Уроклöн тема | «Öтвужъя кывъяс» (5 класслы коми кывйысь урок). |
Мог: | Велöдан: гöгöрвоöдны кыввуж, кыв артмöдан суффикс, öтвужъя кывъяс терминъяс; велöдны торйöдны öтвужъя кывъяс öти кывлöн формаысь, велöдны артмöдны öтвужъя кывъяс. Сöвмöдан: сöвмöдны сёрнитан да мöвпалан сям правилööн вöдитчöмöн, öта-мöдкöд сёрнитiгöн, выль кывъяс да сёрникузяяс лöсьöдöмöн. Быдтан-велöдан: велöдны пыдди пуктыны öта-мöдöс, пыдди пуктыны чужан кыв. |
Уроклöн тип | Выль тöдöмлунъяс восьтöм. |
Вöдитчан технологияяс | Группöвöй, фронтальнöй |
Коланаторъяс | Мультимедия, урок кежлö презентация, котыръяслы маршрутнöй лист, медшöр терминъяс карточкаяс (öшöдны дöска вылö). |
Планируемöй результатъяс | Предмет серти кужöмлунъяс (предметные | УУД артмöдöм |
| Личностнöй | Регулятивнöй | Коммуникатив нöй | Познавательнöй |
| – тöдны темаяс серти велöдöм терминъяс, налысь вежöртас; – кужны гöгöрвоöдны кыввуж, кыв артмöдан суффиксъяс; – тöдны, кыдзи аддзыны кыввуж да кывдiн, кыв артмöдан, форма артмöдан да кыв вежлалан суффикс. | - бура, мичаа лыддьысьны; - кывны асьсö чужан му, чужан кыв радейтысь мортöн; | - пуктыны уджмог, тöдчöдны тема; - донъявны ассьыс да ёртъясыслысь уджсö; - уджавны ёрткöд öтсöгласöн, öта-мöдсö гöгöрвоöмöн, öта-мöдыслы отсасьöмöн. | гöгöрвоны ёртыслысь сёрнисö, кужны сетны колана вочакыв; - кужны висьтавны ас кежысь лыддьöмтор; - кужны юксьыны аслас мöвпъясöн. | аддзыны, торйöдны текстысь колана юкöн; - вöдитчыны отсöг вылö сетöм текстöн; - туявны да аддзыны öтувъялун, торйöдтöмлун; |
| Урок мунöм. |
Уроклöн этапъяс. | Велöдысьлöн удж | Велöдчысьлöн удж | УУД |
1.Оргмомент. | Бур лун, челядь. Талун ми кутам уджавны котыръясöн. Тöд вылö уськöдас, кыдзи кутам уджавны котыръясын. | | Личностные - принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения Регулятивные- формируем волевую саморегуляцию, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку Коммуникативные – умение вступать в мини-диалог |
2.Урокö пырöдчöм (настрой на учебную деятельность) | Урок заводитчигöн медводз казьтыштам морфология темаысь медшöр терминъяс. Морфема – Кыввуж Суффиксъяс Приставка Кыв вежлалан суффиксъяс | Челядь гöгöрвоöдöны медшöр терминъяс. | К. – планирование учебного сотрудничества, Л.- самоопределение сформировать оценку |
3.Мотивация к учебной деятельности (уроклысь могъяс пуктöм). | Велöдысь гижö дöска вылö уроклысь тема. Юасьö, мый тöдöны челядь тайö тема сертиыс («Корзина идей» приём). Гижö дöска вылö челядьлысь став шуöмторсö, öтвылысь челядькöд пуктö уроклысь могъяс. | «Корзина идей» приём. 1.Медводз быд велöдчысь ачыс гижö, мый тöдö тайö тема сертиыс. 2. велöдчысьяс параöн öта-мöдыскöд бöрйöны колана шуöмторъяс тема серти. 3. Велöдчысьяс группаясын сёрнитöны и шуöны öти помшуöм асланыс группасянь тайö тема сертиыс. | Самоопределение (Л), смыслообразование (Л) Целеполагание (П); Планировнаие учебного сотрудничества с учителем и сверстниками (К). |
