СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок в 5 классе "Countries and Continents"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Класс: 5

УМК: «Английский язык», 5 класс, Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Москва, «Просвещение», 2019.

Тема: “Countries and Continents” («Страны и континенты»)

Тип урока: комбинированный

Цели урока:

  1. образовательные:
    • активизировать лексический материал по теме «Страны и континенты»;
    • расширить словарный запас учащихся;
    • установить межпредметные связи: английский язык – география.
  2. развивающие:
    • развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся;
    • тренировать речемыслительные процессы (память, мышление, восприятие, воображение, внимание);
    • развивать умение работать самостоятельно и в группе, умение высказываться по теме.
  3. воспитательные:
    • воспитывать интерес к иностранному языку как средству общения между различными странами;
    • привить интерес к «географической» культуре стран мира;
    • мотивировать учащихся к изучению английского языка;
    • формировать чувство нравственности и толерантности.

Задачи:

  1. Осуществить вместе с детьми целеполагание.
  2. Закрепить знание тематической лексики.
  3. Способствовать формированию навыков устной речи и письменной речи в ходе выполнения различных заданий.

Универсальные учебные действия, на формирование которых направлен образовательный процесс:

Коммуникативные УУД

Речевое высказывание. Умение строить речевое высказывание в соответствии с задачами учебной коммуникации.

Личностные УУД

Смыслообразование. Установление учащимися связи между целью учебной деятельности и ее мотивом, другими словами, между результатом учения и тем, что побуждает деятельность, ради чего она совершается.

Познавательные УУД

Обобщение. Какими общими свойствами обладают данные объекты?

Регулятивные УУД

На каждом этапе урока определяется последовательность учебных действий, учащиеся сравнивают результаты своей работы с результатами других учащихся, корректируют свои недостатки при саморефлексии. Саморефлексия способствует оценке учащихся того, что уже усвоено и что ещё подлежит усвоению.

Основные принципы: участие каждого в общении на английском языке; благоприятные условия для общения на английском языке; коммуникативность заданий.

Методы: коммуникативная методика, технология развития критического мышления.

Оборудование: ноутбук, интерактивная доска, презентация Power Point, карточки с названиями столиц и стран, флаги стран, карта мира.

Ход урока

I. Warm up (Организационный момент):

-Good morning! I am glad to see you!

-How are you, pupils?

-Who is on duty today?

-Who is absent?

-What date is it today?

-What day the week is it today?

-What is the weather like today?

 

-Well, let’s start our lesson.

II. Aim (Целеполагание): СЛАЙД 1

-Look at the desk and say me – what about is this text?

My country, your country

          Travel East or West

          If the North is good,

          The South is better

          Which land is best?

СЛАЙД 2

-It is connected with our topic «Countries and continents». You know the names of continents, countries and their capitals. Today you must use your knowledge in practicing.

-What is the aim of our lesson?

-We should learn to tell about countries and continents and summarize the information about it. (Умение строить речевое высказывание в соответствии с задачами учебной коммуникации)

-What is the plan of our lesson?

1. Read and translate the text.

2. Answer the questions.

3. Do exercises.

4. Use your knowledge in everyday life.

 

III. Фонетическая зарядка:

-Do you remember how to pronounce the proper names?

СЛАЙД 3

-Repeat after me in chores!

 [e] America, American, French

[a:] Cardiff, France

[ei] Asia, Australia, Spain, Wales

[i:] English, Washington, Peking, Egypt

[u:] the United Kingdom, the United States of America

[ai] Northern Ireland, Irish, Cairo

[o:] Scotland, Ottawa

[i]  Berlin, Hindi

III. Reading and translating the text (Чтение и перевод текста):

СЛАЙД 4

Ученики читают по желанию/по цепочке по 1 предложению и переводят (отрывок из текста на стр.84-86)

IV. Presentation (Практика устной речи):

-Now could you answer the questions, please?

  1. What is the name of the planet we live on?
  2. How many oceans are there on our planet?
  3. How many continents are there on it? What are they? (show at the map)

СЛАЙД 5

  1. What is the largest country in the world?

СЛАЙД 6

V. Физкультминутка:

-We are tired a little bit. Let’s have a rest.

         СЛАЙД 7

I can jump like a frog. I can fly like a bird. I can run like a dog. I can swim like a fish.

