is listening to the radio.





3). Make up sentences: (слайд 13)

(Составьте предложения)

1.cleaning,is,Mike,windows,the.

2. is,a,reading,he,book.

3. with, they, their,are,dolls,playing.

4. breakfast, they, having, are.

5. little, my, riding, brother, bicycle, is, a.

6. cake, a, mother, my, making, is.



Keys:

1. Mike is cleaning the windows,.

2. He is reading a book.

3. They are playing with their dolls .

4. They are having breakfast .

5. My little brother is riding a bicycle .

6. My mother is making a cake .



V.Подведение итогов. Рефлексия. (слайд 14)

Что вы сегодня изучали?

Что изучили?

Что было самым трудным?

And now you see smiles on your tables. Choose the smile to evaluate our lesson.

A happy smile means that you liked the lesson and understood everything today. A sad smile means that you didn’t understand everything today and you need to practice more.

Thank you for your opinions.



VI. Выставление оценок (слайд 15)

Today we have done many tasks and I put good and excellent marks to all of you.



VII. Домашнее задание . (слайд 16)

And now write your home-task: Workbook - ex.1, 2,3 p.30-31

Our lesson is over. Goodbye!

Интернет ресурсы

шаблон презентации: автор Е.Н.Шалимова, учитель английского языка, МБОУ СОШ № 8, п. Бейсуг, Краснодарского края, Выселковского района

картинка для фона: fon-priroda29

рисунки:

Знайка: joyreactor.cc Загадки-от-Achi-2061181

знайка :www.uskazok.ru

Незнайка: 0002-001-Uproschenie-vyrazhenijdocuments.tips

Незнайка: www.linux.org.ru

сова-forums.moneysavingexpert.com

картинки:

обезьянка ест бананы : litsait.ru

обезьянка и банан : www.b17.ru

смайлики:1. fotki.yandex.ru0_2066e_e8a06b7c_S

смайлики:2. www.i2clipart.com

смайлики:3. animaciatop.ru

смайлики:4. smayls.rusmayliki-emocii-2181

грамматика:

http://festival.1september.ru/articles/634306/

http://www.openclass.ru/node/96662

http://rastivmeste.ru/foneticheskaja-zariadka-po-anglijskomu-jazyku/

http://festival.1september.ru/articles/588985/

Phonetic Start упражнения для фонетической зарядки автор-составитель С.Ю. Салаева.

http://festival.1september.ru/articles/606498/

http://www.pomochnik-vsem.ru/blog/urok_anglijskogo_jazyka_po_teme_the_present_continuous_tense/2013-07-12-383




Просмотр содержимого презентации
«4 класс Present progressive»

Present continuous tense  (spotlight -4) Подготовила  учитель английского языка МБОУ СОШ №8 Краснодарского края, Выселковского района Елена Николаевна Шалимова

Present continuous tense (spotlight -4)

Подготовила

учитель английского языка

МБОУ СОШ №8

Краснодарского края, Выселковского района

Елена Николаевна Шалимова

«Present Continuous» («Настоящее длительное время») Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Рабочий день»; активизировать знания, умения и навыки в употреблении Present Continuous Tense Задачи урока:  Образовательные: - формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о действиях животных в Present Continuous Tense) - учить образованию предложений в Present Continuous Tense; - учить задавать вопросы в Present Continuous Tense; - учиться взаимоконтролю.  Развивающие: - продолжать развивать умение общаться на иностранном языке; - строить высказывания по образцу и самостоятельно.  Воспитательные: - создать условия для привития уважения к своему речевому партнеру; - способствовать доброжелательному отношению к животным.

«Present Continuous» («Настоящее длительное время»)

Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Рабочий день»; активизировать знания, умения и навыки в употреблении Present Continuous Tense

Задачи урока:

Образовательные:

- формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о действиях животных в Present Continuous Tense)

- учить образованию предложений в Present Continuous Tense;

- учить задавать вопросы в Present Continuous Tense;

- учиться взаимоконтролю.

Развивающие:

- продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;

- строить высказывания по образцу и самостоятельно.

Воспитательные:

- создать условия для привития уважения к своему речевому партнеру;

- способствовать доброжелательному отношению к животным.

ХОД УРОКА  1. Организационный момент:   - Good morning, girls and boys! - I am very glad to see you too. Sit down, please. How are you? - Who is on duty today? - What date is it today?  - What season is it now? - Who is absent today? - Thank you sit down, please. Look at the screen. I hope you are in a good mood, so let’s start our lesson. Today we will study and summarize the knowledge on topic Present continuous tense.

