СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Character idioms Контрольная работа

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Character idioms Контрольная работа»

Тема урока: «Контрольная работа»

Курс: 3

Дата проведения: 16.10.2020

УМК: Кузина Ю. В. Issues of human interest [Электронный ресурс] : методическое пособие по практическому курсу иностранного языка / Ю. В. Кузина, С. О. Макеева ; Урал. гос. пед. ун-т, Ин-т иностр. яз., Каф. англ. яз., методики и переводоведения. — Екатеринбург : [б. и.], 2019.



Цель урока: определение качества усвоения учащимися учебного материала, уровень овладения ими знаниями, умениями и навыками, предусмотренными учебной программой по английскому языку.



Оснащение урока: раздаточный материал



Задачи:

1. Учебная – организация деятельности учащихся по письменному контролю пройденного материала, применение знаний и умений в разнообразных ситуациях, активизация работы каждого ученика.

2. Развивающие – развитие внимания, логического мышления, памяти, сообразительности, развитие умения анализировать и синтезировать учебный материал.

3. Воспитательные – воспитывать навыки самостоятельности.



Планируемые результаты (согласно ФГОС ООО):

1. Предметные – развитие лексических навыков, развитие грамматических навыков - развитие орфографических навыков.

2. Личностные – сформировать навыки самоанализа и самоконтроля, развить творческие способности, осознать успешность своей деятельности.

3. Метапредметные – планировать, контролировать, и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей, осуществлять самоконтроль.



Формируемые УУД:

1. Личностные – формирование познавательных мотивов обучающихся.

2. Регулятивные – владение навыками самоанализа и самооценки своей деятельности.

3. Коммуникативные – продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи.

4. Познавательные – анализ приобретенных знаний на уроках.



Содержание урока.

1. Организационный момент

Good afternoon. I am glad to see you. Take your sits. Today we have the control task, so take a sheet of paper and sigh it.



2. Постановка темы и учебно-познавательной задачи

Преподаватель выслушивает учащихся, предоставляя возможность высказать им своё мнение и сформулировать тему и учебно-познавательную задачу (What do you see?)



3. Письменный контроль изученного материала

Выявление степени усвоения знаний и умений, необходимых для решения учебной задачи. Преподаватель раздаёт тесты. Даёт инструкции по выполнению контрольных заданий. Отвечает на вопросы учащихся. Контролирует выполнение работы.



4. Рефлексия

Преподаватель принимает работы учащихся, предлагает учащимся самостоятельно высказаться о содержании урока, полученных знаниях и итогах работы. Благодарит за проделанную работу (“That’s all for today. You have worked well. Thank you”). Прощается с учениками (“Goodbye. See you next lesson”).

Студенты сдают контрольные работы. Высказываются о трудностях при выполнении контрольного теста.



Контрольная работа:



1. Match the words from the left column with the notions from the right.



1. Empathy a) A mistake you make when you type something

2. Interaction b) A signal to do something

3. Non-verbal c) Physically awkward

4. Cue d) The ability to understand other people's feelings

5. Clumsy e) Without using spoken language

6. Typo f) When two or more people or things communicate with and react to each other



2. Match the emojis to their most suitable descriptions.



1 😊

2 😲

3 😎

4 😋

5 😌

6 🤔

7 🤢

8 😱

9 😢

10 😍 ___ surprised

___ happy

___ nauseated

___ pensive

___ relaxed

___ lovestruck

___ astonished

___ relieved

___ delighted

___ sad







13 Which emoji would you use to reply to the following? Draw the correct emoji or write the letters in the left column.



A. 🤓 Nerd • Blow a kiss • 🤔 Thinking • 🤥 Pinocchio • 😂 Joy

• Heart eyes • 😎 Sunglasses • 😱 Horrified • 👽 Alien • 😊 Blush

• Sick • 😒 Unamused • 😶 No mouth • 😉 Wink • 😋 Yum



1. Your complements are embarrassing.

2. I think that is just great! Good for you!

3. Oh, I'm madly in love with this kitten!

4. l am feeling a bit under the weather. I can't talk to you now.