VI. Актуализация полученных знаний:

Work with map

Работа по карте, необходимо установить цепочку континент-флаг-страна-столица:

      1. The UK СЛАЙД 8
      2. The USA СЛАЙД 9
      3. Australia СЛАЙД 10
      4. Brasil СЛАЙД 11

Writing СЛАЙД 12

-Write out the names of the countries:

  1. arusis (Russia)
  2. sainp (Spain)
  3. anich (China)
  4. ecnarf (France)
  5. nadaca (Canada)
  6. ncefra (France)

-And now check you СЛАЙД 13

Страноведческий тест (резервное задание)

  1. Moscow is in … a) Asia b) Europe c) Africa
  2. The Australian speak … a) Russian b) Australian c) French
  3. The smallest country in the world is … a) Italy b) Spain c) the Vatican
  4. The Eiffel Tower is in … a) Paris b) Berlin c) Tokyo
  5. … is in London. a) Big Ben b) the Kremlin c) the Pyramid
  6. The national Flag of Russia is … a) blue, red, white b) red, white, blue c) white, blue, red
  7. There are … continents in the world. a) 4 b) 7 c) 6
  8. English is not the national languages in … a) America b) China c) Canada
  9. People who live in Egypt are the … a) Arabic b) Egyptian c) Egyptish
  10. The capital of Italy is … a) Rome b) Madrid c) Berlin

VII. Conclusion (Заключение):

-What have we learnt today?

-Today we’ve learnt to pronounce the names of different countries correctly.

-We’ve refreshed the usage of the articles with proper names.

-We’ve reviewed the names of continents, countries, their capitals.

СЛАЙД 14

-And now look at the desk. I want to finish our lessons such words:

There is no place like home. East or west home is best.

-What do you mean? How do you think?

         СЛАЙД 15

-I’m pleased with your work at our lesson.

-Your homework is ex.31 p.90-91 read and translate the text.

-Your marks are…

-Now, it’s time to say «Goodbye». Thank you for your work. Good luck! See you tomorrow.

 

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок в 5 классе "Countries and Continents"»

My country, your country, Travel East or West. If the North is good, The South is better, Which land is the best?

My country, your country,

Travel East or West.

If the North is good,

The South is better,

Which land is

the best?

        Continents and Сountries         5 класс, УМК «ENGLISH» И.Н. Верещагина  учитель: Г.Н. Кирдяшева  п. Сибирский, 2020

Continents and Сountries 5 класс, УМК «ENGLISH» И.Н. Верещагина учитель: Г.Н. Кирдяшева п. Сибирский, 2020

[e] America, American, French [a:] Cardiff, France [ei] Asia, Australia, Spain, Wales [i:] English, Washington, Peking, Egypt [u:] the United Kingdom, the United States of America [ai] Northern Ireland, Irish, Cairo [o:] Scotland, Ottawa [i] Berlin, Hindi

[e] America, American, French

[a:] Cardiff, France

[ei] Asia, Australia, Spain, Wales

[i:] English, Washington, Peking, Egypt

[u:] the United Kingdom, the United States of America

[ai] Northern Ireland, Irish, Cairo

[o:] Scotland, Ottawa

[i] Berlin, Hindi

 The planet we live on is the Earth. The Earth is round.  If you look at the Earth from space you will see land, seas, oceans, continents and even countries.  Its look very  beautiful.

The planet we live on is the Earth. The Earth is round.

If you look at the Earth from space you will see land, seas, oceans, continents and even countries.

Its look very

beautiful.

There are 6 continents and  4 oceans on the Earth.  Continents: Eurasia, Africa, South America, North America, Australia, Antarctica Oceans: Pacific, Atlantic, Indian, Arctic

There are 6 continents and 4 oceans on the Earth.

Continents: Eurasia, Africa, South America, North America, Australia, Antarctica

Oceans: Pacific, Atlantic, Indian, Arctic

 The largest country in the world is the  Russian Federation .  It is situated in Europe and in Asia .  The capital of  Russia is Moscow .

The largest country in the world is the Russian Federation .

It is situated in Europe and in Asia .

The capital of

Russia is Moscow .

We are tired a little bit. Let ’ s have a rest!!! I can jump like a frog!  I can fly like a bird!  I can run like a dog!  I can swim like a fish!

We are tired a little bit.

Let s have a rest!!!

I can jump like a frog! I can fly like a bird! I can run like a dog! I can swim like a fish!

  London is the capital of the United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland .  The UK is  situated  in Europe.

London is the capital of the United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland .

The UK is

situated

in Europe.

 The United States of America is situated  on the continent is called North America .  The capital  of the USA is  Washington.

The United States of America is situated

on the continent is called North America .

The capital

of the USA is

Washington.

 Australia is a continent, a country and an island at the same time. It is the smallest continent.  The capital of Australia is Canberra .

Australia is a continent, a country and an island at the same time. It is the smallest continent.

The capital of Australia is Canberra .

 Brasil is a country on the South America . It is the biggest country on this continent.  The capital  of Brasil is  Rio de  Janeiro .

Brasil is a country on the South America . It is the biggest country on this continent.

The capital

of Brasil is

Rio de

Janeiro .

nadaca ncerfa ssirua yalti pyget  snipa nchai hte sau ygmenar aidin

nadaca

ncerfa

ssirua

yalti

pyget

snipa

nchai

hte sau

ygmenar

aidin

Canada France Russia Italy Egypt  Spain China The USA Germany India

Canada

France

Russia

Italy

Egypt

Spain

China

The USA

Germany

India

Homework : p.90-91 ex.31 read and translate the text

Homework : p.90-91 ex.31 read and translate the text


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Похожие файлы

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!