СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока "Фииль заманлары"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Фииль заманлары"»

План-конспект урока крымскотатарского языка __14__урок Дата проведения: 05.12.2023 Учитель: Халилова Э. А Класс: 7 Тема: Времена глаголов. (Фииль заманлары.)

  1. Формирование универсальных учебных действий

Планируемые результаты:

  1. Предметные: знать, понятие о глаголе; имеют представление о об изменении глаголов по временам; формировать навык; умеют находить глаголов в тексте и употребление в речи.

  2. Метапредметные: умение использовать знания родного языка на других уроках; умение использовать знания родного языка на практике; способность сопоставлять собственные действия с запланированными результатами, контролировать свою деятельность, осуществляемую для достижения целей;

  3. Личностные: – чувство прекрасного – умение чувствовать красоту и выразительность речи, стремление к совершенствованию собственной речи; – любовь и уважение к родному языку; саморазвитие.

  4. Регулятивные УУД: – самостоятельно формулировать проблему (тему) и цели урока; иметь способность к целеполаганию, включая постановку новых целей; – самостоятельно анализировать условия и пути достижения цели; – самостоятельно составлять план решения учебной проблемы; – работать по плану, сверяя свои действия с целью, прогнозировать, корректировать свою деятельность; – в диалоге с учителем вырабатывать критерии оценки и определять степень успешности своей работы и работы других в соответствии с этими критериями.

  5. Познавательные УУД - умение применять материал урока на практике; -умение находить ответы на вопросы при помощи текстов и рисунков; – перерабатывать и преобразовывать информацию из одной формы в другую (составлять план, таблицу, схему); - осуществлять анализ и синтез.

  6. Коммуникативные УУД: оформлять свои мысли в устной и письменной форме с учётом речевой ситуации; создавать тексты различного типа, стиля, жанра;

учитывать разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве; уметь устанавливать и сравнивать разные точки зрения прежде, чем принимать решения и делать выборы; – уметь задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнёром; – слушать и слышать других, пытаться принимать иную точку зрения, быть готовым корректировать свою точку зрения; – выступать перед аудиторией сверстников с сообщениями;

Тип урока: комбинированный урок

Оборудование: учебник, презентации, карточки

Ход урока

  1. Организационный момент. Тешкилий дакъкъа

Талебелернен селямлашув

Невбетчинен субет

Дерске кельмегенлерни къайд этюв.

  1. Проверка домашнего задания. Эв ишини тешкерюв.

Нутукъ мешгъулиети

Талебелер проектордан аталар сёзлерини окъуйлар.

1. Ерни кунеш яратыр, инсанны – иш.

2. Иштен къоркъмагъан, къыштан къоркъмаз

- Бу аталар сёзлери не акъкъында? (Эмек акъкъында)



  1. Актуализация знаний. Бильгилерни актуаллештирюв.

Мий-уджумы

Тильшинаслыкъта сёз чешитлерини огренген болюк? (Морфология)

Сёз чешитлери насыл группаларгъа болюнелер? (Мустакъиль ве ярдымджы сёз чешитлери)

Насыл мустакъиль сёз чешитлери сизге белли? (Исим, сыфат, сайы, фииль)

Фииль – бу? (Предметнинъ иш-арекетини ифаделеген сёз чешити)

IV. Определение темы урока. Постановка целей и задач урока. Дерснинъ мевзусыны бельгилев. Дерс макъсадларыны къоюв.

- Бизим огюмизде учь фииль бар:

Учты

Уча

Учаджакъ



– Бу фииллер бири биринден насыл фаркъланалар?

Учты фиили насыл суальге джевап бере? – не япты?

Уча фиили насыл сульге джевап бере? – не япа?

Учаджакъ фиили насыл суальге джевап бере? – не япаджакъ?

– Насыл тюшюнесинъиз, бизим бугуньки мевзумыз не акъкъында? (Фииль заманлары акъкъында)

– Огюмизге насыл макъсдлар къояджакъмыз? (Талебелер макъсадларны ифаделейлер)

V. Изучение нового материала. Янъы мевзуны огренюв.

Дерсликнен чалышув.