4.Актуализация знаний и фиксация затруднения (выль темаысь мытшöдъяс восьтöм). | Тöдмалö тöдöмлунъяслысь тшупöд, кутшöм тырмытöмторъяс эмöсь. - Вайöдöй вöр кывлы öтвужъя кывъяс. (Челядь вермасны вайöдны и кыв вежлалан суффикса кывъяс. Колö и тайöс гöгöрвоöдны. Мыйла ставыслöн эз артмы, мыйла лоисны тырмытöмторъяс? | Вайöдöны «вöр» кыв дорö öтвужъя кывъяс. Вöр, вöрса, вöравны, вöрсявны. Вермасны вайöдны вöрын, вöрысь, вöрлань и с.в. Ог на ставсö тöдöй. | Планирование своих действий в соответствии с поставленной задачей (Р) Фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии (Р) Аргументация своего мнения и позиции в коммуникации (К) Учёт разных мнений (К) |
5.Усвоение новых знаний (стадия осмысления) Приём ТРКМЧП: «Инсерт» (маркировка текста | Котыртö велöдысьяслысь удж выль мытшöд разьöмын. Тшöктö вöчны маршрутнöй листысь 2 удж. Челядькöд вöчöны кывкöртöд удж кузя. | Челядь асшöра вöчöны маршрутнöй листысь 2 удж. Линвистическöй текст (правилö) лыддигмоз торйöдöны колана юöр (информация). V – тöда + - выльтор ! – тайö интереснö ? – ог гöгöрво | Извлечение необходимой информации из текста (П); Использование знаково-символических средств (П.) Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К); Выполнение пробного учебного действия (Р) |
6.Первичнаое закрепление с проговариванием вслух (выль тема гöгöрвоöм) | Тöдмалö челядьлысь выль тема вежöртöм. Медводдза кывкöртöдъяс вöчöм. Вöзйö вöчны маршр. листысь 3 удж. | Уджалöны котыръясöн. Вöчöны 3 удж. Прöверитöны дöска дорын (быд котырысь 1 морт), правилö серти гöгöрвоöдöмöн. | Анализ, синтез, сравнение, обобщение (П) Установление причинно-следствееных связей (П); Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К); Учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К); Осознание ответственности за общее дело (Л). |
7.Первичное закрепление (медводдза тöдöмлунъяс вынсьöдöм). | 4 удж. Сетöм кывъясысь суффиксъяс отсöгöн артмöдны öтвужъя кывъяс (быд группалöн аслас кыв). | Вынсьöдöны тöдöмлунъяс. Асшöра вöчöны 4 удж. | Выполнение действий по алгоритму (П); Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П) Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К); Учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К); |
8. Физминутка | «Кекöнач» ворсöм. Велöдысь лыддьö слайд вылысь кывъяс. Найö кö öтвужъяöсь – челядь киясöн хлопайтöны, абу кö – прöстö лэптöны кыкнан кисö вывлань. | Челядь вöчöны физминутка. | |
9. Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону (Асшöр удж. Эталон серти асьнысö донъялöм) Тест. | Выль тöдöмлунъясöн вöдитчöм вылö удж котыртöм. | Асшöра вöчöны тест (5 удж). Слайд серти прöверитöны асьнысö. | Анализ, синтез, сравнение, обобщение (П) Подведение под понятие (П) Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П) Контроль (Р); Волевая саморегуляция в ситуации затруднения (Р). |
10. Рефлексия (кывкöртöдъяс вöчöм). Приём «Анкета». | Велöдысь вöзйö челядьлы вöчны кывкöртöд асланыс уджлы. | Слайд вылысь видзöдöмöн бöрйöны да висьталöны сёрникузяяс, вöчöны асланыс уджлы кывкöртöд. | Рефлексия способов и условий действий (П); Контроль и оценка процесса результатов деятельности (П); Самооценка на основе критерия успешности (Л); Адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности (Л); Формулирование и аргументация своего мнения, учёт разных мнений (К) Следование в поведении моральным нормам и этическим требованиям (Л). |
11. Гортса удж сетöм. | Велöдысь вöзйö 3 удж гортса удж вылö. Челядьлы колö бöрйыны öтиö, мый воö сьöлöм вылас. | | |