СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Пищевая цепь для 7-8 классов

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка может быть использованна на уроке английского языка 

Просмотр содержимого документа
«Пищевая цепь для 7-8 классов»

Дата:

Тема: Пищевая цепь

Урок №

Тип урока: комбинированный, интегрированный (связь с предметом «Биология»)

Цель урока: формирование лексических навыков при обучении чтению и развитие учебно-познавательной компетентности учащ-ся

Планируемые результаты:

Предметные результаты:

Коммуникативные умения (говорение, монологическая речь): ученик научится передавать основное содержание прочитанного текста с опорой на схему-диаграмму.

Коммуникативные умения (аудирование): ученик научится воспринимать на слух и понимать нужную/запрашиваемую /интересующую/ информацию в аутентичных текстах, содержащих некоторое количество неизученных.

Коммуникативные умения (чтение): ученик научится читать и понимать основное содержание текстов научно-популярного характера, содержащие отдельные неизученные языковые явления.

Коммуникативные умения (письменная речь): ученик научится заполнять диаграммы; ученик получит возможность научиться делать краткие выписки из текста с целью их использования в собственных устных высказываниях.

Компенсаторные умения: в освоении ЛЕ ученик получит возможность пользоваться языковой и контекстуальной догадкой при чтении.

Коммуникативные УУД: проводить инициативное сотрудничество в поиске и сборе информации; адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности, осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации.

Метапредметные результаты:

Регулятивные УУД: самостоятельно ставить цели, планировать пути их достижения, осознанно выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач.

Познавательные УУД: целенаправленно искать и использовать информационные ресурсы (словари), необходимые для решения учебных и практических задач; определять основную и второстепенную информацию;

применять методы информационного поиска.

Личностные УУД: формировать мотивационную основу учебной деятельности; формировать основыэкологической культуры на основе признания ценности жизни во всех её проявлениях и необходимости ответственного, бережного отношения к окружающей среде.

Procedures:

I. Entry 1) Greeting

T: Good morning boys and girls.

How are you today?

Cl: Fine, thanks. And you?


2) Teacher’s introductory

T: Today, we are going to speak about ecosystems, plants and animals and learn how they are connected with each other in a food chain. You will learn some new words and present your groups food chain to the class.

3) Lead-in activities

T: Ok, let’s start.

Can you tell me some of the different ecosystems that are in our world today?

P1: Tundra, ocean, forest…

T: Right you are! Look at the whiteboard (slide 2), what else can you see in the pictures?

Cl: Desert!

T: So the theme of our lesson is “The food chain”. You will learn why the food chain is important and how to take care of ecosystems in our world.

Open, please your books, page 83. As we’re talking about animals in ecosystems, they are divided into 3 types. Look at ex. 1 and name these types (slide 3). Which animal only eats plants (herbivore)?

P1: A grasshopper.

T: Eats other animals (carnivore)?

P2: A snake and a hawk.

T: So do you think people are herbivores or carnivores? That was a tricky question. The matter is people are not herbivores or carnivores because they eat both plants and meat. They are omnivores.

T: Divide into 2 groups and take your worksheets, please. Now your task is to divide the animals you see in the pictures into 3 groups. Each group answers one by one and gets points if they are right (1 point).

(slides 4-17)

Check answers (slide 18):

II. Follow-up activities 1) Word-work Gr1, Gr2

a) defining a mining of “the food chain”

T: Good. Now, think of what a food chain could mean?

Look at a whiteboard, please (slide 19).

Cl: Everything is connected to everything else (the 1st law of Ecology)

P3: I think a food chain is a cycle that shows how each living thing, a plant or an animal, eat each other in an ecosystem. Each living thing in the food chain is food for the next living thing and so on.  

T: Let’s read the definition of the food chain in ex. 2 of your books.

P4: Food chain – a series of living things which are linked to each other because each thing feeds on the next one in the series.

T: So food chain consists of some components. What are they?

P5: Producer; consumer (primary, secondary, tertiary, quaternary), decomposer, and nutrients.

T: Let’s learn more about them.

b) gap filling (ex. 3, p. 83)

I’d like you to read the text on p. 83 and fill in the gaps with the correct word. Now listen and check your answers.

Check answers (slide 20):

1) the, 2) are, 3) as, 4) they, 5) these, 6) them, 7) there, 8) the

Gr1, Gr2

e) making a food chain

T: Now, each of you in two groups draws an element of a food chain (on pieces of sheets). I will add points to a group that will come to the blackboard and take the right place in your own food chain cycle faster than another group.

III. Closure 1) Giving marks and saying good bye

T: Our lesson is coming to the end. Now try to remember 10 new words and make up the sentences with them (+ points).

Now you have 2 minutes to complete the results of the lesson for you. Pass your worksheets to me, please.

Now, your marks to your partners.

Captain gr. 1: …

Captain gr. 2: …

2) Setting the homework

T: You’ve worked hard this lesson. Now I’d like you to open your daybooks and write down your home task for tomorrow.

SB p. 83, ex. 5 (make your own food chain and prepare to present it).













Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!