ХОД УРОКА 1. Организационный момент:

- Good morning, girls and boys!

- I am very glad to see you too. Sit down, please. How are you?

- Who is on duty today?

- What date is it today?

- What season is it now?

- Who is absent today?

- Thank you sit down, please.

Look at the screen.

I hope you are in a good mood, so let’s start our lesson. Today we will study and summarize the knowledge on topic Present continuous tense.

2. Основная часть.     Фонетическая зарядка: -First let’s prepare our tongues for the lesson. Look at the blackboard, please. Repeat after me. [ u] - good, look, cook, foot; [ u:] - zoo, afternoon, room, cool; Balloon, balloon, Fly to the moon! [ i ] - milk, chick, hill, fish ;  [ i:] - sleep, read, eat, we; [о] - hot, stop, clock,got; [ o:] - saw, horse, more, corn. Лексическая зарядка.  -And now, will you look at these words. Work in pairs or groups of three. Name two things that: -are yellow. -are found in a kitchen. -can move very quickly. -taste nice.

2. Основная часть.

Фонетическая зарядка:

-First let’s prepare our tongues for the lesson. Look at the blackboard, please. Repeat after me.

[ u] - good, look, cook, foot;

[ u:] - zoo, afternoon, room, cool;

Balloon, balloon,

Fly to the moon!

[ i ] - milk, chick, hill, fish ;

[ i:] - sleep, read, eat, we;

[о] - hot, stop, clock,got;

[ o:] - saw, horse, more, corn.

Лексическая зарядка.

-And now, will you look at these words. Work in pairs or groups of three. Name two things that:

-are yellow.

-are found in a kitchen.

-can move very quickly.

-taste nice.

Введение нового грамматического материала. Look at the blackboard, please! – Tell me please the difference between these sentences   2   Monkey eats bananas every day. Monkey is eating banana now.

Введение нового грамматического материала.

Look at the blackboard, please!

– Tell me please the difference between these sentences

2

Monkey eats bananas every day.

Monkey is eating banana now.

Time Expressions used with the Present Continuous We use the Present Continuous: to talk about actions and situations in progress now; to talk about actions and situations in progress around now now at the moment at present

Time Expressions used with the Present Continuous

We use the Present Continuous:

to talk about actions and situations in progress now;

to talk about actions and situations in progress around now

now

at the moment

at present

Spelling Swim-swimming Sit-sitting Run-running Lie-lying Die-dying Write-writing Drive-driving Walk-walking Wait-waiting Open-opening

Spelling

Swim-swimming

Sit-sitting

Run-running

Lie-lying

Die-dying

Write-writing

Drive-driving

Walk-walking

Wait-waiting

Open-opening

Первичное закрепление изученного грамматического материала. One of you will translate the sentence, the other will fill in the verb, then you will change. 1) Jane …a mystery story. 2) Bill and his granddad … in the lake. 3) Sue … the violin at the concert. 4) Mike …a bike in the park. 5) I … my pet dog. 6) Kathy … a new computer game. 7) Our classmates … on the farm. is playing are fishing is riding am walking are helping is reading.

Первичное закрепление изученного грамматического материала.

One of you will translate the sentence, the other will fill in the verb, then you will change.

1) Jane …a mystery story.

2) Bill and his granddad … in the lake.

3) Sue … the violin at the concert.

4) Mike …a bike in the park.

5) I … my pet dog.

6) Kathy … a new computer game.

7) Our classmates … on the farm.

is playing are fishing is riding

am walking are helping is reading.

Первичное закрепление изученного грамматического материала.  Let’s check your variants. Right you are. Answers: 1) Jane is reading a mystery story. 2) Bill and his granddad are fishing in the lake. 3) Sue is playing the violin at the concert. 4) Mike is riding a bike in the park. 5) I am walking my pet dog. 6) Kathy is playing a new computer game. 7) Our classmates are helping on the farm.

Первичное закрепление изученного грамматического материала.

Let’s check your variants. Right you are. Answers:

1) Jane is reading a mystery story.

2) Bill and his granddad are fishing in the lake.

3) Sue is playing the violin at the concert.

4) Mike is riding a bike in the park.

5) I am walking my pet dog.

6) Kathy is playing a new computer game.

7) Our classmates are helping on the farm.

1,1,1 - little dog run. 2,2,2 - cats see you. 3,3,3 - birds on a tree. 4,4,4 - rats on the floor. 3. Физминутка.

1,1,1 - little dog run.

2,2,2 - cats see you.

3,3,3 - birds on a tree.

4,4,4 - rats on the floor.

3. Физминутка.

