СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок литературного чтения на родном(крымскотатарском) языке Тема : Н.Аметова «Шемсие» («Зонт»). Н Черкез Али «Басни» Зейтулла Албатлы «Яз». («Лето»). С.Вапиев «Турналар». ( «Журавли»)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок литературного чтения на родном(крымскотатарском) языке Тема : Н.Аметова «Шемсие» («Зонт»). Н Черкез Али «Басни» Зейтулла Албатлы «Яз». («Лето»). С.Вапиев «Турналар». ( «Журавли»)»

Класс :4-А

Дата:14.10.22

Прдмет: Литературное чтение на родном языке (крымскотатарском)


Тема: Н.Аметова «Шемсие» («Зонт»). Н Черкез Али «Басни» Зейтулла Албатлы «Яз». («Лето»). С.Вапиев «Турналар». ( «Журавли»)


Планируемые результаты:

Метапредметные:

познавательные

-учить извлекать необходимую информацию из электронных ресурсов при

выполнении заданий;

-закреплять знания о литературоведческих понятиях;

-упражнять в работе с произведением;

-приобщать к литературной классике;

-коммуникативные

-развивать умение учитывать позицию собеседника;

-продолжить формирование умения слушать и вступать в диалог;

-привлекать к участию в коллективном обсуждении проблемы;

регулятивные

-учить высказывать собственную точку зрения;

-совершать действия сравнительного анализа;

-осуществлять контроль результатов деятельности;

-упражнять в самоконтроле;

личностные

-развивать воображение, речь, внимание, упражняться в пересказывании

текста, совершенствовать навык анализа текста.

Тип урока: урок изучение нового материала.

Формы работы: коллективная, индивидуальная, работа с текстом

Методы: наглядный, поисковый

Оборудование: учебник, картинки об осени, презентация к уроку,

аудиозапись «Шум дождя».

Дерснинъ кетишаты:

1. Тешкилий къысым.

Селямлашув.

Дерске азырлыкъны тешкерюв.

Чанъ сесини эшиттик, дерсимизни башладыкъ.

Къулакъларымызнен динълеймиз,

Козьлеримизнен бакъамыз,

Эр шейни акъылымызда тутамыз,

Бир дакъкъаны да джоймаймыз.

Фонетик мушгъулиет

АР-АР-АР – сепетте алмалар бар.

АН-АН-АН – ахырда юре сычан.

Аш-АШ-АШ – анам пишире татар аш.

АЗ-АЗ-АЗ – энди окъуйыкъ бираз.

2. Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макъсадларыны къоюв.

Дерснинъ башында музыка янъгъырай. Талебелер слайдларда берильген

ресимлерден музыкагъа келишкен ресимни тапалар. Не ичюн айны бу

ресимни сечип алгъанларыны анълаталар.

Ресим «Кузь» боюнджа суаллер:

-Бу ресим сизде насыл дуйгъулар уята?

-Кузь акъкъында нелер айта билесинъиз?

-Кузьде ава насыл олгъаныны айтып беринъиз.

- Балалар, биз насыл мевзу боюнджа чалышамыз?

- Бу мевзуны огренип, насыл эсерлернен таныш олдыкъ?

- Къайсы бир эсерни сиз бегендинъиз? Не ичюн?

- Тапмаджаны тапынъыз.

Къалпагъы бар – башы ёкъ.

Аягъы бар – папучы ёкъ. Бу не? (Шемсие)

- Догъру шемсие. Я шемсиенинъ бугуньки дерсимизге насыл алякъасы бар?

- Мына бугунь биз «Шемсие» адлы икяенен таныш оладжакъмыз. Бу икяени

Н.Аметова язды. Н.Аметованынъ даа насыл эсерлеринен таныш олгъан эдик?

3. Дерс мевзу узеринде иш.

Икяени оджа ве яхшы сербест окъугъан талебелер окъуйлар.

Икяенинъ мундериджеси боюнджа иш.

- Балалар, икяени бегендинъизми?

- Диляра насыл къызчыкъ?

- Дилярагъа къартбабасы не багъышлады?

- Диляра бахшышны кимлерге корсетти?

- Достлары о бахшышны бегендилерми?

- Сонъра нелер олгъаныны икяеден окъуйджакъмыз.

«Диляра ёлгъа чыкъкъан сонъ, къартбабасынынъ огютини унутты. …»

- Балалар ба парчада Диляра акъкъында бир шейлер айтынъыз.

- Къызчыкънынъ козьлеринден не ичюн яшлар акъа эди?

4. Раатлыкъ дакъкъасы

(музыка янъгъырай, сёзлер экранда пейда ола)

Биз ишледик, болдурдыкъ,

Еримизден турдыкъ,

Къолларымызны огге узатамыз,

Сонъ тёпеге котеремиз.

Сонъ сагъгъа, сонъ солгъа,

Тёгерек айландырамыз.

5. Икяеде расткельген муреккеп сёзлерни окъумагъа азырланув.

са-быр-сыз-лыкъ-нен

къа-ран-лыкъ-лан-ды

ын-джы-та-джа-гъы

къы-рыл-гъа-ны-ны

6. Лугъат иш.

огют – наставление

майышмакъ – гнуться

бунарланмакъ – покрываться пеленой

бир дефа – однажды

эслемек – замечать

ийип чыкъты – потекла слеза

пешман этмек - сожалеть

7. Метин боюнджа план тизюв.

- Балалар икяенинъ мундериджесининъ хатырланъыз ве план тизмеге

азырланынъыз.

План:

1.Къартбаба Диляра торунына шемсие багъышлады.

2.Диляра кузьни беклей.

3.Диляра къартбабасынынъ сёзюни динълемей.

4.Диляранынъ шемсиеси къырылды.

5.Къартбаба Диляраны мектептен къаршылай.

Балалар план боюнджа метинни икяе этелер.

Чифт оларакъ иш

- Балалар, чифт оларакъ чалышмагъа азырланынъыз. Шимди сиз сёз

бирикмелеринен икяенинъ мундериджесини икяе этеджексинъиз.

- Къартбаба багъышлады, къызчыкъ бекледи, ягъмур ягъды, ель эсти,

шемсиени алды, шемсие къырылды,къызчыкъ агълады, шемсиени сакълады,

ягъмур ягъды, къартбаба къаршылады

8. Аудирлев

- Къартбаба торунына не кетирди?

- Диляранынъ достлары шемсиени корип, не дедилер?

- Къартбабасы къызчыкъкъа нени тенбиледи?

- Ель шемсиени не япты?

- Диляра неге пешман эте эди?

9. Пекитюв

- Бугунь насыл метиннен таныш олдыкъ?

- Аталар сёзлернинъ къайсы бири икяенинъэсас фикрине якъын?

✓ Буюкнинъ сёзюни тутмасанъ, буюк ёлгъа чыкъамазсынъ

✓ Сонъки пешман башкъа душман.

10.Дерснинъ умумийлештирюв ве нетиджелев

- Икяени бегендинъизми?

- Бу икяе не акъкъында?

11.Эв вазифе берюв.

- «Шемсие» икяесини дерсте тизильген план боюнджа икяе этинъиз. С.Вапиев «Турналар»(эзберлев)


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!