5. You've been such a faithful friend to me. Thank you so much for the favor.

6. LOL! I'm so excited and glad that I'm on the verge of bursting into tears.

7. I am never watching a horror movie again!

8. Mmm, delicious. The pizza was perfect. The cheesecake was ideal.

9. I'm cool, yeah. Or the sun is just too bright!

10. Not funny!

11. Well, to be honest that story is not exactly true!

12. Emm…Emm… Well…

13. No-no. Don't ask me. I know nothing.

14. You don't know who Bill Gates is? Are we from the same planet?

15. I have just finished my homework!



4. Provide the Russian equivalent:

1. Carefree

2. Insolent

3. Revengeful

4. Impolite

5. Witty



5. Provide the English equivalent:

1. Послушный

2. Скрупулёзный

3. Чувствительный

4. Трусливый

5. Враждебный



6. Use in contexts of your own:

1. Servile

2. Tactless

3. Decent

4. Inquisitive

5. Well-bred



7. Match the adjectives and their definitions.



1. Resourceful A) always putting a lot of effort and care into work

2. Hardworking B) a person who talks a lot, especially in an offensive or stupid way

3. Greedy C) a person who drops things they are carrying or trying to catch

4. A loud-mouth D) unreasonably determined, especially to act in a particular way and not to change at all, despite what anyone else says

5. A butter-fingers E) good at finding ways to solve problems

6. Obstinate F) shy and nervous; without much confidence

7. Timid G) wanting a lot more food, money etc. than you need



8. Compose your sentences with the following idioms:

1. An awkward customer

2. A moaning Minnie

3. A doubting Thomas

4. A rough diamond

5. A paper tiger



9. Explain the meaning of these idioms.

1. A smart cookie

2. A name-dropper

3. A shrinking violet

4. A wet blanket

5. An eager beaver



10. Provide the Russian equivalent:

1. An armchair critic

2. A doubting Thomas

3. A general dogsbody

4. An eager beaver

5. A wet blanket



11. Fill in the gaps in the idioms describing personality with the

given words:

Potato (2), sheep, all trades, fish, cheese, animal, vulture, duckling, feather

1. A cold ________, 2) birds of ___________, 3) a mouse _________, 4) a big __________, 5) a black ____________, 6) a jack of __________________, 7) an ugly _______________, 8) a couch ______________, 9) a party _____________, 10) a culture _____________.





12. True or false?

1. A fair-weather friend is a good friend.

2. An armchair critic writes reviews.

3. A cold fish is very emotional.

4. A couch potato loves watching TV.



13. If you were a __________, what would you do?

1. I would ________________________ (a name-dropper)

2. I would ________________________ (a black sheep)

3. I would ________________________ (a wet blanket)

4. I would ________________________ (a social climber)

5. I would ________________________ (a paper tiger)



14. Who is it?

1. A person who seeks to impress others by frequently mentioning famous or important persons he or she knows or pretends to know.

2. A difficult person to deal with.

3. An enemy who seems powerful but actually isn't.

4. An extremely shy person.

5. Someone who criticizes other people but who doesn't have any proper experience of the activity the other people are doing.



15. Match the idioms to their corresponding meanings.



1. He's the salt of the earth. A) a person who spends most of his/her time sitting around watching TV in a lazy manner

2. He's as stubborn as a mule. B) a person, group or thing that causes problem, usually because they won't behave. Hard to deal with

3. He's a couch potato. C) a person who is lively, entertaining and good at mixing with people

4. He's a cold fish. D) a person who behaves as if he knows everything

5. He's the life and soul of the party. E) a person who has the desire and the ability to be very successful in their jobs or studies

6. He's an awkward customer. F) a person who shows no sympathy, kindness or fear

7. He's a real know-all. G) a person who is decent, dependable and unpretentious. good and honest you can always depend on

8. He's an early bird. H) a person who seems unfriendly and without strong emotions

9. He's a high-flyer. I) a person who gets up, arrives, etc very early

10. He's as hard as nails. J) a person who is determined to do what they want and unwilling to change his/her mind



16. Fill in the gaps in the character idioms.

1. My manager is such a(n) ____________________. He always criticizes me without trying to help or understand.

2. Stop being a ________________ — turn off the TV and go get some exercise.

3. I hate to be a _________________, but we should probably turn down the music — our neighbors are probably trying to sleep.

4. The woman in charge was obviously a ______________ with a lot of experience.

5. She loves appearing on television and is no ____________________ when it comes to expressing her views.



17. Translate the sentences.

1. Мой сослуживец тот еще трудяга, и он всегда готов потрудиться, когда он нам нужен.

2. Мой друг словно Фома неверующий, ему все нужно объяснять много раз, прежде чем он поверит хоть чему-то.

3. Он сильный зануда, и мы никогда не приглашаем его на наши вечеринки.

4. Не хочу быть диванным критиком, но мне кажется, ты делаешь что-то не так. Быть диванным критиком - просто.

5. Тут я просто мальчик на побегушках.

6. И на свете бывают ненадежные друзья.

7. Это очевидно еще одна социальная карьеристка, пытающаяся соблазнить Чака Басса.



18. Make up your story using as many character idioms as you can. (For example, you can describe your family, friends etc).


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!