Талебелер мустакъиль шекильде дерсликтеки къаиделернен таныш олалар. (52-53 саифе)

Оджанен бераберликте къаиделер музакере этиле.

Проекторда косьтериле

Мен бир беяз топчыкъ таптым,

Бассанъ – парланыр

Ярысы беяз, ярысы сары,

Пиширсенъ ашалыр.

Ашханеде шамата,

Чанакъ-чёльмек тасырдай,

Сыджакъ тава ичинде

Чибереклер чырылдай.

Бугунь бир яш мен буюдим,

Еди яшны толдурдым.

Анам бир торт япаджакъ,

Тортнен бизни сыйлайджакъ.



Агъзавий шекильде фииллернинъ заманлары бельгилене.

– Олып кечкен адиселерни ифаделеген фиилерни тапып дефтеринъизге язынъыз.

– Фиилер джевап берген суальни язынъыз.

– Шимди (лакъырды этильген вакъытта) олаяткъан адиселерни ифаделеген фииллерни тапып дефтеринъизге язынъыз.

– Фиилер джевап берген суальни язынъыз.

–Илериде оладжакъ адислерни ифаделеген фииллерни тапып дефтеринъизге язынъыз.

Группанен чалышув

Learningapps сайтында интерактив мешгъулиет беджериле. Талебелер учь группагъа болюнелер: биринджи группа кечкен заман фииллерини тапып, керекли ерге ерлештире, экинджи группа – шимдики заман фииллерини, учюнджи группа келеджек заман фииллерини.

VI. Закрепление изученного материала. Пекитюв.

Талебелер мустакъиль шекильде 125-мешгъулиетни беджерелер, сонъ бири бирлерини тешкерелер.

125-иш. Ашагъыда берильген фииллерни джедвельге ерлештиринъиз.

Кечкен заман

Шимдики заман

Келеджек заман



Азырлады, авуштыра, дертлешти, курешир, авалады, нетиджеледжек, шашты, наллады, башлайджакъ, беклеген экен, беджереджек, беклеген эди, кочюрир, корьген экен, куледжек, кусьтюрир, къураджакъ, къоркъкъан, сагъындырды.

ФИЗМИНУТКА

Тур, достум, еринъден тур!

Аякъларнен тез-тез юрь.

Онъгъа-солгъа айлан сен,

Эллеринъни узат сен,

Достларгъа селямны бер,

Бу дюнья сени север.

Карточкаларнен чалышув.

Вазифе:

«3» - нокъталар ерине керек арифни къойынъыз.

«4» - нокъталар ерине керек арифни къойынъыз. Фииллернинъ заманыны бельгиленъиз.

«5» - нокъталар ерине керек арифни къойынъыз. Фииллернинъ заманыны бельгиленъиз. Къайд этильген фииллернен джумле уйдурынъыз.

Азбар…а алма тере…и осе. Пиш…ен мейваларн…нъ агъырлыгъын…ан терекн…нъ пытакъл…ры майыш…ан. Бугунь биз да…гъа бардыкъ, сепет-сепет фындыкъ дж…йдыкъ. Дервиза байрамын…а, адети узьре, курешн… балал…р башлайлар. Атеш эр шейни якъа, куль эте. Риза, институтны битир…ен сонъ чалышаджакъ.




VII. Итоги урока. Дерснинъ нетиджесини чыкъарув.

– Дерсте насыл мевзунен таныш олдыкъ?

– Фииллернинъ къач заманы бар?

– Насыл заманларны билесинъиз?

– Олар бири биринден насыл фаркъланалар?

VIII. Рефлексия.

Бугунь мен огрендим….

Меракълы эди…..

Мен ичюн бираз къыйын олды…

Меним кейфим…

IX. Оценивание. Талебелернинъ ишине къыймет кесюв.

X. Домашняя работа. Эв иши. 52-53 саифелердеки къаиделерни эзберлемек; 53 саифе, 127-иш.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!