СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

My Hero! The woman who lived in the tree.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Кружковая работа на тему: My Hero! The woman who lived in the tree.

Просмотр содержимого документа
«My Hero! The woman who lived in the tree.»

За пределами урока.

Кружковая работа.



“Если вы умеете обучать подростков, то вы сможете научить любого”.

Майкл Гриндер




Обучать подростков - это интересная и сложная задача.

Подростки должны быть сильно заинтересованы, чтобы однажды начать изучать английский язык. Работая с подростками, учитель может лицом к лицу столкнуться с такими трудностями как: дисциплина, поведение, нарушающее порядок, провокационное поведение. Особая проблема- это нежелание выполнять домашнее задание, заданное учителем.

Корень этих проблем часто лежит в том, что подростки собираются через какой-то период значительно изменить свою жизнь.

Ключ такой сложной задачи в переходном периоде от детского к подростковому возрасту - это борьба подростка, чтобы стать личностью. Это процесс, который требует индивидуального подхода к ним. Результат этого процесса в том, что подростки могут почувствовать, как угрозу, так и огромное впечатление эмоций.

Они часто пытаются компенсировать чувство угрозы очень грубым поведением.

Но в основном студенты могут поговорить, обсудить и вести себя на равных с другими членами их группы.

Способность разобраться в вышеизложенных проблемах поможет нам понять лучше комплекс ситуаций наших студентов. Тем не менее, такое проникновение в суть, не ведет автоматически к успеху обучения.

Нам необходимо реагировать на такие сложные задачи профессиональным образом.

И для этого нам необходимо:

1. Выбрать содержимое и организовать обучение студентов, следуя их психологических требований.

2. Создать положительную атмосферу обучения

3. Принимать во внимание трудности, с которыми придется столкнуться при обучении студентов.

Учебник “ English in Mind” написан таким образом, что принимает во внимание все эти проблемы. Это значительно влияет на выбор текстов, иллюстрации и дизайн, структуру уроков, типы упражнений, при которых обучение студентов навыкам очень облегчены и расширены.

Это и явилось причиной, почему я работаю с данным учебником “за пределами урока”.

“За пределами урока” – кружковая работа по английскому языку.


Тема: “ My Hero! The woman who lived in the tree.”


Цель: Вовлечение учащихся в проблему окружающей среды, пополнение словарного запаса и грамматики, связанной с данной темой, введение и изучение фразовых глаголов.


Задачи: Расширить знания учащихся в области географии и в решении проблемы окружающей среды.


Оборудование: Иллюстрации, картинки по данной тематике, карточки для работы с текстом, магнитофон, диски.


Ход урока:




I. Preliminaries:


1.Organization moment:


Good afternoon, students. I’m glad to see you. Let’s start our lesson.

What day is it today? What date is it today?

What is the weather like today?


2.Phonetic exercise:

So, that’s all with it and now let’s have the phonetic exercises (train the sounds, phrases, word combinations and proverbs).



As you see our theme today is: ”My hero! The woman who lived in the tree.



Aims: We will train the lexis which are connected with this theme, we will work with the text, we will check your home task, but before it, look at the blackboard and read this epigraph.




Ask not what your country can do for you,

Ask what you can do for your country.

John Kennedy




Who was John Kennedy? Translate this epigraph.


3. Soon we will talk what we do for our country but now let’s work with new lexis which are connected with this text.


II. Main stage:


1. Introduce the new words which are connected with the text.


2. Look at the title of the text. Why do you think the woman is in the tree? Read the text quickly to check your ideas.


The woman who lived in the tree.


Julia Hill, an American woman, was born in 1974. She was 23 years old when she discovered that a company wanted to cut down part of a forest in California. In the forest there were lots of redwood trees. One of the trees was 70 meters tall and 1000 years old.

Julia wasn’t happy about this. She traveled to California and climbed up the tree. “If I sit in the tree,” she said, “the company can’t cut it down”. At the beginning, Julia planned to stay in the tree for two weeks. She lived in a small tree-house and her friends were very helpful- they cooked food for her every day. She used her mobile phone to talk to her family and to news reporters. She stayed in the tree day and night.

Environmental organization supported her, but other people weren’t on her side and they tried to stop her. The company used a helicopter that stayed near her tree- house for a long time. The helicopter was very noisy and there was a lot of wind. Julia didn’t like it, but she stayed in the tree. In the end, she was successful. The company agreed not to cut down the redwood. Finally, after two years and eight days in the tree, Julia Hill climbed down and walked on the ground again. She and her friends were very happy.


3.Answer the questions:


  1. What do you know about the tree?

  2. How long was Julia up the tree?

  3. Who cooked her food for her?

  4. How did she talk to people when she was in the tree?

  5. Who tried to stop her? How?


4. Think back the text about Julia Hill.


Can you match the numbers a-e with the definitions 1-5?


  1. The age of one of the redwood trees a 23

  2. The number of days Julia stayed in the tree b 70

  3. The size (in meters) of Julia’s tree c 1,000

  4. Julia’s age when she learned about the plans for the forest d 2

  5. The number of weeks Julia planned to stay in the tree e 738




5. Let’s train the grammar, connected with this material.



Past simple: be


Underline the correct words.


  1. There was/were some interesting programmes on TV yesterday.

  2. The fruit was/were in a bowl on the table

  3. Our exams were very difficult, so we were/weren’t very happy.

  4. You were/ Were you in the library yesterday?

  5. One of my brothers was/were in Germany last year.

  6. We enjoyed the meal last night. The food was/wasn’t very nice.

  7. Was/ Were they on holiday in Greece?

  8. Where was/were Richard last night?



  1. Find in the text verbs in Past simple.


  1. Now read the text again and listen. How do you say the underlined words in your language?


  1. …a company wanted to cut down part of a forest

  2. Environmental organizations

  3. The helicopter was very noisy and there was a lot of wind.

  4. The company agreed not to cut down the redwood.



III. Conclusion:


  1. Results ( marks)

  2. Home-task: ex.2(b) p. 28 (W.B.)

Retell the text



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!