СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к урока "Семья и семейные ценности" для 10 класса ( английский язык0

Нажмите, чтобы узнать подробности

Даная презентация предназначена для проведения урока в 10 классе по учебнику М.З.Биболетовой по теме "Семья". Н а слайдах текст для чтения на время, слова и выражения по теме.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к урока "Семья и семейные ценности" для 10 класса ( английский язык0»

Family and teenagers

Family and teenagers

  Тип урока: комбинированный по теме «Семья и подростки ».  Цели урока: Обучающие: обобщить знания лексики по теме; тренировать навыки аудирования, умения высказывать свое мнение по теме ; развивать навыки монологической и диалогической речи ;  активизировать в речи лексический и грамматический запас, расширить знаний о стране изучаемого языка.  Развивающие: развитие критического мышления, развитие творческих способностей, расширение кругозора, развитие памяти и сообразительности.  Воспитательные:   воспитание и уважение к родителям и семье; пробудить интерес к изучению иностранного языка; формирование познавательной активности учащихся. создание условий для формирования способности к критическому мышлению, формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи в группе.

Тип урока: комбинированный по теме «Семья и подростки ». Цели урока:

  • Обучающие: обобщить знания лексики по теме; тренировать навыки аудирования, умения высказывать свое мнение по теме ; развивать навыки монологической и диалогической речи ; активизировать в речи лексический и грамматический запас, расширить знаний о стране изучаемого языка.
  • Развивающие: развитие критического мышления, развитие творческих способностей, расширение кругозора, развитие памяти и сообразительности.
  • Воспитательные:   воспитание и уважение к родителям и семье; пробудить интерес к изучению иностранного языка; формирование познавательной активности учащихся. создание условий для формирования способности к критическому мышлению, формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи в группе.
II.  Фонетическая зарядка  Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it. Most apple trees come from seeds that are planted. Sometimes an apple tree grows from a seed that falls to the ground. The wind blows leaves over the seed. The wind blows soil over the seed. All winter the seed lies under the leaves and the soil. All winter the seed lies under the ice and snow and is pushed into the ground. Spring comes. Rain falls. The sun comes out and warms the earth. The seed begins to grow. At first the young plant does not look like a tree. The tree is very small. It is only a stem with two leaves. It has no apples on it. A tree must grow up before it has apples on it. Each year the tree grows. It grows tall. In seven years it is so tall that you can stand under its branches. In the spring there are blossoms on the tree. Spring is apple-blossom time. We cannot see the roots. They are under the ground. Some of the roots are large. Some of them are as small as hairs. The roots grow like bran­ches under the ground. A tree could not live without roots. Roots hold the trunk in the ground. Roots keep the tree from falling when the wind blows. Roots do something more. They take water from the ground.

II. Фонетическая зарядка Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

  • Most apple trees come from seeds that are planted. Sometimes an apple tree grows from a seed that falls to the ground. The wind blows leaves over the seed. The wind blows soil over the seed. All winter the seed lies under the leaves and the soil. All winter the seed lies under the ice and snow and is pushed into the ground. Spring comes. Rain falls. The sun comes out and warms the earth. The seed begins to grow. At first the young plant does not look like a tree. The tree is very small. It is only a stem with two leaves. It has no apples on it. A tree must grow up before it has apples on it. Each year the tree grows. It grows tall. In seven years it is so tall that you can stand under its branches. In the spring there are blossoms on the tree. Spring is apple-blossom time.
  • We cannot see the roots. They are under the ground. Some of the roots are large. Some of them are as small as hairs. The roots grow like bran­ches under the ground. A tree could not live without roots. Roots hold the trunk in the ground. Roots keep the tree from falling when the wind blows. Roots do something more. They take water from the ground.
2.Речевая зарядка. Составьте словосочетания embarrassing, generation, relatives, siblings, moments, dear, to speak about,

2.Речевая зарядка. Составьте словосочетания

embarrassing, generation, relatives, siblings, moments, dear, to speak about,

3.Проверка домашнего задания СТР.65 УПР.40

3.Проверка домашнего задания

  • СТР.65 УПР.40
ФИЗМИНУТКА As I know you like to do exercises and recite poems. Look at me and listen to the new poem. Up , down , up , down , (Поднимаем руки вверх и вниз.) Which is the way ( Разводим руки в стороны .) to London town? Where ? Where ? (Поворачиваемся в стороны.) Up in the air , (Смотрим no сторонам.) Close your eyes — ( Закрываем глаза .) And you are there! ( Открываем глаза .)

ФИЗМИНУТКА

  • As I know you like to do exercises and recite poems. Look at me and listen to the new poem.
  • Up , down , up , down , (Поднимаем руки вверх и вниз.) Which is the way ( Разводим руки в стороны .) to London town? Where ? Where ? (Поворачиваемся в стороны.) Up in the air , (Смотрим no сторонам.) Close your eyes — ( Закрываем глаза .) And you are there! ( Открываем глаза .)
Развитие навыков аудирования Ex.38 . Р.64 Jonny: his mum comments on how he looks... Caroline: she advises her parents on clothing; parents call her brother

Развитие навыков аудирования Ex.38 . Р.64

  • Jonny: his mum comments on how he looks...
  • Caroline: she advises her parents on clothing; parents call her brother "darling"
  • Perri: his dad falls asleep when someone is talking to him; his mum shows his baby photographs where he is naked
  • Rose-Marie: jokes; teenagers comment on their parents' fashion sense
  • David: his dad likes to talk to everybody when they are walking in town; his mum usually asks him about his girlfriends, especially when he is talking on the phone

Домашнее задание Стр.67 упр.51

Домашнее задание

  • Стр.67 упр.51


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!