СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока в 6 классе на тему "Let's cook". Модуль 9с

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: способствовать развитию всех видов речевой деятельности по теме «Приготовление пищи».

Задачи:

Обучающие:

- повторение ранее изученных лексических единиц по теме «Еда» и введение новых, обозначающих приготовление пищи;

- активизация навыков говорения;

- освоение в речи новой лексики.

Развивающие:

- развитие умений понимать на слух необходимую информацию.

Воспитательные:

-  воспитывать культуру питания, как составляющую здорового образа жизни;

- воспитывать уважение к традициям национальной кухни, как части культуры разных стран мира.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока в 6 классе на тему "Let's cook". Модуль 9с»

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА


«
Lets cook»


Сазонова Любовь Николаевна

МОБУ СОШ с. Ишпарсово

Учитель

Английский и немецкий язык

6 класс

Модуль 9. Еда и напитки. Номер урока в модуле – 5.

Module 9c “Let’s cook”

Spotlight 6, Е.Ю. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс


  1. Цель и задачи урока

Цель: способствовать развитию всех видов речевой деятельности по теме «Приготовление пищи».

Задачи:

Обучающие:

- повторение ранее изученных лексических единиц по теме «Еда» и введение новых, обозначающих приготовление пищи;

- активизация навыков говорения;

- освоение в речи новой лексики.

Развивающие:

- развитие умений понимать на слух необходимую информацию.

Воспитательные:

- воспитывать культуру питания, как составляющую здорового образа жизни;

- воспитывать уважение к традициям национальной кухни, как части культуры разных стран мира.

  1. Тип урока: комбинированный с использованием ЭОР.

  2. Формы работы учащихся: индивидуальная, групповая, фронтальная.

  3. Необходимое техническое оборудование: доступ в интернет, ЭОР, компьютер, презентация, проектор, раздаточный материал, наглядный материал.

  4. Предварительная подготовка: подготовить весь необходимый раздаточный и наглядный материал, на доске повесить плакат с изображением праздничного стола.




СТРУКТУРА И ХОД УРОКА


Этап урока

Название используемых ЭОР

(с указанием порядкового номера из таблицы 2)

Деятельность учителя

(с указанием действий с ЭОР, например, демонстрация)

Деятельность ученика

Время

(в мин.)


1

2

3

5

6

7

I. Вводный этап.

Организационный момент и приветствие


Good morning!







I am glad to see you. Sit down, please.

Let’s start today’s lesson.


Фронтальный опрос

What date is it today?

 What day of the week is it today?

Who is on duty today?

Who is absent today?

What’s the weather like today?

Good morning!

Good morning!

Good morning to you!

Good morning!

Good morning!

We are glad to see you!






Today is the 9th of April.

Today is Friday.

I’m on duty today.

Ivan is absent today.

The weather is fine. It’s sunny and warm.

1 мин









Целеполагание и тема урока

learningapps.org

1

Hitmo 7




Презентация PowerPoint

12


YouTube

5









Презентация PowerPoint

12


I want you to complete the crossword puzzle to guess the theme of the lesson.

Звучит фоновая музыка


So, what’s the theme of the lesson?


Yes, you are right! The theme of the lesson is “Food & drinks” (Слайд 1).


And now let’s watch the video and try to guess what’s going on



So, what’s going on?



And what do we need to make a dish? For example, what do we need to make a cake?


Yes, you are right!

So, the aim of the lesson is to learn to make up a recipe (Слайд 2).


How can we do it?


Обучающиеся разгадывают кроссворд.



Food and drinks.





Просматривают видеофрагмент.




The cat is making some dishes.



We need a recipe.







We can to it using: new words and phrases

6 мин

II. Основной этап.

Актуализация знаний.

Метод «Мозговой штурм»


OK, name please as many words as you can that means “Food”.


Very good!

Ответы учеников

1 мин

Развитие навыков говорения





Презентация PowerPoint

12


I’d like to know what your favourite food is.




Look at the screen. Tell me, what do you like to eat? Use the model

(Слайд 3).



OK. And now, I’d like to know, what do you don’t like?

