СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект по родному (крымскотатарскому) языку на тему Кунь тертиби. Сыфат. Сыфатларнынъ нутукъта туткъан ери. (Режим дня. Имена прилагательные. Роль имен прилагательных в речи.)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка может быть использована при подготовке конспектов к урокам  по родному (крымскотатарскому) языку.

Просмотр содержимого документа
«Конспект по родному (крымскотатарскому) языку на тему Кунь тертиби. Сыфат. Сыфатларнынъ нутукъта туткъан ери. (Режим дня. Имена прилагательные. Роль имен прилагательных в речи.)»

Къырымтатар тили дерси

Дерснинъ __9__ Куню ___28.10.20 г_ Сыныф _2-д__

Оджа (учитель): Мустафаева Эльнара Курсеитовна

Мевзу(тема): Кунь тертиби. Сыфат. Сыфатларнынъ нутукъта туткъан ери. (Режим дня. Имена прилагательные. Роль имен прилагательных в речи.)

Макъсат: талебелерге кунь тертиби акъкъында малюмат бермек; «Сыфат» сез чешитинен таныш этмек,умумий малюмат бермек; нутукъта сыфатларнынъ туткъан ерини косьтермек; талебелернинъ лугъат зенгинликлерини арттырмакъ, фикир юрютюв къабилиетлерини инкишаф эттирмек ; тилимизге меракъ ве севги ашламакъ.

Планлаштырылгъан нетиджелер

окъутув:

- сыфатларны сёз чешити оларакъ бильмек; сыфатларны башкъа сез чешитлеринден айырмакъ; сыфат –исим сез бирикмелерини тизмек.

марифет:

-талебелерни кунь тертибини тизмеге алыштырмакъ; мустакъиль ве группада чалышмакъ; суаллерге джевап бермек; субетте фааль иштирак этмек.

шахсий:

-окъувгъа авесликни бильдирмек; тилимизге урьмет ве сайгъы косьтемек; тиль байлыгъыны арттырмакъ.

Дерс чешити: комбинирлев.

Дерснинъ усуллары ве шекиллери: субет, анълатмалы-илюстрациялы; фронталь, индивидуаль, группалы.

Дерснинъ донатылувы: дерслик, джедвель, ресимлер, лугъат.

ДЕРСНИНЪ КЕТИШАТЫ:

1.Тешкилий къысым

Огюмизде дерсликлер,

Дефтерлер ве къалемлер,

Биз тырышып окъуйджакъмыз

Яхшы бала оладжакъмыз.

Селямлашув. Невбетчининъ рапорты, дерсте олмагъанларнынъ къайд этюв.

Нутукъ дакъикъасы:

О.с-Талебелер бугунь саннынъ къачы? Афта куню насыл? Йыл мевсими ве ава акъкъында субет.

2. Эв вазифесини сорав. (фронталь с.)

О.с- Талебелер кечкен дерслерде насыл сёз чешитинен таныш олдыкъ? (Исим)

-Хас ве джыныс исимлернинъ арасындаки фаркъыны анълатынъыз.

3. Темиз язув дакъкъасы.


4. Мотивлештирюв

Оджа талебелернинъ дикъкъатыны тахтада олгъан ресимлерге джельп эте.

«Сепетлерни толдур»

-Ресимлер акъкъында не билесинъиз? Оларны насыл группаларгъа больмек мумкюн?

-Мен сизге «Сепетни толдур» оюныны теклиф этем. Тахтада эки сепет. «Билем» ве «Биледжем». Джевабыны бильген суаллерни «Билем» сепетке ерлештиреджесинъиз. Джевабыны бильмеген суаллерни «Биледжем»

(тахтада эки сепет)

Биледжем

Билем

(суаллер пейда ола)


5. Янъы мевзуны анълатув.

Оджа: Талебелер бугунь биз сизлернен сез чешитлери мевзусыны девам этемиз ве айыры НАСЫЛ? суалине джевап берген сёзлернен таныш оладжамыз.

