СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Вӧралысьяслӧн важ календарь" внеурочнӧй занятие.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данную разработку можно провести в предметную декаду учащихся 5 класса. На занятии ребята узнают о древнекоми промысловом календаре коми народа.

Просмотр содержимого документа
«"Вӧралысьяслӧн важ календарь" внеурочнӧй занятие.»

Уляшева Татьяна Владимировна,

В.Т.Чисталёв нима

Помӧсдiнса шӧр школаын

коми кыв да литература велӧдысь



5 классын «Öтвужъя кывъяс» тема серти урок кежлö технологическöй карта.


Уроклöн тема

«Öтвужъя кывъяс» (5 класслы коми кывйысь урок).


Мог:

Велöдан: гöгöрвоöдны кыввуж, кыв артмöдан суффикс, öтвужъя кывъяс терминъяс; велöдны торйöдны öтвужъя кывъяс öти кывлöн формаысь, велöдны артмöдны öтвужъя кывъяс.

Сöвмöдан: сöвмöдны сёрнитан да мöвпалан сям правилööн вöдитчöмöн, öта-мöдкöд сёрнитiгöн, выль кывъяс да сёрникузяяс лöсьöдöмöн.

Быдтан-велöдан: велöдны пыдди пуктыны öта-мöдöс, пыдди пуктыны чужан кыв.


Уроклöн тип

Выль тöдöмлунъяс восьтöм.


Вöдитчан технологияяс

Группöвöй, фронтальнöй

Коланаторъяс

Мультимедия, урок кежлö презентация, котыръяслы маршрутнöй лист, медшöр терминъяс карточкаяс (öшöдны дöска вылö).


Планируемöй результатъяс

Предмет серти кужöмлунъяс (предметные

УУД артмöдöм


Личностнöй


Регулятивнöй

Коммуникатив

нöй

Познавательнöй


– тöдны темаяс серти велöдöм терминъяс, налысь вежöртас;

– кужны гöгöрвоöдны кыввуж, кыв артмöдан суффиксъяс;

– тöдны, кыдзи аддзыны кыввуж да кывдiн, кыв артмöдан, форма артмöдан да кыв вежлалан суффикс.


- бура, мичаа лыддьысьны;

- кывны асьсö чужан му, чужан кыв радейтысь мортöн;

- пуктыны уджмог, тöдчöдны тема;

- донъявны ассьыс да ёртъясыслысь уджсö;

- уджавны ёрткöд öтсöгласöн, öта-мöдсö гöгöрвоöмöн, öта-мöдыслы отсасьöмöн.


гöгöрвоны ёртыслысь сёрнисö, кужны сетны колана вочакыв;

- кужны висьтавны ас кежысь лыддьöмтор;

- кужны юксьыны аслас мöвпъясöн.

аддзыны, торйöдны текстысь колана юкöн;

- вöдитчыны отсöг вылö сетöм текстöн;

- туявны да аддзыны öтувъялун, торйöдтöмлун;




Урок мунöм.


Уроклöн этапъяс.


Велöдысьлöн удж


Велöдчысьлöн удж

УУД

1.Оргмомент.

Бур лун, челядь. Талун ми кутам уджавны котыръясöн. Тöд вылö уськöдас, кыдзи кутам уджавны котыръясын.


Личностные - принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения

Регулятивные- формируем волевую саморегуляцию, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку

Коммуникативные – умение вступать в мини-диалог

2.Урокö пырöдчöм (настрой на учебную деятельность)

Урок заводитчигöн медводз казьтыштам морфология темаысь медшöр терминъяс.

Морфема –

Кыввуж

Суффиксъяс

Приставка

Кыв вежлалан суффиксъяс


Челядь гöгöрвоöдöны медшöр терминъяс.

К. – планирование учебного сотрудничества,

Л.- самоопределение сформировать оценку


3.Мотивация к учебной деятельности (уроклысь могъяс пуктöм).

Велöдысь гижö дöска вылö уроклысь тема. Юасьö, мый тöдöны челядь тайö тема сертиыс («Корзина идей» приём). Гижö дöска вылö челядьлысь став шуöмторсö, öтвылысь челядькöд пуктö уроклысь могъяс.


«Корзина идей» приём.

1.Медводз быд велöдчысь ачыс гижö, мый тöдö тайö тема сертиыс.

2. велöдчысьяс параöн öта-мöдыскöд бöрйöны колана шуöмторъяс тема серти.

3. Велöдчысьяс группаясын сёрнитöны и шуöны öти помшуöм асланыс группасянь тайö тема сертиыс.