Вопрос-ответ «Цепочка»

Ученики задают и отвечают на вопрос.

У 1 У2 У3


I like…. Mmmm, it’s yummy. What’s your favourite food?



Вопрос-ответ «Цепочка»

Ученики задают и отвечают на вопрос.

У 1 У2 У3

I dont likeEgh, it’s yuk. What don’t you like?

4 мин

Активизация изученной ранее лексики






learningapps.org 2


Hitmo 8

In order, to make the next task we need to revise all words that you have learned. So, I wonder, how well do you know the words that mean “Food”?

Let’s do the task.


Звучит фоновая музыка





Выполняют задание

5 мин

Закрепление материала

learningapps.org

3


Hitmo 9


I see, you know the words very well. And now, let’s list them under the headings


Звучит фоновая музыка

Выполняют задание

5 мин

Введение и отработка новых лексических единиц

Презентация PowerPoint

12





learningapps.org

4



Hitmo 10


It’s time to learn new words. Look at the screen. Repeat after me

(Слайды 4-5).


Well done!


Now, let’s see how well do remember these words. Do the next task. Fill the gaps.



Звучит фоновая музыка

Ученики повторяют за учителем новые слова

Работают со слайдами.




Заполняют пропуски в предложениях

5 мин

Физкультминутка

Презентация PowerPoint

12


It’s time to have a rest. Look at me and do it like me.


Учитель называет слова, относящиеся по теме «Приготовление пищи» такие как, boil, mix, grape, add и т.д., и изображает их.


После отработки, все движения выполняются под музыку, однако учитель называет только слова, а обучающиеся изображают его.

Слайд 6.




Ученики повторяют слова за учителем и выполняют упражнение.





Танцуют под музыку. Выполняют команды учителя

2 мин

Закрепление изученной лексики

Раздаточный материал

Групповая работа








LightAudio 11





Презентация PowerPoint

12








Презентация PowerPoint

12

I have the next task for you.

You’ve got a dish. You should make it. But before you make the dish, you have to make up a recipe. Take your sheets.

There you can see the list of the ingredients. Choose only those ingredients that you need for your dish.

You have 1 min for this task.


Звучит фоновая музыка



Are you ready?


OK, let’s check up your answers. Say as in example (Слайд 7).

Answer my question, please. What will you do with all those ingredients in your list? Will you them boil or cut?

So, I suggest you watch a video and circle only those verbs that you need.

Are you ready?


OK, let’s check up your answers. Say as in example (Слайд 7).

Обучающиеся работают в группах. Выбирают из списка ингредиентов, только те, которые необходимы для приготовления блюда.









Yes, we are.


For our dish we need….


Обучающиеся выполняют задание в своих раздаточных материалах




Yes, we are.


We will…


5 мин

Проектная деятельность

Раздаточный материал






Hitmo 9

Kids, I have a good news for you!

You are ready to make up a recipe.

Take your sheets and make up a recipe using your table with all information that you get during the lesson.


Звучит фоновая музыка

Ученики выполняют и защищают свои проекты.

5 мин

III этап.

Завершающий этап.

Рефлексия.

Подведение итогов урока



Very good! And now let’s set the table.

Oh, our table is so beautiful! But, there is something wrong with the table.


We have starters, main course, drinks.

What is missing?


Yes, there isn’t any cake! But don’t worry, I have one for you. But this cake is boring. Let’s decorate it!


On your tables you have pictures of fruit and vegetable. If you can make up a recipe, stick a fruit. If you can’t make up a recipe, stick a vegetable.

Крепят свои проекты на импровизированный стол.



Desserts







Выполняют задание учителя.

4 мин

Домашнее задание

Выставление оценок


Your homework is Ex. 5 p.90

Make your own recipe. List the instructions in the correct order.


Guys, you’ve worked hard today. I’m very glad with your job.

And your marks are….


The lesson is over. Have a nice day. Good bye!









Good bye!

2 мин

Приложение 1.





Приложение к плану-конспекту урока


«Lets cook»


ПЕРЕЧЕНЬ ИСПОЛЬЗУЕМЫХ ЭОР НА ДАННОМ УРОКЕ


Название ресурса

Тип, вид ресурса

Форма предъявления информации (иллюстрация, презентация, видеофрагментытест, модель и т.д.)