Янъы «Сыфат» сёз чешитини кечеджекмиз. (Оджа талебелернинъ дикъкъатыны тахтада олгъан ресимлерге джельп эте. Сонъра къаиделерини анълата!)

Сыфат нени бильдире?

Насыл сез чешитинен багъаланалар?

Джумледе насыл азасы олалар?

Насыл суалине джевап бере?

Сыфатларны насыл мейдангъа кетирмек мумкюн?

НАСЫЛ?

(Балабан- кичкене)

(Узун-къыскъа)







(Арыкъ-семиз) (къарт-яш)


О.с- Предметнинъ аляметини бильдирген сезлерге сыфат дейлер. Сыфат- НАСЫЛ? суаллерге джевап бере.

Эксерий алларда,сыфат исимнен багъланырлар ве джумледе 2-дередже азасы олурлар. Меселя:Къарт адам (исимден суаль берилле) Адам насыл? Адам-къарт. Балабан филь. Узун къалем.

О.с-Шимди китапларынъызны 39с. ачынъыз. Схема боюнджа чалышув.

Талебелер НАСЫЛ? суалине джевап берген сёзлерни дефтерлерине язалар.

Лугъат:

Тюс- цвет

Къоджаман, балабан - большой

Эсмери- смуглый

Низамлы- порядочный

Тертиб-режим

Саба-утро

Бет ювмакъ-умываться

раатланмакъ-отдыхать

юкъламакъ-спать


6. Раатлыкъ дакъкъасы

7. Пекитюв.

1. Ресимлер ярдымы иле кунь тертибини тизюв.

Кунь тертиби сабадан башлана. Кунь девамында биз арекетлер япамыз, бир де бир шейлернен огърашамыз. Ресимлер ярдымынен кунь тертибини тизейик.


ВАЗИФЕ Берильген сёзлер ярдымы иле мектеп вакътынынъ тертибини язмакъ, сыфатларны бельгилемек.

Дерс башлана, беш дерсим, тенеффюс,усть, урбалар, ашхане, сыныф,эвге къайтмакъ,тез.

Секизге 10 дакъикъа къалгъанда севимли мектебиме келем. Усть урбаларыны чыкъарам. Дерске азырланам: темиз дефтер, меракълы дерслик, дюльбер къалемни ралеге чыкъарам. Саат секизде дерс башлана. Эр кунь дёрт-беш дерсим бар. Тенеффюсте невбетчи тахтаны сюрте. Къалгъан талебе субетлешелер, бол ве темиз ашханеге баралар. Эр джума куню мектепте сыныф сааты ола. Даа сыныфтан тыш тедбирлер кечириле. Дерслер биткен сонъ сыныфны джыйыштырамыз ве эвге къайтамыз.


2. Нутукъымызда сыфатларнынъ ролю.

Нузет Умер «Ватаным» шииринде сыфатларны тапынъыз.


Танъ аткъанда

Чыкътым чельге,

Белим сарды когетлери-

Тувгъан юртум,

Ана топракъ,

Бер опейим эллеринъи!


Бардым денъиз ялысына,

Эсти салкъын ельчиклери-

Тувгъан юртум,

Ана топракъ,

Бер опейим эллеринъи!


Ай-петриге алып барды

Кунешнинъ алтын теллери –

Тувгъан юртум,

Ана топракъ,

Бер опейим эллеринъи!


8. Нетиджелев. Рефлексия

1.Талебелер бугунъ биз сизлернен насыл мевзуны кечтик?

2.Сыфатлар нени бильдире?

3.Насыл суальге джевап бере?

4.Мисаллер кетиринъиз.

9. Баллав комментирлев.

О.с.-Машалла! Бугунь эписинъиз яхшы чалыштынъыз, ве яхшы бааллар къазандынъыз.

10. Эв вазифеси:  39 саифе 3 мешгъулиет.














Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!