СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План конспект урока по английскому языку по теме "Спорт"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План конспект урока по английскому языку для 7 класса по теме "Спорт" к УМК Биболетовой М.З.

Просмотр содержимого документа
«План конспект урока по английскому языку по теме "Спорт"»

Нет ничего лучше,

чем прожить жизнь

в стремлении стать совершеннее.


















Методическая разработка урока

на конкурс «ОГЭ по иностранному языку на отлично»



Автор: учитель английского языка

МБОУ «СОШ №41» Самкова С.В.





















Курган 2015

Содержание



  • Пояснительная записка

  • Проект урока

  • Приложение 1 Презентация «Different kinds of sport»

  • Приложение 2 Слова по теме «Спорт»

  • Приложение 3 Кроссворд

  • Приложение 4 Спортивная деятельность

  • Приложение 5 Карточка с заданием «Найди лишнее слово»

  • Приложение 6 Карточка с заданием «Вставь пропущенные слова»

  • Приложение 7 Тест «Олимпийские игры»































Пояснительная записка

Данная методическая разработка рекомендуется при изучении темы «Спорт». Урок позволяет решить и учебные, и педагогические задачи по формированию здорового образа жизни у обучающихся.

Данный урок разработан в соответствии с требованиями Федерального Государственного Образовательного Стандарта. В ходе урока формируются все виды УУД: личностные, регулятивные, познавательные, коммуникативные. Ключевую роль в их формировании играет создание учебного материала, используемого на уроке.

По типу урок является нетрадиционным (урок-соревнование). Он включает в себя четыре этапа, которые ведут к достижению основной цели урока.

На современном уроке учителю помогают технические средства и современные технологии обучения. Применение мультимедийного приложения позволяет повысить познавательный интерес у обучающихся к предмету. Данная форма урока воспринимается учащимися позитивно.

На уроке созданы условия для самостоятельной и совместной деятельности учащихся, диалогического взаимодействия учителя и учащихся, самооценочной деятельности учащихся. Учитываются индивидуальные особенности каждого ученика; разнообразие видов деятельности снижает утомляемость и поддерживает динамику работоспособности учащихся.

Применение ИКТ позволяет разнообразить уроки, сделать их более интересными и современными, также положительно повлиять на мотивацию обучающихся к здоровому образу жизни и изучению иностранного языка.

























Проект урока

Тема: Sport

Класс: 7

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний. (Урок-соревнование).

Учебник: Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. «Enjoy English», 7 класс

Цель урока: обобщить знания обучающихся о видах спорта.

Учебный аспект: научиться рассказывать о разных видах спорта.

Развивающий аспект: дальнейшее совершенствование лексических навыков.

Воспитательный аспект: формировать положительную мотивацию к изучению иностранного языка за счет применения активных форм обучения.

Задачи урока:

1.Повторить лексику по теме «Спорт».

2.Расширить знания обучающихся о видах спорта.

3. Совершенствовать речевое умение.

4.Формировать умение работать в команде.

Наглядность и оборудование: доска, проектор, компьютер, презентация, карточки с заданиями.


Этапы работы

Содержание этапов урока

I.Организация начала урока

Сообщение цели урока.

Good morning pupils! I am glad to see you! Sit down please.

Today we shall speak about different kinds of sport. The aim of our lesson is to summarize the topic “ Sport”.

Мотивация учебной деятельности.

I hope you will work well and everybody will get an excellent mark.

II.Обобщение изученного материала.

I. Now we watch the presentation about kinds of sport.

II. Now we must choose two teams and their captains.

III. Competition:

1. We know different kinds of sport and you first task is words. Who will be the first?

(athletics, fencing, football, hockey, wrestling, gymnastics)

7 points

2. You must solve riddle. Who will be the first?

It does not have legs, but it jumps. (ball) 1 point

3. Who first solves this crossword. (badminton, baseball, football, volleyball, table tennis, basketball, golf) 7 points

4.I invite captains . Who names more sports. 2 points

5.Who first solves this task?

(12,8,28,2,1,25,11,4,9,5,3,6,7,18,14,10,27,19,15,20, 21, 16,22,17,24,26,29,23,13) 30 points

6.I read words about sport and you find an odd words.

1 team:

Football, hockey, basketball, water polo, skiing, volleyball.

2 team:

Racing, skiing, skating, hockey, running.

1 point

7.Say what sport we need:

1)water-swimming, windsurfing , surfing, yachting

2)ice-skating, ice-skating, hockey

3)snow-skiing

4)horses-racing

1 point

8. Who first solves this task? 1 point

Complete to the following sentences.

  1. ... is a kind of winter sport.

  2. ... is a kind of sport for men.

  3. ... is a kind of summer sport.

  4. My favourite kind of sport is ... .

  5. I like to watch ... match on TV.

  6. I am fond of ... .

  7. I root for ... .

Translate into English.

  1. Мой любимый вид спорта волейбол.

  2. Я занимаюсь плаванием.

  3. Я люблю больше всего тяжёлую атлетику.

  4. Я люблю ходить в бассейн .

  5. Мой брат занимается спортом.

  6. Я люблю уроки физкультуры.

  7. Мой любимый спортсмен это ... .

9. Who first solves this test about Olympic Games :

1-2, 2-3, 3-1, 4-3,5-1. 5 points

III.Подведение итогов. Сообщение домашнего задания

What points have our teams. We congratulate our winners.

Цель для учителя: определить уровень достижения поставленных задач в течении урока, обеспечить дальнейшую работу по коррекции знаний и способов действий, развивать навыки адекватной самооценки у учеников, формировать осознанность и критичность учебных действий.

Цель для обучающихся: проанализировать и оценить свою работу на уроке через осознание того что уже усвоено и что еще нужно усвоить, оценить значимость учебных действий для самого себя.