Гиперссылка на ресурс, обеспечивающий доступ к ЭОР

learningapps.org

Текстографический

Кроссворд

https://learningapps.org/19083727

learningapps.org

Текстографический

«Найди пару»

Соотнести картинки со словами

https://learningapps.org/19093090

learningapps.org

Текстографический

«Классификация»Распределить слова по категориям

https://learningapps.org/19093390

learningapps.org

Текстографический

Вставить пропущенное слово

https://learningapps.org/19106482

YouTube

Мультимедиа

Видеофрагмент


https://www.youtube.com/watch?v=ro0hdHCtWY4

YouTube

Мультимедиа

Презентация

https://www.youtube.com/watch?v=7Lkg6zrSvNc

Hitmo

Аудиоматериал

Аудиофайл

https://ruv.hotmo.org/song/63889225

Hitmo

Аудиоматериал

Аудиофайл

https://ruv.hotmo.org/song/70296074

Hitmo

Аудиоматериал

Аудиофайл

https://ruv.hotmo.org/song/66614221

Hitmo

Аудиоматериал

Аудиофайл

https://ruv.hotmo.org/song/71050753

LightAudio

Аудиоматериал

Аудиофайл

https://lightaudio.ru/mp3/hi-fi%20-%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B4%20%28%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%81%29

Презентация PowerPoint

Текстографический

Иллюстрация




Приложение 2.


Раздаточный материал


Choose items for your dish


Fish, cake, apples, cheese, milk, juice, meat, yoghurt, pineapple, eggs, carrots, bananas, water, potatoes, sugar, bred, onions, garlic, salt, olive oil, pepper, tomatoes, rice, mushrooms, ham, chicken, oranges.

Fish, cake, apples, cheese, milk, juice, meat, yoghurt, pineapple, eggs, carrots, bananas, water, potatoes, sugar, bred, onions, garlic, salt, olive oil, pepper, tomatoes, rice, mushrooms, ham, chicken, oranges.

Fish, cake, apples, cheese, milk, juice, meat, yoghurt, pineapple, eggs, carrots, bananas, water, potatoes, sugar, bred, onions, garlic, salt, olive oil, pepper, tomatoes, rice, mushrooms, ham, chicken, oranges.

Baked Chicken with vegetables and mushrooms


Fruit salad

Ham and Cheese Sandwich


Ingredients:

Ingredients:

Ingredients:







Verbs:

Verbs:

Verbs:

Boil, fry, stir, dice, mix, bake, add, melt, peel, pour


Boil, fry, stir, dice, mix, bake, add, melt, peel, pour


Boil, fry, stir, dice, mix, bake, add, melt, peel, pour



Приложение 3.






Материал для проектной деятельности.


Раздать по уровню сложности.






Baked Chicken with vegetables and mushrooms


Put the 1)_____ on a baking tray lined. Then 2)_____potatoes. Big potatoes can be cut. Add 3)______ to the chicken and potatoes. Rub everything with olive 4)_____. Cut sweet 5)_____ it into small pieces. Chop 6)____ and garlic. 7)_____ everything and add it to the chicken. Put the baking tray into the oven heated to 200°C. 8)______for 45-60 minutes. Your chicken with roasted vegetables is ready!










F

For the salad you need: 1)_____, 2)_____, 3)_____, 4)_____. Wash all the fruits under running water. Then 5)_____ them.6)_____ the fruits into bowl. 7)_____ any 8)_____ (or sour cream) to the salad and 9)_____.


Bon appetite!

ruit salad








Ham and Cheese Sandwich


Take bread, 1)_____ it into equal slices flat and 2)_____ on each side only in oil until Golden crisp.
Then, cut thin slices of 3)____ and cheese, then the small circles cucumbers and 5)_____. The well-toasted toast, put lettuce and slices of fresh 5)_____ put the sliced ham, 6)_____ and tomato slices.

Put the lettuce, the second toast and the sandwich is ready.


Mmmm, it’s yummy!

Приложение 4.



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!