Самоопределение (Л), смыслообразование (Л)

Целеполагание (П);

Планировнаие учебного сотрудничества с учителем и сверстниками (К).

4.Актуализация знаний и фиксация затруднения (выль темаысь мытшöдъяс восьтöм).

Тöдмалö тöдöмлунъяслысь тшупöд, кутшöм тырмытöмторъяс эмöсь.


- Вайöдöй вöр кывлы öтвужъя кывъяс.

(Челядь вермасны вайöдны и кыв вежлалан суффикса кывъяс. Колö и тайöс гöгöрвоöдны.


Мыйла ставыслöн эз артмы, мыйла лоисны тырмытöмторъяс?

Вайöдöны «вöр» кыв дорö öтвужъя кывъяс.

Вöр, вöрса, вöравны, вöрсявны.


Вермасны вайöдны вöрын, вöрысь, вöрлань и с.в.


Ог на ставсö тöдöй.

Планирование своих действий в соответствии с поставленной задачей (Р)

Фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии (Р)

Аргументация своего мнения и позиции в коммуникации (К)

Учёт разных мнений (К)

5.Усвоение новых знаний (стадия осмысления)


Приём ТРКМЧП:

«Инсерт» (маркировка текста

Котыртö велöдысьяслысь удж выль мытшöд разьöмын.

Тшöктö вöчны маршрутнöй листысь 2 удж.


Челядькöд вöчöны кывкöртöд удж кузя.


Челядь асшöра вöчöны маршрутнöй листысь 2 удж.

Линвистическöй текст (правилö) лыддигмоз торйöдöны колана юöр (информация).

V – тöда

+ - выльтор

! – тайö интереснö

? – ог гöгöрво

Извлечение необходимой информации из текста (П);

Использование знаково-символических средств (П.)

Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К);

Выполнение пробного учебного действия (Р)


6.Первичнаое закрепление с проговариванием вслух (выль тема гöгöрвоöм)

Тöдмалö челядьлысь выль тема вежöртöм. Медводдза кывкöртöдъяс вöчöм.


Вöзйö вöчны маршр. листысь 3 удж.

Уджалöны котыръясöн. Вöчöны 3 удж. Прöверитöны дöска дорын (быд котырысь 1 морт), правилö серти гöгöрвоöдöмöн.


Анализ, синтез, сравнение, обобщение (П)

Установление причинно-следствееных связей (П);

Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К);

Учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К);

Осознание ответственности за общее дело (Л).


7.Первичное закрепление (медводдза тöдöмлунъяс вынсьöдöм).

4 удж. Сетöм кывъясысь суффиксъяс отсöгöн артмöдны öтвужъя кывъяс (быд группалöн аслас кыв).


Вынсьöдöны тöдöмлунъяс. Асшöра вöчöны 4 удж.

Выполнение действий по алгоритму (П);

Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П)

Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (К);

Учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К);


8. Физминутка

«Кекöнач» ворсöм.

Велöдысь лыддьö слайд вылысь кывъяс. Найö кö öтвужъяöсь – челядь киясöн хлопайтöны, абу кö – прöстö лэптöны кыкнан кисö вывлань.

Челядь вöчöны физминутка.


9. Самостоятельная работа

с самопроверкой по эталону (Асшöр удж. Эталон серти асьнысö донъялöм)

Тест.


Выль тöдöмлунъясöн вöдитчöм вылö удж котыртöм.

Асшöра вöчöны тест (5 удж).

Слайд серти прöверитöны асьнысö.

Анализ, синтез, сравнение, обобщение (П)

Подведение под понятие (П)

Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П)

Контроль (Р);

Волевая саморегуляция в ситуации затруднения (Р).

10. Рефлексия (кывкöртöдъяс вöчöм). Приём «Анкета».

Велöдысь вöзйö челядьлы вöчны кывкöртöд асланыс уджлы.

Слайд вылысь видзöдöмöн бöрйöны да висьталöны сёрникузяяс, вöчöны асланыс уджлы кывкöртöд.

Рефлексия способов и условий действий (П);

Контроль и оценка процесса результатов деятельности (П);

Самооценка на основе критерия успешности (Л);

Адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности (Л);

Формулирование и аргументация своего мнения, учёт разных мнений (К)

Следование в поведении моральным нормам и этическим требованиям (Л).

11. Гортса удж сетöм.

Велöдысь вöзйö 3 удж гортса удж вылö. Челядьлы колö бöрйыны öтиö, мый воö сьöлöм вылас.

































Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!