Пояснительная записка к диагностической работе по английскому языку
(базовый уровень) для учащихся 5 классов
Диагностическая работа по английскому языку проводится в пятых классах с целью:
проведения мониторинга качества знаний и уровня обученности в параллели;
проверки умений читать связные тексты, сопоставлять и находить в них ответы на поставленные вопросы;
проверки умений распознавать в тексте и употреблять в речи глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного залога: to be в Present Simple.
проверки умений распознавать в письменном тексте изученные лексические единицы; определять обобщающее понятие для группы слов.
Контрольная работа состоит из 5 заданий:
Части | Количество заданий | Количество баллов |
1.2. Чтение | 2 | 10 |
3. Грамматика | 1 | 6 |
4.5.Лексика | 2 | 14 |
ИТОГО | 5 | 30 |
На выполнение работы отводится 40 минут. На аудирование отводится 5 минут. Текст записан с паузами и предъявляется 2 раза.
Критерии оценки
Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов за работу - 30.
«отлично» - 30-27 балла
«хорошо» - 26- 22 баллов
«удовлетворительно» - 21 – 17 баллов
«неудовлетворительно» -
Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 5 классов
Вариант 3. Базовый уровень
Фамилия и имя учащегося: ____________________________________
Part 1.2. Reading
Задание №1: Прочитайте рассказ. Определите, какие из приведенных ниже утверждений 1-5 соответствуют содержанию текста (1-True), а какие не соответствуют (2 - False). Обведите номер верного ответа. |
My Mother’s Birthday.
My name is Kate. My family is a typical Russian family. There are four of us. I have got a mother. Her name is Ann. She is a teacher. She is very kind. Her hobbies are singing and shopping. My mother is fond of reading detective stories.
My father`s name is Peter. He is a driver. He is clever and sporty. My father is fond of fishing. My brother Nick is small. He is only four. He likes playing with his toys.
We are a close and friendly family. We like to spend time and holidays together.
Tomorrow it will be my mother’s birthday. My brother and I will go shopping together with our father. We are going to buy our mum a birthday present. It will be a nice scarf. She would like to have a white one. And we shall buy flowers for her, too.
Tomorrow my brother and I will clean the flat. We won’t be lazy. Father will help us. Then we’ll make our kitchen clean and bright. Tomorrow we will lay the table. We would like our mother to be happy.
1. Kate’s mother is a doctor.
1) True 2) False
2. Kate’s father likes fishing.
1) True 2) False
3. Kate’s brother is six years old.
1) True 2) False
4. The mother’s birthday is tomorrow.
1) True 2) False
5. Kate and her brother are going to buy a scarf for their mum.
1) True 2) False
Задание №2: Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Запишите ответы в пропуски рядом с вопросами. ВНИМАНИЕ! Используйте не более четырёх слов в каждом ответе. НЕ ПИШИ ПОЛНЫЙ ОТВЕТ. |
SAFARI PARKS
A safari park is like a large zoo, where the animals live in natural conditions. There are several safari parks in Britain and they are very popular places for visit. One of the most famous is at Windsor, which is close to London airport.
You can visit some parts of the safari park on foot. Here you can see the animals that are not dangerous: giraffes, zebras, camels and antelopes. The animals walk around as if they were in Africa.
Safari parks also have lions, tigers, leopards and other dangerous animals. They cannot live with the other animals, because they would eat them. They would also eat the visitors, so they have to drive through the parts where these animals live. You must not open the windows and you must not get out of the car.
Safari parks are much better than zoos, because the animals do not live in small cages.
Example: What is a safari park? - like a large zoo
Where is the most famous British safari park? - ____________________________
How can you visit some parts of the safari park? - __________________________
Which dangerous animals can you see in the safari park? - ___________________
Why cannot dangerous animals live with the other animals? - _________________
What must not do when you drive through the parts where these animals live? - _______________________________________
Part 3. Use of English. Grammar
Задание: Вставьте вместо пропусков глаголы am, is, are |
1. My birthday ___in April.
2. My aunt ___very kind.
3. Tom and Bill ___ good friends.
4. My grandpa ___funny.
5. I ___ a sweet tooth.
6. Those girls ___ pretty.
Part 4. 5. Use of English. Vocabulary
Задание №1: Напиши одно обобщающее слово (категорию) для каждой группы слов. |
0) seasons | spring, autumn, summer, winter |
1) | leopard, elephant, bear, cobra |
2) | book, notebook, pencil case, rubber |
3) | street, shop, cinema, supermarket |
4) | pineapple, lemon, orange, banana |
5) | purple, black, yellow, red |
6) | dad, son, mum, daughter |
7) | London, Moscow, Washington D.C., Paris |
Задание №2: Вставьте в предложение пропущенное слово. |
Words: to, There , play, October, good, Russia, Sue
I’m from__________.
We go ______ school on Saturday.
____ is a book on the table.
We______ football every Monday.
Today is the fifth of _______.
We are ______ pupils.
My friend is________.
Ключи (базовый уровень):
Part 1. Listening:
2 (False)
1 (True)
2 (False)
1 (True)
1 (True)
Part 2. Reading:
at Windsor/ close to London airport
on foot
lions, tigers, leopards
they would eat them
open the windows
Part 3. Use of English. Grammar
is
is
are
is
am
are
Part 4. 5. Use of English. Vocabulary
Задание 1:
animals
school subjects
city/town
fruit
colours
family
capitals
Задание 1:
Russia
to
There
play
October
good
Sue