2. Презентация материала – Дни недели - проходит через отработку имеющихся знаний и отработки слов. Good work! Thank you.Now we are going to repeat the days of the week. Look at your SB,ex.3,then listen and repeat. (1 min) Nice,now,Grisha,tell me please,what is it “Monday?”(Tuesday?) What is your favourite day of the week?....(1 min) Физкультминутка с введением новых лексем Days of the week OK,so,now ,if you know days of the week,it is time to relax and play a game. Look at this class,here you can see a lot of lists of paper with days of the week. They are different colours; red(1 row),yellow (2 row)and green(3 row).Please stand up and try to find all these pieces of paper and then try to match them?Do you understand the task?OK ready,go…!!(2 min) | Выполняют задания,слушают и повторяют | использовать имеющиеся знания для решения учебных задач. | выполняют задание на отработку навыков владения соответствующих ЛГ единиц | уметь применять лексические формы в речи | самостоятельно осуществляют самоконтроль и взаимоконтроль исправляют возможные ошибки | осуществлять навыки самоконтроля и самокоррекции (выделять отличия от эталона) |
Good job,thank you!Thank you,sit down,please. Dear students, now look please at your SB on page 27 Ex.4 What can you see there? Is it a timetable?a notice? An information? Yes,this is an information in the form of notices. Some of the are from students,others are from teachers.Let’s try to read some of them. Katya,start with #1 please…..What does it mean…history?How can we translate the word …..dictionary?(5 min) Ok,thank you,now please look carefully at these notices again and name me: -6 school subjects: -6 school objects: -5 days of the week: (2 min) | читают тексты объявлений с выявлением основных деталей. | использовать имеющиеся знания для решения учебных задач. | выполняют задание на отработку навыков владения соответствующей лексики отбирают лексический материал | | самостоятельно осуществляют самоконтроль и взаимоконтроль исправляют возможные ошибки следят за правильностью своих ответов и ответов других учащихся. совместно контролируют правильность выполнения задания. | оценивать результаты работы, вносить дополнения и коррективы. |
5.Введение новой грамматической структуры Now it’s time to study Grammar.Please,look at me and the monitor. Today we try to speak about two articles: A\AN ( 1 min) Remember please,that we use A when we the word starts with a CONSONANT(n,p,t,d) What does it mean CONSONANTS? Yeah,right,and AN we use when the word starts with a VOWEL(e,a,u,o) How can we translate the word VOWEL? Have you got any questions?Ok,so,please look at your SB at page 27 Ex. 7 and try to complete this task using A\AN one by one. Ivan ,start please. 1….2….3…. (2 min) Nice, good work.Now please look at me and try to answer my question: What’s this? It’s a….( …) Ok what’s this now…..?It’s a …. Thank you,no I need one student,please close your eyes,I show this object for everyone but not for you and you need to guess what is it …by answering my questions,OK? Our class will help us…YES/NO(3 min) | Выполняют задания в группах согласно установке. | Использовать имеющиеся знания для решения учебных задач. | Применяют лексико-грамматические навыки в речи | - уметь применять лексические и грамматические формы в письменной речи – учитывать позицию партнера при работе в группах | – самостоятельно осуществляют самоконтроль и взаимоконтроль – исправляют возможные ошибки | – оценивать результаты работы, вносить дополнения и коррективы |