СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 7 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контроль аудирования, чтения, письмао английскому языку

Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа по английскому языку для 7 класса»

Итоговая контрольная работа для 7 класса


Section 1 : Listening.

Эта часть теста состоит из одного текста и двух заданий к нему.

На выполнение заданий отводится 15 минут, в которые входит прослушивание текста и ответы на задания к нему.

Все ответы записываются в лист ответов.

Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 6.

Прослушайте текст два раза и выполните задания к нему.


Task 1. Tick what the mother has made for her son. (1 points)

Question №1

Tick what the mother has made for her son.

A. a jacket , a badge

B. a shirt, a jacket

C. a tie, a badge

D. a badge, a shirt

Task 2. Choose the correct phrase to complete the sentences. (1 points)

Question №2

The mother used her scissors, a needle and thread

A. to make a new toy for her son

B. to teach her son to sew

C. to make a new coat for the teddy bear

D. to turn the coat into a jacket.

Question №3

The boy grew out

A. of his jacket.

B. of his badge

C. of all his clothes

D. of his favourite jeans

Question №4

The boy lost

A. his jacket

B. his badge

C. his T-shirt

D. his mother


Question №5

The mother taught the boy

A. to be more careful with his things

B. to remember the things he loved

C. to make badges

D. to use the scissors and needles

Question №6

The story helped the man

A. to become a good tailor

B. to become a good story-teller

C. to overcome his sadness

D. to be a good son


Section 2. Reading.

Эта часть теста нацелена на анализ и интеллектуальную обработку информации. Участникам необходимо прочитать текст и выполнить два задания к нему.

На выполнение заданий отводится 10 минут, в которые входит и внесение ответов в бланк ответов.

Все ответы записываются в бланк ответов.

Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 8.

Прочитайте текст и выберите правильный ответ.

Black or White

When I was at school, I used to argue a lot with my classmates and family members. Once there was a serious argument between my friend Bill and me. I have forgotten what the argument was about, but I have never forgotten the lesson I learned that day.

I was convinced that “I” was right and “he” was wrong – and he was just as convinced that “I” was wrong and “he” was right. The teacher decided to teach us a very important lesson.

She brought us up to the front of the class and placed Bill on one side of her desk and me on the other. In the middle of her desk was a large, round object. I could clearly see that it was black. She asked my friend what color the object was. “White,” he answered.

I couldn’t believe he said the object was white, when it was obviously black! Another argument started between my classmate and me, this time about the color of the object.

The teacher told me to go and stand where Bill was standing and told him to come and stand where I had been. We changed places, and now she asked me what the color of the object was. I had to answer, “White.”

It was an object with two differently colored sides, and from his viewpoint it was white. Only from my side it was black.


Task 1. Mark the statements True or False. (5 points)

Question №7

The author still remembers what the argument was about.

A. True

B. False

Question №8

The teacher used a square object to teach the boys a lesson.

A. True

B. False


Question №9

The object was black and white.

A. True

B. False

Question №10

The boys were not sure who was right when they had an argument.

A. True

B. False

Question №11

The boys had two arguments in the story.

A. True

B. False

Task 2. Choose the right variants (more than one variants are possible). (3 points)

Question №12

The message of the story is:

A. Sometimes we need to look at the problem from the other person’s view to understand him/her better.

B. When we argue, we cannot understand each other.

C. We learn the best lessons at school.

D. We can easily understand things and stop arguing if somebody shows us a clear picture of the problem.

Question №13

The teacher

A. placed the object in the middle of the classroom.

B. colored the object black and white.

C. brought the boys to the back of the class.

D. asked the boys to change places at her desk.

Question №14

Bill

A. thought the object was black.

B. was the author’s classmate and friend.

C. changed places with his friend at the teacher’s desk.

D. maybe also learnt a good lesson that day.


Section 3. Use of English.

Эта часть теста проверяет знание английского языка как целостной формы. Учащиеся должны продемонстрировать соответствующий уровень владения лексическим материалом и умение оперировать им в условиях множественного выбора. Проверяется также владение грамматическим материалом в рамках программы по английскому языку для 7класса. Задание состоит из 10 предложений с пропусками. Учащимся необходимо вставить слово(а), оперируя пониманием предложения.

На выполнение заданий отводится 10 минут, в которые входит и внесение ответов в бланк ответов. Все ответы записываются в лист ответов.

Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 10.

Task 1. Choose the right variant. (10 points)

Question №15

John is a … driver than Lucy.

A. Good

B. Best

C. Better

D. Gooder

Question №16

Your dog ate my chocolate, … ?

A. Did it

B. Didn’t you

C. Is it

D. Didn’t it

Question №17

Watch out!

A. It’s beautiful!

B. It will start in an hour.

C. It will fall.

D. It is going to fall.

Question №18

He … a new friend today.

A. Met

B. Made

C. Has made

D. Have made

Question №19

Come here. Is … your pictures?

A. This

B. These

C. That

D. Those

Question №20

There aren’t … children in the street.

A. Any

B. Some

C. –

D. A

Question №21

Look, Bob. I’ve got something to … to you.

A. Talk

B. Tell

C. Say

D. Speak

Question №22

I have been calling him all day. I wonder, where …

A. Was he?

B. Is he?

C. He was?

D. He is?

Question №23

Can you give me some money?

A. Why do you need them?

B. No, I don’t.

C. Yes, here they are.

D. What for?

Question №24

Oh, I’m late! I … leave now or I … miss the train.

A. Shall, can

B. Must, shall

C. Must, will

D. Should, will


Section 4. Writing.

Необходимо написать небольшое письмо (80-100 слов). Это творческое задание позволяет участникам продемонстрировать свои коммуникативные навыки. Тема подобрана исходя из интересов данной возрастной аудитории и их программы обучения. По сложности задания соответствуют уровню А2 по шкале Совета Европы.

На выполнение заданий отводится 15 минут, в которые входит и написания эссе в бланк ответов.

Все ответы записываются в лист ответов.

Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 25.

Task 1. write a short essay. (10 points)


Write a letter to a friend in Britain. Tell him/her about your family, school and hobbies. Invite him/her to visit you and say what you are going to do in Russia, in your hometown.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!