1. Мотивационно-побудительный Приветствие | Stand in a circle, Stand with me. Sit in a circle, One, two, three. Приветствие главного героя, исполнение песни. Let’s sing a song “Hello”. Hello, hello, It’s a lovely day. Welcome to the park, Come in and play! | Включаются в игровую ситуацию. Занимают свои места. Приветствие. |
2. Организационно-поисковый а) Актуализация знаний. б) Ознакомление с новым материалом урока (На данном этапе занятия применяется технология продуктивного чтения-слушания) | What’s in my basket, Come and see, What’s in my basket, One, two, three. Игры: «Эхо», «Верю – не верю», «Что пропало?» Цель: Повторение слов раздела. Исполнение изученных песен: « Up in a tree » Apples and oranges, up in a tree. Some are for you and some are for me. Cherries and pears, up in a tree. Some are for you and some are for me. «Sandwiches» Sandwiches are yummy! Sandwiches are great! Let’s put our sandwiches on a paper plate! Tomatoes are yummy! Tomatoes are great! Let’s put our tomatoes on a paper plate! Eggs are yummy! Eggs are great! Let’s put our eggs on a paper plate! «Let’s have a picnic!» Let’s have a picnic! Yummy, yum! Let’s have a picnic! In the sun! Let’s have a picnic! Yummy, yum! Let’s have a picnic! In the sun! Yes, I like sandwiches, Yummy, yum! Yes, I like sandwiches, Yummy, yum! Yes, I like sandwiches, Yummy, yum! Let’s have a picnic! In the sun! Come on everyone, one two three, It’s a story time for you and me! Беседа по иллюстрации (этап работы до чтения-слушания): Who can you see in the picture? Are Billy, Molly, Kenny and Benny happy? What are they doing? Рассмотрите иллюстрации, о чем будет наша история? Заучивание фраз: It’s a lovely day! It’s a pear/ cherry…! Can’t you see? Not very well! L isten to the story and look at the pictures. Help me to tell the story, please! (этап работы во время чтения-слушания) Осуществляется повторное слушание истории по иллюстрациям, учитель предлагает закончить высказывания. Let’s act a story! We are actors! (этап работы после чтения-слушания). Let’s watch the story! | Включаются в игровую ситуацию Исполняют изученные песни Отвечают на вопросы учителя Слушают историю с опорой на иллюстрации. Смотрят видеосюжет Заканчивают высказывания учителя. Обыгрывают диалоги. |