4.Выполнение грамматических упражнений на Present Continuous. Работа с учебником. Ex. 1, p. 60 student’s book -Look at the pictures and say, what they are doing. Ex. 2, p. 60 student’s book - Read and put the sentences in the right order.

4.Выполнение грамматических упражнений на Present Continuous. Работа с учебником.

Ex. 1, p. 60 student’s book -Look at the pictures and say, what they are doing.

Ex. 2, p. 60 student’s book - Read and put the sentences in the right order.

Keys: 1. I am swim m ing. 2. Mr. and Mrs. Green are watching TV. 3. They are making a cake. 4. My friend is run n ing to school. 5. We are go ing to the cinema. 6. My brother is listening to the radio. Find out mistakes: (Найдите ошибки) 1. I am swiming. 2. Mr. and Mrs. Green is watching TV. 3. They are makeing a cake. 4. My friend is runing to school. 5. We are go to the cinema. 6. My brother is listenning to the radio.

Keys:

1. I am swim m ing.

2. Mr. and Mrs. Green are watching TV.

3. They are making a cake.

4. My friend is run n ing to school.

5. We are go ing to the cinema.

6. My brother is listening to the radio.

Find out mistakes:

(Найдите ошибки)

1. I am swiming.

2. Mr. and Mrs. Green is watching TV.

3. They are makeing a cake.

4. My friend is runing to school.

5. We are go to the cinema.

6. My brother is listenning to the radio.

Keys: 1. Mike is cleaning the windows,. 2. He is reading a book. 3. They are playing with their dolls . 4. They are having breakfast . 5. My little brother is riding a bicycle . 6. My mother is making a cake . Make up sentences: (Составьте предложения) 1.cleaning,is,Mike,windows,the. 2. is,a,reading,he,book. 3. with, they, their,are,dolls,playing. 4. breakfast, they, having, are. 5. little, my, riding, brother, bicycle, is, a. 6. cake, a, mother, my, making, is.

Keys:

1. Mike is cleaning the windows,.

2. He is reading a book.

3. They are playing with their dolls .

4. They are having breakfast .

5. My little brother is riding a bicycle .

6. My mother is making a cake .

Make up sentences:

(Составьте предложения)

1.cleaning,is,Mike,windows,the.

2. is,a,reading,he,book.

3. with, they, their,are,dolls,playing.

4. breakfast, they, having, are.

5. little, my, riding, brother, bicycle, is, a.

6. cake, a, mother, my, making, is.

5.Подведение итогов. Рефлексия. Что вы сегодня изучали? Что изучили? Что было самым трудным?

5.Подведение итогов. Рефлексия.

Что вы сегодня изучали?

Что изучили?

Что было самым трудным?

6. Выставление оценок Today we have done many tasks and I put good and excellent marks to all of you .

6. Выставление оценок

Today we have done many tasks and I put good and excellent marks to all of you .

Our lesson is over. Goodbye! Домашнее задание Workbook - ex.1, 2,3 p.30-31

Our lesson is over. Goodbye!

Домашнее задание

Workbook - ex.1, 2,3 p.30-31

Интернет ресурсы

Интернет ресурсы

  • шаблон презентации: автор Е.Н.Шалимова, учитель английского языка, МБОУ СОШ № 8, п. Бейсуг, Краснодарского края, Выселковского района
  • картинка для фона: fon-priroda29
  • рисунки:
  • Знайка: joyreactor.cc Загадки-от-Achi-2061181
  • знайка :www.uskazok.ru
  • Незнайка: 0002-001-Uproschenie-vyrazhenijdocuments.tips
  • Незнайка: www.linux.org.ru
  • сова-forums.moneysavingexpert.com
  • картинки:
  • обезьянка ест бананы : litsait.ru
  • обезьянка и банан : www.b17.ru
  • смайлики:1. fotki.yandex.ru0_2066e_e8a06b7c_S
  • смайлики:2. www.i2clipart.com
  • смайлики:3. animaciatop.ru
  • смайлики:4. smayls.rusmayliki-emocii-2181
  • грамматика:
  • http://festival.1september.ru/articles/634306/
  • http://www.openclass.ru/node/96662
  • http://rastivmeste.ru/foneticheskaja-zariadka-po-anglijskomu-jazyku/
  • http://festival.1september.ru/articles/588985/
  • Phonetic Start упражнения для фонетической зарядки автор-составитель С.Ю. Салаева.
  • http://festival.1september.ru/articles/606498/
  • http://www.pomochnik-vsem.ru/blog/urok_anglijskogo_jazyka_po_teme_the_present_continuous_tense/2013-07-12-383


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!