СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Order of Adjectives

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Order of Adjectives»

School number 12



DEMONSTRATIONAL

LESSON

THEME: ORDER OF ADJECTIVES

Teacher: Kadyralieva Azharkul Asylbekovna

Tokmok 2022



Lesson Plan

Grade: 11

Date: 24 November 2022

Theme: Order of Adjectives

Тип урока: освоение новых знаний

Общие методы и приемы: интерактивный метод обучения, лабиринт, Tiktok пауза

Оборудование: проектор, тетради, карточки



Цели урока:

С позиции учителя

С позиции ученика

1. Обучающая: обучить различать категории прилагательных и использовать их в правильном порядке

1. Учащиеся научатся различать категории прилагательных и использовать их в правильном порядке

2. Развивающая: развивать память, словарный запас учащихся

2. Учащиеся смогут описать людей, предметы с использованием нескольких прилагательных зададут друг другу вопросы на прилагательные

3. Воспитательная: воспитывать взаимоуважение, культуру поведения при работе в группах

3. Учащиеся будут понимать важность грамотной речи и взаимоуважения в социальной среде

Ключевые компетентности:

Информационная компетентность: о порядке прилагательных при описании людей, предметов, объектов и т.д.

Соц-коммуникативная компетентность: приобщение учащихся к культуре, традициям изучаемого языка; формирование умения представлять свою страну, ее культуру в условиях иноязычного межкультурного общения;

Предметные компетентности:

Речевая компетенция: развитие коммуникативных умений в четырех основных видах речевой деятельности (говорение, аудирование, чтение, письмо)

Языковая компетенция: овладение новыми грамматическими средствами; освоение знаний о языковых явлениях изучаемого языка, разных способах выражения мысли в родном и изучаемом языке.

Stages

Time

Teacher’s activity

Students’ activity

Assessment

I. Organization

1 min.

Teacher greets students, articulates the theme and aims of the lesson

Students greet the teacher and write the date the theme on their copy-books

Formative assessment

II. Check home work

1 min.



Formative assessment

III. Opening

Ice-breaking

5 min.

-students (Ss) work in groups and seat together in a circle

-Ss should point out one object in the classroom that they want to describe and write the name of it in the top of given paper

-Teacher and Ss check the adjectives

-in the circle each student should list one adjective of the object written on the paper they hold. After that, they should give the paper to the next student who should do the same as the previous students.


Formative assessment

IV. Introduction to the new theme

15 min.

-Teacher explains about the order of adjectives in series.

-Teacher takes the adjective list of the student’s object in the previous activity as example and ask students write them again according to the new theme

listen carefully to the teacher, take notes in a notebook

Formative assessment

V. Warm-up

Tiktok pause

5 min.

students watch a video excerpt of a popular song from Tiktot with subtitles and translate the meaning of the words

listen to an excerpt without subtitles, then listen with subtitles and give a translation

Formative assessment

VI. Control practice

To check students’ comprehension on the previous explanation:

10 min.

- Labyrinth method

Students complete a worksheet about adjectives order given by teacher. While working they may discuss with their peers.

Formative assessment

VII. Free Control practice

5

- Correction of the mistakes during at the beginning of the lesson

students take the sheets on which they described the objects at the beginning of the study of the theme and correct their mistakes

Formative assessment

VIII. Review and reflection

3

-Students and teacher review the lesson

-Students ask to share their feeling, their understanding and their difficults during the lesson in a piece of paper

go to the blackboard and stick stickers in the columns "Understood", "Difficult", "Need to learn more"

Formative assessment

Assessment

1 min.

On-going assessment:

Worksheet, Labyrinth, discussion during the lesson

Individual

Formative assessment

Home work

1 min.

Learn the Order of Adjectives and describe our Kyrgyzstan using correct order of adjectives

Write home work







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!