Open you diaries and write down your homework. Используя изученную лексику по теме «Спорт», вы должны сделать проект «Любимый вид спорта».

IV.Рефлексия

Ребята ! Вы очень хорошо сегодня работали и многому научились! У вас есть смайлики веселые и грустные! Если вам понравился урок, и вы считаете, что вы усвоили лексику о спорте, приклейте веселый смайлик на доску. Если у вас были трудности на уроке- приклейте грустный смайлик. Если получилась веселая команда смайликов- цель урока достигнута. Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye!





































Приложение 2

Составить слова из слогов

1. Athletics, fencing, football, hockey, wrestling, gymnastics









fen ci ng foot ball hoc key wre stl ing gym nas ti cs ath le ti cs






Приложение 5

Найди лишнее слово


1 team:

Football, hockey, basketball, water polo, skiing, volleyball



2 team:

Racing, skiing, skating, hockey, running.





















Приложение 6

Вставить пропущенные слова



Complete to the following sentences.

  1. ... is a kind of winter sport.

  2. ... is a kind of sport for men.

  3. ... is a kind of summer sport.

  4. My favourite kind of sport is ... .

  5. I like to watch ... match on TV.

  6. I am fond of ... .

  7. I root for ... .

Translate into English.

  1. Мой любимый вид спорта волейбол.

  2. Я занимаюсь плаванием.

  3. Я люблю больше всего тяжёлую атлетику.

  4. Я люблю ходить в бассейн .

  5. Мой брат занимается спортом.

  6. Я люблю уроки физкультуры.

  7. Мой любимый спортсмен это ... .

































The Olympic Games

The Olympic Games began over 2,700 years ago in Olympia, in southwest Greece. The Games were part of a religious festival. The Greek Olympics, thought to have begun in 776 BC, inspired the modern Olympic Games (begun in 1896) The Games were held in honour of Zeus, king of the gods, and were staged every four years at Olympia, a valley near a city called Elis. People from all over the Greek world came to watch and take part.

The statue of Zeus

Visitors to Olympia stared in wonder as they entered the great Temple of Zeus. Inside was a huge statue of the king of the gods, sitting on a throne. People called it one of the Seven Wonders of the World. The statue was covered in gold and ivory, and was six times bigger than a man. It was built about 435 BC, and no one who made the trip to Olympia missed seeing it.

What was the Sacred Truce?

The city-states of Greece were often at war. This made travel between them dangerous. So messengers sent out from Elis announced a 'sacred truce' (peace) lasting one month before the Games began. This meant people could travel to Olympia in safety. The Olympic Games were more important than wars because they were a religious festival.

Events at the Games

At the first one-day Olympic Games, the only event was a short sprint from one end of the stadium to the other. Gradually more events were added to make four days of competitions. They included wrestling, boxing, long jump, throwing the javelin and discus, and chariot racing. In the pentathlon, there were five events: running, wrestling, javelin, discus and long jump. One of the toughest events was the race for hoplites, men wearing armour and carrying shields.

Winners were given a wreath of leaves, and a hero's welcome back home. Winners might marry rich women, enjoy free meals, invitations to parties, and the best seats in the theatre.

Spectators

About 50,000 people could sit in the stadium. Away from the arena, most spectators had to find somewhere to pitch their tents or sleep rough, but important visitors and athletes had hotel rooms. It was hot and overcrowded, and the water supply was poor, at first not even a proper drinking fountain. This didn't stop people coming though!

The Games ended with a feast. Lots of oxen were roasted in a giant barbecue. Traders came to do business, entertainers such as jugglers and acrobats performed, and politicians made speeches to the crowds.

The nastiest event?

Probably the pankration or all-in wrestling was the nastiest event. There were hardly any rules. Biting and poking people's eyes were officially banned, but some competitors did both! While it does not seem very sporting to us, all-in wrestling was very popular. Boxing was tough too. The fighters wore leather gloves and a boxer was allowed to go on hitting his opponent even after he'd knocked him to the ground!

However, cheating was punished. Anyone caught cheating, trying to bribe an athlete for instance, had to pay for a bronze statue of Zeus, as a punishment.

Women at Olympia

Only men, boys and unmarried girls were allowed to attend the Olympic Games. Married women were not allowed into the Olympic Games. Women could own horses in the chariot race though.

Unmarried women had their own festival at Olympia every four years. This was the Heraia, held in honour of Hera, wife of Zeus. Women could compete in running races, though only unmarried girls took part. Winners were awarded crowns of sacred olive branches, the same as men.











Multiple choise

1) What amazed people about the Temple of Zeus?

  • The lighting inside

  • The statue of Zeus

  • The number of steps leading up to it

2) When did the Olimpic Games begin?

  • 1956

  • 1986

  • 1896

3) What did winning athletes receive?

  • A wreath

  • A medal

  • A sheep

4) Which of these was not an ancient Olimpic Game?

  • Running

  • Jumping

  • Skating

5) Why was there a Sacred Truce?

  • So people could travel to Olympia safely

  • So the athletes wouldn`t kill one another

  • So the gods would not spoil the games with a storm

KEY

1) What amazed people about the Temple of Zeus?

  • The lighting inside

  • The statue of Zeus X

  • The number of steps leading up to it

2) Whe did the Olimpic Games begin?

  • 1956

  • 1986

  • 1896 X

3) What did winning athletes receive?

  • A wreath X

  • A medal

  • A sheep

4) Which of these was not an ancient Olimpic Game?

  • Running

  • Jumping

  • Skating X

5) Why was there a Sacred Truce?

  • So people could travel to Olympia safely X

  • So the athletes wouldn`t kill one another

  • So the gods would not spoil the games with a storm




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!